oranje knippert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-12 21:53

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
GoedeAvond,

ik heb het volgende "probleem":

Ik ben sinds kort in het bezit van een dell port replicator voor mijn latitude cpi. Nou allemaal nog prima.

In de port replicator, zit een 3com netwerkkaart ingebouwd (nog beter). Deze kaart is 100 Mb Full duplex, ik had maar half duplex, dus wil deze erg graag gebruiken.

Nu eindelijk het probleem, zijn jullie er nog? Als ik de utp kabel er in steek, dan begint het oranje ledje te knipperen? ik ben/was gewend dat het groene lampje ging knipperen ten teken van activiteit?

wat er gelukkig wel mogelijk is, is om 1.3 Gieg over te pompen zonder problemen, alleen w2k geeft steeds aan network cable unplugged, en even later zit hij er weer in? Volgens w2k dan, in werkelijkheid haal ik er niets uit?

Mijn vraag is, of iemand hier toevallig een oplossing/ remedy voor weet?

groetjes
Ar

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit klinkt als een klassiek probleem, maar ik heb nog niet erg veel gegevens.
Hang je :
- aan een hub;
- aan een switch;
- direct aan een andere PC met een cross-cable ?
Heb je de kabel zo gekocht of zelf gemaakt ?
Hoe zien de beide connectoren eruit, kleur voor kleur ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
oeps, vergeten

ik hang aan switch, maar als ik de xircom lan kaart gebruik, werkt het allemaal wel goed. dus denk dat de kabel wel goed is

bedankt in ieder geval zover.

maar groen hoort toch te knipperen, en oranje te branden?

groetjes
Ar

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• FoolZero
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

Beste jpm.lensen,

misschien is het wel zo handig om het icoontje, wat je gebruikt wat kleiner te maken. De originele resolutie van 720x741x24b lijkt me ook niet echt optimaal voor een displayrange van 60x60. Het plaatje is nu dus ruim 100KB groot... Zelfs mijn kabelverbinding trekt het niet 1-2-3.

Thx. FoolZero

BTW Tussen de 5 a 10 KB moet makkelijk te doen zijn met fotosoep of een ander imagebewerkingsprogramma. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
offtopic
foolzero, bedankt voor de tip, ik zal er naar gaan kijken.. Maar het is al wel een .jpg, had het ook een .bmp kunnen houden.

maar van het probleem heb je geen verstand?

groetjes
Ar

• FoolZero
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

[off-topic]
Sorry, dit probleem is helaas te product geënt, dus kan ik je niet helpen.
(Oftewel ik ben te stom |:( om het probleem te begrijpen ;))
[/off-topic]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Staat er toevallig ook nog iets bij die lampjes? Is oranje het powerlampje of juist voor collision? Of link/act? Misschien dat je daarvan in de gebruiksaanwijzing van het apparaata iets terug kunt vinden...

=[offtopic]=

Voor de topicstarter, even een stukje FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Voor Foolzero: Hoe vreselijk offtopic kan je gaan ;)

Voor dit soort dingen kun je normaalgesproken beter even zijn ICQ of e-mail gebruiken, gezien beide staan ingevuld in zijn profiel. Krijg je daar geen reactie op kun je altijd nog een berichtje in [forum=26] zetten.

Verwijderd

Ik denk dat je utp kabels ( een van de ) zich niet helemaal aan de kleurcode heeft gehouden.. ( twisted pairs ) :(
controleer je kabels ff, gebruik als referentie een "fabriekskabel"

suc6

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik sluit me helemaal bij DRG aan, dat was wat ik bedoelde met "klassiek probleem".
Zijn de kleur/kleur+wit draad-paren als volgt ingedeeld over de pinnetjes ?
paar 1 - pin 1 & 2
paar 2 - pin 3 & 6 !!!!
paar 3 - pin 4 & 5 !!!!
paar 4 - pin 7 & 8
want anders werkt het "soms wel en soms niet", en dat lijkt op jouw symptoom.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Of de netwerkkaart heeft moeite om te "synchroniseren" met de switch.
Zijn nwkaarten waar een oranje lampje brandt bij 10Mb en groen bij 100 Mb. Maar omdat Windows 2000 ook regelmatig melt dat nwkabel er niet inzit en dan weer wel, denk ik aan bovenstaande of zoals al eerder gemeld is een kabel die niet helemaal goed werkt.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
mijn vermoeden is dat het niet aan de netwerk kabel ligt. Waarom, nu als ik hem in mijn andere lan kaart, xircom 100mbit stop, is het hele probleem er niet?

de rest van mijn netwerk bevat overigens ook 3com kaarten :)

wat meer info over het netwerk kaartje, in de replicator is te vinden in:
http://docs.us.dell.com/docs/systems/pjet/netconn.htm

maar mijn vraag is dus, of er geen afspraken erover zijn gemaakt? groen voor activiteit en oranje voor de link?

Verwijderd

Als je kabel niet is zoals mvdejong zegt, kan het zijn dat de verkeerde aders twisted zijn. Half duplex zul je maar weinig ruis ondervinden, omdat er altijd of gezonden of
ontvangen wordt. Maar full duplex kunnen de signalen elkaar beinvloeden. Waarschijnlijk krijg je full duplex teveel ruis en storing op de lijn. Als je die kaart in je dockingstation op half duplex zet, heb je dan hetzelfde probleem?

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
safiki
bedankt voor je reply. Ik zal het nog een keer verder uitzoeken. Maar heb er nu niet zon zin in. Beetje warm enzo...

bedankt allen

Pagina: 1