Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Thomaschii
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22-01 09:41
Beste Tweakers,

Recentelijk mijn 5900x kunnen plaatsen in mijn moederbord. Alles werkt naar behoren.
Nu de vraag over de drivers op de website van Asus. De drivers kunnen gedownload en geïnstalleerd worden, maar op mijn bureaublad komen er geen snelkoppelingen tevoorschijn. Het product is dan wel geïnstalleerd en voltooid (pc gereset).

https://rog.asus.com/nl/m...-model/helpdesk_download/

Doe ik iets verkeerd of horen er geen snelkoppelingen meer tevoorschijn te komen?
Lijkt mij wel zo prettig dat ik vanuit Windows met legitieme software van mijn moederbord de status van mijn hardware kan zien. Het gaat om verschillende drivers, zoals chipset, bluetooth en audio. Ik heb hierna de installaties gestaakt.

Fijne zondag!

Gr, Thomas. :*)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:12
Er komen geen snelkoppelingen op het bureaublad. Audio vind je rechts in de taakbalk onder het pijltje en netwerk vind je daarnaast. Onder de startknop van Windows zijn alle apps te vinden die zijn geïnstalleerd.
Van de chipset zal je niets vinden. Die instellingen moet je in het bios doen.

• Thomaschii
Ik denk dat ik genoeg info heb. Dankjewel!

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:37
Hoe bevalt de combo?

Had dit bord ook uitgezocht maar twijfel of ik toch niet een b550 bord moet nemen.

[Voor 68% gewijzigd door GroeneThee op 20-01-2021 21:38]

• Thomaschii
Tot nu toe prima. X570 haal net iets meer uit je CPU dan een B550. Ik heb hem nog niet op z'n staart getrapt, want ik heb een GTX 970 er in hangen.. Geen centen voor een andere en er is toch niks.

Alle drivers en instructies staan online. Even goed lezen en je bent met een middagje wel klaar met bouwen en installeren. Ik kwam van een msi z170a gaming m5 mobo met i5 6600k. Na installatie van de nieuwe hardware niet eens mijn windows er vers op hoeven zetten. Alles gaat als een trein. Dit ga ik in de toekomst nog wel ff doen.

So far so good. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Groet.

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:37
Dank je dat je de moeite hebt genomen om te antwoorden, fijn.

Ik ga zelf ook (sinds een lange tijd) weer eens een systeem in elkaar knutselen, dus ga zeker de nodige stappen goed proberen voor te bereiden :D
Heb zelf mijn 6900XT (van laatste AMD drop) al binnen, dus die gaat het zaakje wel complementeren.

Mocht ik nog wat willen weten, kom ik zeker terug, dank voor het aanbod!

• royaljoop
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:22
Sorry, mijn vraag is inmiddels beantwoord.

Thx. Joop

[Voor 69% gewijzigd door royaljoop op 03-03-2021 09:04]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True