Toon posts:

internet probleempje met R.H. linux 7.0

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb R.H. Linux 7.0 op me pc staan en een inbel verbinding naar casema (kabel) gemaakt maar als ik nu naar bijvoorbeeld www.altavista.com ping zegt hij "ping: unknown host www.altavista.com" en als ik dan naar een IP adres ping doet hij het wel. Wie kan mij vertellen wat er niet klopt?
Zou hij de casema dns server's niet kunnen vinden die in /etc/resolf.conf staan of is er iets anders. plz, help me.

P.S. ik ben nog een newbie in linux dus als het mogelijk is een duidelijke uitleg.

Verwijderd

Wat is de inhoud van /etc/resolv.conf ?

Het is inderdaad een DNS-probleem, dat waarschijnlijk door foutieve/missende invoer in /etc/resolv.conf komt.

Verwijderd

Topicstarter
de inhoud van me resolv.conf is:

search casema.net
nameserver 195.96.96.97
nameserver 195.96.96.33

dat moet kloppen volgens mij.
Maar volgens mij heb ik het probleem al gevonden. ik had resolf.conf i.p.v. resolv.conf. Dat ik dat zo vaak heb fout gedaan zeg ik heb linux minstens 10 keer op niet geinstalleerd |:(
Ik zal nu eerst ff testen of dat de fout was ik lat het zo ff weten.

Verwijderd

Dat is je fout; dat kan ik je zo wel zeggen.

Het komt van het woordje resolve ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 21:31 schreef nelske het volgende:
Dat is je fout; dat kan ik je zo wel zeggen.

Het komt van het woordje resolve ;)
Je hebt helemaal gelijk.. dat was het probleem. |:(
Kan jij mij misschien ook vertellen waar ik een goeie howto kan vinden over IP-Masquerading waar ze ervan uit gaan dat het internet via de modem binnen komt zoals bij de casema kabel :? bij al die howto's die ik zie komt het internet via de ethernet kaart binnen en dat is vrij irri vind ik..
Of heb je zoiets van zoek zelf maar lekker?

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Ethernet of modem, is gewoon hetzelfde in principe. Vervang gewoon eth0 door ppp0 of whatever...

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 21:46 schreef pietpiet het volgende:
[knip]
Of heb je zoiets van zoek zelf maar lekker?
Zo gemeen ben ik niet hoor }) ;)
Op maandag 13 augustus 2001 21:48 schreef RemcoX het volgende:
Ethernet of modem, is gewoon hetzelfde in principe. Vervang gewoon eth0 door ppp0 of whatever...
Tja zie bovenstaande ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan. dat moet nog wel lukke denk. als het niet lukt horen / zien jullie het wel weer.
Bedankt voor de hulp :9~
Pagina: 1