Het grote CNG topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-04 00:01
Zijn er hier mensen die hier met hun auto op CNG rijden? Ik ben namelijk wel benieuwd naar hun ervaringen met CNG (compressed natural gas)
Ik ben een paar weken terug over gestapt van een een diesel vrachtwagen met 2500km bereik naar een een een CNG vrachtwagen met max 400km bereik Dus van 1x tanken in de 4 dagen naar 2x tanken per dag.
Ook staan de cng pompen nog wel eens in storing. Sommige pompen krijgen de cng tanken van de vrachtwagen niet goed vol wat weer zeer nadelig is voor het toch al beperkte bereik. Ook is de onderhoudsinval bij een cng vrachtauto maar de helft ten opzichte van een een diesel vrachtauto. Ook vraagt het tanken enige planning want als ik voordat ik ga lossen de gas tanken meer als half leeg zijn ga ik eerst nog tanken voordat ik ga lossen.
Al met al ben ik dus niet heel positief over CNG maar nu ben ik dus wel benieuwd naar jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
Ik heb sinds oktober vorig jaar een Seat Leon op CNG en het bevalt me prima. Je merkt er niets van, je doet niet anders dan bij iedere andere auto behalve dan dat je naar een CNG pomp moet i.p.v. een benzinepomp.

Met een tank van 20kg op de plek van het reservewiel kan ik voor 20 euro zo'n ~400km rijden. En als je toch langere ritten maakt en de gastank is leeg, wordt er automatisch op benzine overgeschakeld, en dat is in geval van de Seat de reguliere benzinetank, goed voor een bereik van 800km. Totaal theoretisch bereik is dus 1200km.

Meestal rij ik 5 gas tankjes leeg om daarna de benzinetank een keer leeg te rijden. Ethanol in benzine blijft niet eeuwig goed en de benzinetank leeg laten levert condensvorming op.

Ik kan kiezen uit aardgas of groengas. Aardgas is fossiel en is het meest pure, de auto geeft ook aan dat dit 100% kwaliteit is. Je kunt ook groengas, of biogas, tanken, wat schommelt tussen 75 en 85% kwaliteit. Dit wordt gemaakt van biomassa en/of koeienmest. Je komt hier voor dezelfde prijs iets minder ver mee dan met aardgas, maar je stoot fors minder CO2 uit dan met een vergelijkbare dieselmotor, tot 72% zegt men.

@jwvdst rij jij internationaal of vooral alleen in Nederland? Hoeveel kg gaat er in de gastank van je vrachtwagen? 400km is inderdaad wat karig. Kun je in NL een beetje fatsoenlijk CNG tanken met een vrachtwagen? Met de auto is het veelal kleine tankstations, vaak niet gelegen aan grote doorgaande wegen.

Van mij mag CNG wel meer gepromoot worden. Je komt er fatsoenlijk ver mee, tanken duurt niet langer dan bij benzine of diesel, het is goedkoop en het is nog eens goed voor het milieu, helemaal als je er voor kiest om puur op groengas te gaan rijden.

De keus voor mij was snel gemaakt, de brandstof kosten liggen 1300 euro per jaar lager dan met mijn vorige auto, met een ongeblazen 2-liter benzine motor die met moeite 1 op 13 haalde. Alleen de wegenbelasting is wat hoger vanwege het gas, maar dan bespaar ik per jaar nog altijd 1000 euro ten opzichte van mijn vorige auto.

Wat ook meegeholpen heeft met de keuze voor deze auto is; het is de ex-zakelijke auto van mijn collega. Een auto die ik ken, ik ken de vorige eigenaar, en ik kon de auto voor inruilprijs van de zaak overnemen :P

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 17-01-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
@FastFred soms moet ik wel tot een half uur om rijden om te kunnen tanken. Ook zijn niet alle CNG pompen fatsoenlijk bereikbaar met een vrachtwagen met trailer en het tanken duurt tot een half uur. Vooral het laatste stukje duurt heel lang omdat dan het gas onder hoge druk in de tank geperst moet worden en dan de hoge druk voorraad bij de pomp op is. ik heb alleen gas en kan ik niet terugvallen op diesel of benzine. Heb nu links en rechts van het frame in totaal 8 gas cilinders met in totaal ongeveer max 170kg capeciteit. Bij een diesel had daar ongeveer 1500 liter diesel gezeten.
De reden voor mijn werkgever om met CNG te rijden is omdat wij rijden voor de grootste groen gas producent van Nederland en die promoot het rijden op CNG.
Ik rij hoofdzakelijk in Nederland en af en toe een of twee uur rijden de grens over dan zorg ik dat ik voor de grens getankt heb.

[ Voor 18% gewijzigd door jwvdst op 18-01-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja de laatste paar kg's duurt altijd het langst. Maar dat is in mijn geval de laatste 3 of 4kg. Ik sta niet langer aan de pomp dan met benzine of diesel.

Ik tank als het lukt zoveel mogelijk 's ochtends, dan is het koeler buiten en gaat er meer gas in de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Denk dat met de vrachtwagen CNG rijden toch een iets ander zaak is dan met een personenauto. Zie inderdaad het tanken, waar je nu waarschijnlijk bij een 'auto'station tankt die niet gemaakt zijn om een vrachtwagen vol te blubberen zoals je met dieselpompen voor de vrachtwagen gewend bent.

Wat voor vrachtwagen betreft het? Want dit klinkt gewoon alsof ze je opgescheept hebben met een te kleine tank, wat jammer is want als het voor de rest schoner rijdt met minder onderhoud, waarom niet?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Erasmo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:43:
Denk dat met de vrachtwagen CNG rijden toch een iets ander zaak is dan met een personenauto. Zie inderdaad het tanken, waar je nu waarschijnlijk bij een 'auto'station tankt die niet gemaakt zijn om een vrachtwagen vol te blubberen zoals je met dieselpompen voor de vrachtwagen gewend bent.

Wat voor vrachtwagen betreft het? Want dit klinkt gewoon alsof ze je opgescheept hebben met een te kleine tank, wat jammer is want als het voor de rest schoner rijdt met minder onderhoud, waarom niet?
heb een scania r410 op cng en het frame hangt maximaal vol met gascilinders. Rij met totaalgewichten tot 50 ton. Klopt wel wat je zegt wat betreft de tank stations maar ja anders sta ik nog vaker te tanken. Het rijdt schoner maar met meer onderhoud. Probleem is de levensduur van de bogies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
FastFred schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:48:
Ja de laatste paar kg's duurt altijd het langst. Maar dat is in mijn geval de laatste 3 of 4kg. Ik sta niet langer aan de pomp dan met benzine of diesel.

Ik tank als het lukt zoveel mogelijk 's ochtends, dan is het koeler buiten en gaat er meer gas in de tank.
Ik probeer ook zoveel mogelijk aan het begin van mn werkdag te tanken. Door de warme motor warmen de tanken ook behoorlijk op gedurende de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:44

Nutral

gamer/hardware freak

Vind het wel een interessant topic. Ik ontwerp aan tankstations voor LNG en CNG, al zijn de meeste voor duitsland.
CNG systemen bij ons maken dat vaak van LNG met wat buffer. Wat voor druk vul je meestal? De druk die gevuld mag worden hangt erg af van de temperatuur, wat ook vanuit regelgeving komt en maximaal rond de 260 bar op hoogste temperatuur zit. Wat voor druk zit je meestal bij het vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Nutral als je dan een keer een station met CNG/LNG voor Nederland ontwerpt, zorg dan dat die gaspompen onderdak staan. Want bij de 2 stations hier in de buurt sta ik in de regen te tanken, scheelt dat je er niet bij hoeft te blijven.

Ik zou zelf overigens niet weten met hoeveel druk ik tank. Dat kan ik nergens terug zien volgens mij. Heb ooit eens gehoord dat een CNG systeem op 200bar werkt, maar dat kan blijkbaar ook 260 bar...

Nadelen die ik tot nu toe ondervonden heb: minder tankmogelijkheid, kortere onderhoudsintervallen (15k ipv 30k km) en in mijn geval minder bagage ruimte. Oh, en iedere 4 jaar naar de merkdealer want dan moet de CNG installatie gekeurd worden.

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 18-01-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

jwvdst schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:33:
[...]
heb een scania r410 op cng en het frame hangt maximaal vol met gascilinders. Rij met totaalgewichten tot 50 ton. Klopt wel wat je zegt wat betreft de tank stations maar ja anders sta ik nog vaker te tanken. Het rijdt schoner maar met meer onderhoud. Probleem is de levensduur van de bogies
Ah natuurlijk, cng en niet lng, ik vond het al zo vreemd qua range en tanksnelheid. De tijd dat ik nog spul verbrandde om vooruit te komen ligt duidelijk al iets te ver achter me :+ Ik zie nu pas dat je ook maar 170kg kan meenemen, dat is inderdaad niet zoveel.
Als ik de marketing van Scania lees dan wordt ie ook vooral aangeprezen als truck voor in de stad enzo. Je rijdt voor een grotere werkgever, die zal denk ik ook wel kijken naar de kosten per km en de extra downtime voor lief nemen want als ik het zo lees scheelt het flink wat centjes.

Maar een half uur, dat mag even duren. Heb je ook al bepaalde stations gevonden die sneller kunnen pompen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Erasmo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Ah natuurlijk, cng en niet lng, ik vond het al zo vreemd qua range en tanksnelheid. De tijd dat ik nog spul verbrandde om vooruit te komen ligt duidelijk al iets te ver achter me :+ Ik zie nu pas dat je ook maar 170kg kan meenemen, dat is inderdaad niet zoveel.
Als ik de marketing van Scania lees dan wordt ie ook vooral aangeprezen als truck voor in de stad enzo. Je rijdt voor een grotere werkgever, die zal denk ik ook wel kijken naar de kosten per km en de extra downtime voor lief nemen want als ik het zo lees scheelt het flink wat centjes.

Maar een half uur, dat mag even duren. Heb je ook al bepaalde stations gevonden die sneller kunnen pompen?
klopt de auto wordt vooral aangeprezen voor de stadsdistributie. Dan maak je niet zoveel km op een dag.
Ik heb wel verschil gemerkt dat de ene pomp met een hogere druk vult als de andere.
Voordeel van deze auto's is dat er redelijk subsidie op zit . Ook heeft de opdrachtgever er wat extra voor over want dat kunnen ze weer mooi meenemen in de CO2 balans wat dan heel gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sinds een jaar of twee een zeer tevreden CNG rijder.
Echter, de CNG-prijzen stijgen de laatste tijd natuurlijk ook fors met de gas/energieprijs mee.

Brengt dat jullie wellicht nog aan het twijfelen over de toekomst van van CNG-rijden voor jullie persoonlijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FWdeKlerk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-04 14:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvRhwoq13yi0WaossE1tGgYx4uY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7lGbsHxupHukwQ7Gv72v6B4.jpg?f=fotoalbum_large

De CNG prijs is niet meer wat ie ooit geweest is... Nieuwegein industriegebied. Ik rij m'n bakkie privé en nu is het lachen me wel vergaan aan de pomp. En ook nog extra wegenbelasting betalen omdat er een gasinstallatie in zit. K deed het voor het milieu en de portemonnee maar die laatste kan ik schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
FWdeKlerk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:04:
[Afbeelding]

De CNG prijs is niet meer wat ie ooit geweest is... Nieuwegein industriegebied. Ik rij m'n bakkie privé en nu is het lachen me wel vergaan aan de pomp. En ook nog extra wegenbelasting betalen omdat er een gasinstallatie in zit. K deed het voor het milieu en de portemonnee maar die laatste kan ik schrappen.
dit valt nog mee heb met de vrachtwagen in veghel getankt voor 2.49 euro per kg....
in nieuwendijk voor 1.69 per kg
gas rijden met de vrachtwagen kan helemaal niet uit op het moment rij bij allebij ongeveer 1 op 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:53
Schrok me de pleuris vanmorgen. 2.09 per Kg!! Vorige week nog 1.89.
Had het pas door met afrekenen, eigenaar pomp gaf al aan zich behoorlijk te schamen.
Met deze prijs voortaan maar benzine tanken.

[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 21-12-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Gelukkig zijn de prijzen de laatste weken weer wat gedaald naar ~€1,74 / kg.
Vorige week in België getankt voor €2,20 / kg.
Wel H-gas maar toch nog steeds flink hoger dan de €1,30 die ik 3 maanden geleden daar nog betaalde…

Benieuwd wat voor een effect dit heeft op de restwaarde van CNG-auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MildredDJ
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-05-2023
Gisteren was prijs 4,54€ /kg, waar gaat dit heen? Zou men grotere benzinetank kunnen plaatsen om louter op benzine te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
MildredDJ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:56:
Gisteren was prijs 4,54€ /kg, waar gaat dit heen? Zou men grotere benzinetank kunnen plaatsen om louter op benzine te rijden?
Waar heb jij dan getankt joh?
Afgelopen week €1,78/kg voor L-gas.

[ Voor 64% gewijzigd door Plucky op 20-03-2022 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MildredDJ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:56:
Huh?! Kan niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MildredDJ
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-05-2023
Plucky schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:42:
[...]

Waar heb jij dan getankt joh?
Afgelopen week €1,78/kg voor L-gas.
getankt in Belgie week nadien opnieuw 3,75

Waar tank jij momenteel zo laag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
MildredDJ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:57:
[...]

getankt in Belgie week nadien opnieuw 3,75

Waar tank jij momenteel zo laag ?
Ah, België. Dan heb je waarschijnlijk H-gas getankt denk ik?
Dat is in NL ook een stuk duurder (en veel minder beschikbaar) inderdaad.

Genoemde kg-prijs was toentertijd in Rotterdam.
Aantal dagen geleden in Amsterdam L-gas getankt aan €2,33 / kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Gisteren nog dezelfde prijs in Rotterdam, 1,779 / kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:06
Zelf een tijd via werkgever een Polo 1.2 TSI / CNG bifuel gereden, ik moet zeggen dat het tanken zelf nooit een probleem was. Had meerdere pompen in de buurt die CNG aanboden en bij 1 van de 2 spaarde je per tankbeurt punten op voor de carwash wat ideaal was.

Echter moet ik zeggen dat ik persoonlijk merkte dat de 1.2 motor van de polo op CNG minder vermogen leek te hebben dan op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
yoeri1989 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:33:
Zelf een tijd via werkgever een Polo 1.2 TSI / CNG bifuel gereden, ik moet zeggen dat het tanken zelf nooit een probleem was. Had meerdere pompen in de buurt die CNG aanboden en bij 1 van de 2 spaarde je per tankbeurt punten op voor de carwash wat ideaal was.

Echter moet ik zeggen dat ik persoonlijk merkte dat de 1.2 motor van de polo op CNG minder vermogen leek te hebben dan op benzine.
Klopt, bij de meeste auto’s lever je inderdaad een paar pk in wanneer je op CNG rijdt.
Afhankelijk van je basisvermogen merk je dat in meer of mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mijn Leon (1.4 TGI) reed juist lekkerder op gas dan op benzine. Maar die reed dan ook vrijwel alleen op gas en zeer zelden op benzine, dus wellicht vervuilde benzine verstuivers ofzo. Goed, die auto heb ik laatst verkocht en volgens RDW is die geexporteerd.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 11-04-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faisalovic
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05-2024
Mijn huidige auto betreft een Leon 5f met bj. 2020 (2017 facelift model).
Normaliter rijdt ik daar 400km mee op CNG, en 120 op benzine.
Ik tank nu voor 0.98 cnt per kilo in Emmerich. Daar werk ik in de buurt waardoor ik niet ver hoef om te rijden. Wat heerlijk is tijdens deze brandstof crisis.

Ik voorzie dat er over 15 jaar te weinig CNG tankstations zullen overblijven, omdat geen enkele autofabrikant nu nog CNG auto's produceert. Daarom denk ik ook dat het lastiger wordt de aankomende jaren om een CNG auto met een kleine benzinetank te slijten.

Daarom wil ik nu het risico alvast verdelen door mijn huidige auto verruilen met een CNG auto die een 50 tot 70 liter benzine tank heeft. Je weet wel, die auto's met een actie radius van 1200 tot 1400 km.

Ik vindt het alleen moeilijk te achterhalen welke auto's ik dan moet hebben.

Het liefst zoek ik een auto even groot of groter dan een Golf/Leon, met een bouwjaar van 2014 of hoger.

Dit is een goed voorbeeld:
https://www.autokopen.nl/...ieradius%20van%20320%20km.

Is er een manier om snel te achterhalen welke autos zowel een grote benzinetank als een redelijke CNG capaciteit (320km of meer actieradius)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Faisalovic schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:40:
Ik tank nu voor 0.98 cnt per kilo in Emmerich. Daar werk ik in de buurt waardoor ik niet ver hoef om te rijden. Wat heerlijk is tijdens deze brandstof crisis.

Ik voorzie dat er over 15 jaar te weinig CNG tankstations zullen overblijven, omdat geen enkele autofabrikant nu nog CNG auto's produceert. Daarom denk ik ook dat het lastiger wordt de aankomende jaren om een CNG auto met een kleine benzinetank te slijten.

Daarom wil ik nu het risico alvast verdelen door mijn huidige auto verruilen met een CNG auto die een 50 tot 70 liter benzine tank heeft. Je weet wel, die auto's met een actie radius van 1200 tot 1400 km.

Het liefst zoek ik een auto even groot of groter dan een Golf/Leon, met een bouwjaar van 2014 of hoger.

Is er een manier om snel te achterhalen welke autos zowel een grote benzinetank als een redelijke CNG capaciteit (320km of meer actieradius)?
Geen idee, maar heb net m'n Audi A3 G-tron verkocht. Betrof een sportback uit 2014.
Hier zat een normale benzine tank onder met een aparte cng tank.
Op een volle cng tank (15kg NL gas) kon ik 290km rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred

Ik sta er eerlijk gezegd van te kijken dat jij met een CNG Leon van 2018 maar 120km op benzine kunt. Met mijn CNG Leon uit 2015 kon ik inderdaad 1200km rijden. Reguliere benzinetank op de traditionele plek onder de achterbank, en een CNG tank waar normaal het reservewiel zit.

Maar eerlijk gezegd, als CNG auto's alleen maar minder worden, zou ik geen CNG auto meer kopen. Want over een paar jaar als inderdaad zoals jij zegt het aantal auto's minder wordt, dus het aantal CNG tankstations ook terug loopt, zit jij nog steeds met een CNG auto die 3 tientjes per maand duurder is in wegenbelasting. Ik heb namelijk een tijdje 2 auto's gehad, 1 benzine auto en de Leon op CNG. Beide in dezelfde gewichtsklasse maar de Leon was 26 euro per maand duurder.

Mijn benzine auto deed 1 op 12 gemiddeld en de Leon was met de huidige gasprijzen maar 100 euro per jaar goedkoper. Oftewel, koop ik een moderne, zuinigere benzine auto, is het goedkoper dan een Leon op CNG.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 04-05-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefVB
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-07-2024

Ik geloof dat in de zomer van 2018 de omslag is gemaakt naar grotere CNG-tanks en kleinere benzinetank.
Wij hebben een Golf 7.5 van juni 2018 en dat is een van de laatsten die geproduceerd werd met normale benzinetank.

Auto's met de 1.5 liter motor vallen dus af, ook in de VW Golf 7.5.

Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die kleinere tanks zijn om lagere NEDC / WLTP verbruikscijfers te krijgen :(
Je moet de tank 40% vullen voor de test IIRC.

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:00:
[...]

Maar eerlijk gezegd, als CNG auto's alleen maar minder worden, zou ik geen CNG auto meer kopen. Want over een paar jaar als inderdaad zoals jij zegt het aantal auto's minder wordt, dus het aantal CNG tankstations ook terug loopt, zit jij nog steeds met een CNG auto die 3 tientjes per maand duurder is in wegenbelasting.
Zolang er nog veel bedrijfswagens op CNG rijden zal dat niet zo’n vaart lopen verwacht ik.

Daarnaast tank ik nog steeds voor €1,749 per kilo, ruimschoots goedkoper dan benzine. Dus met een besparing van ~€0,46 per liter/kg ten opzichte van Euro95 verdien ik die drie tientjes MRB in no-time terug. En dan rijdt mijn auto ook nog zuiniger op CNG…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Plucky schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:49:
[...]

Zolang er nog veel bedrijfswagens op CNG rijden zal dat niet zo’n vaart lopen verwacht ik.

Daarnaast tank ik nog steeds voor €1,749 per kilo, ruimschoots goedkoper dan benzine. Dus met een besparing van ~€0,46 per liter/kg ten opzichte van Euro95 verdien ik die drie tientjes MRB in no-time terug. En dan rijdt mijn auto ook nog zuiniger op CNG…
jij tankt zeker bij Orange gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
jwvdst schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:23:
[...]
jij tankt zeker bij Orange gas?
Als ik de kans heb wel ja. :)
PitPoint rekent op dit moment echt veel duurdere prijzen. Snap alleen nog niet zo goed waarom, hopelijk niet “omdat het kan”…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Plucky schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:24:
[...]

Als ik de kans heb wel ja. :)
PitPoint rekent op dit moment echt veel duurdere prijzen. Snap alleen nog niet zo goed waarom, hopelijk niet “omdat het kan”…
Pitpoint is idd veel duurder. Tot 6 maand geleden zat ik op de vrachtwagen met cng en toen zat er al tot 70 cent verschil tussen Orange gas en pitpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Tot voorkomt maakte het hier niet veel uit. Hier zat het lokale PitPoint-station de laatste maanden maar een paar centen boven de OG-prijs.

Totdat er bij de pomp blijkbaar iemand wakker was geworden en de prijs met €0,55 per kg omhoog had gezet (naar de reguliere PP-prijs)… Afijn, OG is nu dus ruimschoots het goedkoopste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
Van de week nog een cng Scania opgehaald in Oostenrijk en daarmee in oost Duitsland nog een trailer opgehaald. Betaalde in Duitsland bij Orange gas 0.99 euro en bij pitpoint 1.09euro per kg. Lang de snelweg zag ik prijzen die varieerden tot max 1.29euro per kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik K.
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-07-2022
Vandaag of anders enige dagen geleden is de CNG kiloprijs weer met 15 cent gestegen. Althans groengas via Orangegas. Was het vorige week nog 1,75 is het nu 190 per kg.. Er is nu zelfs een prijsverschil met PitPoints van € 1,10. Daar wordt doodleuk € 2,99 aan de pomp gevraagd. Niet meer te doen dus...
In Belgie zie ik op de app dat er zelfs prijzen voorkomen van 4,15 of 4,22... Waar moet het heen? Zit er ook weer een daling aan te komen? Ik begon in voorjaar 2021 met 1,20 en 99 cent in Duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
ik heb gisteren nog voor 1.749 euro cng getankt met de vrachtwagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-04 12:36
Aan het oriënteren voor een nieuwe (2e hands) auto. Wat zijn de verwachtingen op het gebied van cng? Online is vrij weinig te vinden qua ontwikkelingen… behalve dat India verwacht dat de transportsector gaat profiteren van cng tog diesel.

Is het nog rendabel om een auto op cng te kopen?
Gelet op de dalende gasprijs.
Of is het een stervende markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02 12:59
Hoi, heeft iemand ervaring of enig idee bij welke partij ik de CNG installatie kan laten verwijderen om vervolgens de auto te laten herkeuren? Ik ervaar teveel problemen met CNG (Audi A3 g-tron).
Pagina: 1