Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:28
Hi allemaal,

Mijn schoonvader heeft een Plugwise systeem waarmee hij 230V kan schakelen dmv een ding wat in je WCD gaat (plugwise Plug).

Nu wil ik daarmee een 24V voeding schakelen.
Ik wil liever geen DIN rail kastje oid plaatsen. Kent iemand een standalone relais in een doosje met stuurspanning 230V en waarmee ik een 24VDCspanning kan schakelen?

Ik heb zoiets niet kunnen vinden. Uiteraard wel veel DIN rail relais.

(Waarom niet de Voedingstrafo schakelen met de plug?, vraag je je misschien af. Er moet altijd 24V op een andere draad staan ongeacht de status van de Plug)

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:12
MWDKing schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:27:
Ik heb zoiets niet kunnen vinden. Uiteraard wel veel DIN rail relais.
Als kant en klaar kastje, mooi afgewerkt met snoerinvoeren met trekontlasting enzo, ken ik dit niet.

Inderdaad wel exemplaren voor op DIN-rail of voor inbouw in een inbouwdoos. Als je wat breder kijkt dan de installatietechniek en een uitstapje maakt naar de elektrotechniek heb je natuurlijk ook relais voor op printplaten etc.

Wat let je om zoiets zelf in een behuizing in te bouwen?

Misschien kun je zelfs een stekkerbehuizing gebruiken die je meteen in de plugwise stekker kunt steken?
(Waarom niet de Voedingstrafo schakelen met de plug?, vraag je je misschien af. Er moet altijd 24V op een andere draad staan ongeacht de status van de Plug)
Dat was inderdaad het eerste wat ik me afvroeg. _O-

Moeten beide draadjes per sé uit dezelfde voeding komen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-11 12:43
Shelly1 met shelly button?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:43
Xander schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Als kant en klaar kastje, mooi afgewerkt met snoerinvoeren met trekontlasting enzo, ken ik dit niet.
Misschien een thermostaatconverter van Nefit ofzo.

Maar ik zou gewoon een stekkervoeding 24VDC pakken en vanaf 2 voedingen werken. Massa (min) aan elkaar knopen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• MWDKing
Xander schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Inderdaad wel exemplaren voor op DIN-rail of voor inbouw in een inbouwdoos. Als je wat breder kijkt dan de installatietechniek en een uitstapje maakt naar de elektrotechniek heb je natuurlijk ook relais voor op printplaten etc.

Wat let je om zoiets zelf in een behuizing in te bouwen?

Misschien kun je zelfs een stekkerbehuizing gebruiken die je meteen in de plugwise stekker kunt steken?

[...]

Dat was inderdaad het eerste wat ik me afvroeg. _O-

Moeten beide draadjes per sé uit dezelfde voeding komen?
Thx voor je reactie! Ja misschien koop ik wel een goedkoop DIN kastje als er geen andere oplossing is.
Geinig zo'n "WCD-plug-behuizing-ding"!
Ik dacht ook nog aan een 2e voeding te gebruiken, maar dan is er een klein spanningsverschil en ik weet niet of dat tot schade leidt in mijn toepassing.

• MWDKing
Dan is het niet via de Plugwise app te besturen.

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:47
Kant en klaar ga je vrees ik niet vinden.

Als je handig bent dan is zo een stekkerbehuizing zoals @Xander zegt icm bv dit
https://www.conrad.nl/p/s...-vac-12-a-1-stuks-1217460
Een oplossing.

[ Voor 30% gewijzigd door Jazsie op 17-01-2021 10:09 ]

6200 Wp | eGolf 32kWh | ESS Victron 18kWh

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nvm

[ Voor 94% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2021 05:11 ]