Vraag over maximale koppel en uitlaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
Goedenavond medetweakers,

Ik heb vorige maand een Volkswagen Polo Blue GT uit het jaar 2013 gekocht. Ik vroeg me af wat het maximale koppel is wat deze auto aan kan. Hij heeft namelijk een 7-traps DSG automaat. Ik heb wel het 1 en andere opgezocht op internet maar kan niet echt een concreet antwoord vinden. Ik zou dit namelijk willen weten i.v.m het overwegen om te chippen/tunen in de toekomst.

Ook had ik een vraag over de uitlaat. Ik zou graag bij het gas geven/optrekken mijn uitlaat wat meer willen horen. Ik ben hierin niet echt ervaren en zou graag jullie advies willen hebben. Ik ben namelijk op zoek naar iets dat ik bij het optrekken/gas geven/motor starten de auto meer hoor/brullen. Maar als ik gewoon aan het cruisen ben dat ik hem dan niet of weinig hoor.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De buren zullen in ieder geval blij met je zijn... Als mensen over het algemeel ergens een gruwelijke hekel aan hebben dan is het aan auto's die (te) veel lawaai maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 18:04

royhoi

-

sypie schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:41:
De buren zullen in ieder geval blij met je zijn... Als mensen over het algemeel ergens een gruwelijke hekel aan hebben dan is het aan auto's die (te) veel lawaai maken.
Zuurtje teveel op 😆

Kan prima een uitlaat hebben die bij normaal rijden stil is en vol gas wat meer geluid geeft. Hoeft niet altijd te brullen

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
royhoi schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Zuurtje teveel op 😆

Kan prima een uitlaat hebben die bij normaal rijden stil is en vol gas wat meer geluid geeft. Hoeft niet altijd te brullen
Ik denk het wel, en hoe kan hij mijn situatie inzien. Hij kan beter niet reageren ik vraag alleen om advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je weten welke bak er in zit en hoeveel die aan kan :)

Met een belletje naar de dealer weet je dat, die kan op kenteken of VIN nummer zoeken.

Verder zou ik ook in het VW topic vragen of ze aanraders of afraders hebben. Ik ken zo JD, vaktechniek en er zijn volgens mij nog een paar anderen.

Veel toeren maakt ie toch niet. De vraag is ook wat je wilt en wat dan de beste oplossing is. Meer koppel dan de motor tunen, sneller weg kan een baktuning wel eens beter zijn.

Edit: en als het om een sportiever geluid gaat: de DSG schakelt bij bepaald toerental gewoon door. Makkelijkste wat donkerder geluid is een sportuitlaat. Alternatief is je bak aan laten passen qua schakelmomenten. Motortuning zou ik niet doen, dan ben je hooguit wat sneller weg bij het stoplicht. Weet niet of je een automatische handrem hebt, maar de reactie daarvan moet je dan ook aanpassen anders krijg je alleen maar wielspin.

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 16-01-2021 21:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
The Eagle schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:56:
Dan moet je weten welke bak er in zit en hoeveel die aan kan :)

Met een belletje naar de dealer weet je dat, die kan op kenteken of VIN nummer zoeken.

Verder zou ik ook in het VW topic vragen of ze aanraders of afraders hebben. Ik ken zo JD, vaktechniek en er zijn volgens mij nog een paar anderen.

Veel toeren maakt ie toch niet. De vraag is ook wat je wilt en wat dan de beste oplossing is. Meer koppel dan de motor tunen, sneller weg kan een baktuning wel eens beter zijn.

Edit: en als het om een sportiever geluid gaat: de DSG schakelt bij bepaald toerental gewoon door. Makkelijkste wat donkerder geluid is een sportuitlaat. Alternatief is je bak aan laten passen qua schakelmomenten. Motortuning zou ik niet doen, dan ben je hooguit wat sneller weg bij het stoplicht. Weet niet of je een automatische handrem hebt, maar de reactie daarvan moet je dan ook aanpassen anders krijg je alleen maar wielspin.
Als ik de DSG in sport stand heb staan gaat hij best hoog in de toeren. Als ik alleen een sportuitlaat er op zet hoor ik dit dan ook in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DQ200, 250Nm max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dizzy Mike schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Als ik de DSG in sport stand heb staan gaat hij best hoog in de toeren. Als ik alleen een sportuitlaat er op zet hoor ik dit dan ook in de auto?
Ligt aan hoe sterk het ding geisoleerd is.
Je zou ook even na kunnen zoeken of er een Wikipedia: Soundaktor ingebouwd is. Bij veel modellen is die er namelijk. Kun je ook wat aan tweaken. OBD eleven is je vriend dan. Sowieso een aanrader as je zelf leuke functies aan wilt zetten (zie erder VCDS topic).

Having said that: als je idd een DQ200 in je auto hebt zitten dan hoop ik voor je dat ie geen problemen met doorslippen krijgt. Zoek maar eens op.
Sowieso is het dan niet slim om een vhiptune van de motor te doen, das vragen om problemen.
Ik heb die DQ200 in mijn Passat en daar is onlangs (bij 100k km) een nieuwe koppeling en vliegwiel ingemoeten. Geluk dat het lease was, kostte 2300 euro ex btw :X

Hoeveel heeft de jouwe gelopen en wat weet je van het onderhoud?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ok, de klagers over het geluid en geluidshinder hebben hun zegje mogen doen, nu weer inhoudelijk.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
The Eagle schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:30:
[...]

Ligt aan hoe sterk het ding geisoleerd is.
Je zou ook even na kunnen zoeken of er een Wikipedia: Soundaktor ingebouwd is. Bij veel modellen is die er namelijk. Kun je ook wat aan tweaken. OBD eleven is je vriend dan. Sowieso een aanrader as je zelf leuke functies aan wilt zetten (zie erder VCDS topic).

Having said that: als je idd een DQ200 in je auto hebt zitten dan hoop ik voor je dat ie geen problemen met doorslippen krijgt. Zoek maar eens op.
Sowieso is het dan niet slim om een vhiptune van de motor te doen, das vragen om problemen.
Ik heb die DQ200 in mijn Passat en daar is onlangs (bij 100k km) een nieuwe koppeling en vliegwiel ingemoeten. Geluk dat het lease was, kostte 2300 euro ex btw :X

Hoeveel heeft de jouwe gelopen en wat weet je van het onderhoud?
Kwa onderhoud is er in nederland niks vervangen. Alleen de standaard kleine/grote/longlife beurten, inclusief filters vervangen.
Hij heeft nu 127K km gelopen en loopt als een zonnetje. De auto is geimporteerd in 2017 op 76K km door een erkend rdw bedrijf. Voor zo ver ik nu lees is het handiger denk ik om van tunen af te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:27

CeesKees

I rest my Kees

Kijk eens bij VAGtechniek
https://www.vagtechniek.nl/

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dizzy Mike schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Kwa onderhoud is er in nederland niks vervangen. Alleen de standaard kleine/grote/longlife beurten, inclusief filters vervangen.
Hij heeft nu 127K km gelopen en loopt als een zonnetje. De auto is geimporteerd in 2017 op 76K km door een erkend rdw bedrijf. Voor zo ver ik nu lees is het handiger denk ik om van tunen af te blijven.
Ik zou op basis van het VIN nummer iig proberen te achterhalen welke DSG je hebt en of je evt issues kunt verwachten. En verder OBDeleven eens uitproberen. Gasrespons aanpassen naar Audi is veel leuker dan herrie maar niet vooruit komen ;) en met een beetje mazzel heb je ook die soundaktor en kun je doen wat je eigenlijk wilt - om het daarna weer uit te zetten wegens hoofdpijn :P

Pagina: 1