Hallo medetweakers,
Mijn huidige systeem van 7 jr oud van de bbg uit eind 2013 vertoont mankementen. Soms weigert hij aan te gaan en even later doet hij het weer spontaan (op het moment niet
). Mijn gpu R9 290x is al een paar maanden geleden overleden. Vanwege dat hij alweer wat verouderd is en ik niet iedere keer weer wat moet vervangen wil ik een geheel nieuw systeem bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen fanatieke gamer maar als er een leuk spel uitkomt wil hem kunnen spelen maar hoeft niet allemaal op ultra. Verder naast een beetje surfen, mailen en een video kijken maak ik hobby-matig met illustrator vectorafbeeldingen en tekeningen maken mbv tekentablet en photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, het hoeft niet het beste of snelste te zijn als het maar weer minimaal een jaar of 8 mee kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor wil ik evt in de toekomst vervangen voor een 1440p scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik op het moment geen spel speel en gezien de hoge prijzen van de gpu's en de nieuwe AMD cpu's wil ik beide uitstellen (evt een 2e handsje gpu). Voor de cpu wil ik nu eerst een noodoplossing en wanneer de prijzen wat gezakt zijn bijv. de nieuwere amd Ryzen 5 5600x aanschaffen, afhankelijk van prijsontwikkelingen.
Voor de toekomstige gpu denk ik aan een middensegment kaart, RTX 3060. Voor de overige componenten die ik nu wil aanschaffen zie het onderstaande lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet redelijk stil blijven, geen opstijgende vliegtuigen.
Ga je overklokken?
Nee, vroeger wel eens gedaan maar geen behoefte meer aan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mijn lijstje kunnen beoordelen aan de hand van mijn bovenstaande argumenten en evt suggesties doen.
Mijn huidige systeem van 7 jr oud van de bbg uit eind 2013 vertoont mankementen. Soms weigert hij aan te gaan en even later doet hij het weer spontaan (op het moment niet
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen fanatieke gamer maar als er een leuk spel uitkomt wil hem kunnen spelen maar hoeft niet allemaal op ultra. Verder naast een beetje surfen, mailen en een video kijken maak ik hobby-matig met illustrator vectorafbeeldingen en tekeningen maken mbv tekentablet en photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, het hoeft niet het beste of snelste te zijn als het maar weer minimaal een jaar of 8 mee kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | ASUS VG248QE Zwart | € 209,05 | € 209,05 |
| 1 | Muizen | Razer Deathadder Chroma | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 114,99 | € 114,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 324,04 | ||
Monitor wil ik evt in de toekomst vervangen voor een 1440p scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik op het moment geen spel speel en gezien de hoge prijzen van de gpu's en de nieuwe AMD cpu's wil ik beide uitstellen (evt een 2e handsje gpu). Voor de cpu wil ik nu eerst een noodoplossing en wanneer de prijzen wat gezakt zijn bijv. de nieuwere amd Ryzen 5 5600x aanschaffen, afhankelijk van prijsontwikkelingen.
Voor de toekomstige gpu denk ik aan een middensegment kaart, RTX 3060. Voor de overige componenten die ik nu wil aanschaffen zie het onderstaande lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet redelijk stil blijven, geen opstijgende vliegtuigen.
Ga je overklokken?
Nee, vroeger wel eens gedaan maar geen behoefte meer aan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mijn lijstje kunnen beoordelen aan de hand van mijn bovenstaande argumenten en evt suggesties doen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 116,25 | € 116,25 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 95,05 | € 95,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 428,20 | ||