Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Voor met name de uitzendingen Op 1, Nieuwsuur en Jinek ben ik op zoek naar de audiostreams of opnames.

Ik luister graag praatprogramma's, ik heb het beeld niet nodig en wil het het liefst technisch efficiënt naar mijn Android telefoon streamen.

De perfecte oplossing zou een podcast of stream URL zijn die al beschikbaar. Als ik zelf iets moet/kan transcoden is het ook goed, mogelijk zijn er al hele goede software paketten die allerhande publieke streams opnemen en handig beschikbaar maken.

Ik heb al flink gezocht maar meestal kom je bij vragen uit die over kapotte tv's gaan (wel geluid geen beeld)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-10 00:28
Zit het probleem er dan in dat als je naar het programma luistert je niet ondertussen wat anders op je telefoon kunt doen zonder de stream te stoppen?

Anders zou je toch gewoon de uitzending op npostart aan kunnen zetten en de telefoon naast je neer kunnen leggen, al dan niet dat je het geluid via bluetooth streamt naar een box of ander audio apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
@byob Via de chrome browser kan ik inderdaad met wat handelingen NPO audio laten doorspelen met het scherm uit. Ik had het graag wat praktischer en technisch efficiënter zodat ik geen accuduur en bandbreedte verlies aan iets dat ik niet bekijk.
Als het bestanden of streams zijn kan ik ook wat handiger schakelen of een playlist maken. Met podcast players heb je zelfs handige 'verder waar gebleven'.

Ik wil bijvoorbeeld op mijn werk niet teveel op mijn mobieltje zitten prutsen.