Platenspeler Thorens 402 DD Advies speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tessaldie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01-2021
Goedemiddag,

Ik wil graag een platenspeler aanschaffen, het is mijn eerste en zeker geen kenner.
Heb me laten adviseren dat de Thorens 402DD een goede keuze is, ook aangezien er een ingebouwde voorversterker in zit.
Waar ik lastig uit kom is of het een goede optie is deze aan te sluiten op mijn harman citation set.
Zoals ik het begrijp kan dat alleen op de soundbar, ik wil mijn platenspeler eigenlijk liever niet bij mijn tv neerzetten.

Verder lees ik veel over dat het de kwaliteit te niet doet, waarom je dan een platenspeler koopt.

Kan iemand me wellicht advies geven?

Wel of niet aansluiten of aparte boxen. En dan welke je adviseert en die een beetje betaalbaar blijven:).

Dankjulliewel!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:04
Welk Harman Citation systeem heb je precies?
Wat is je bedoeling met je platenspeler? Zo af en toe eens een plaatje draaien, of wil je er een serieuze hobby van maken?

De Thorens kost zo'n 800 euro - er zijn prima goedkopere opties met een ingebouwde voorversterker, bijvoorbeeld de Pro-ject Primary E Phono is een uitstekende platenspeler voor iemand die start met vinyl. Deze kun je op de AUX ingang van de soundbar aansluiten, eventueel met een lange kabel. Als je soundbar Bluetooth heeft kun je ook de Pro-ject Essential III Bluetooth overwegen, dan heb je meer vrijheid in plaatsing.

Als je 800 euro aan platenspeler wilt uitgeven zou ik daar een stereo versterker en een paar boekenplank luidsprekers bij kopen, iets als een NAD C338 met bijvoorbeeld de KEF LS50

Wat bedoel je met je opmerking over kwaliteit? Dat iedere platenspeler even goed is, of iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 17-01-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tessaldie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01-2021
Citation one.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Het idee is inderdaad er een serieuze hobby van te maken.
Het kost wat meer wat je voorstelt maar an heb je ook wat moois.

Wat ik bedoel is in hoeverre een harman set afbreuk doet aan het analoge geluid wat juist zo mooi is aan een plantenspeler.