Geen latency tijdens live zingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiQuel1990
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 21:52
Hallo allemaal,

We hebben hier een configuratie aangesloten en krijg helaas het ongewenste resultaat; Een hoge latency bij het zingen. De bedoeling is er dat live gezongen kan worden met een direct stemgeluid uit de laptop.

De configuratie is als volgt; Rode NT1A microfoon ==> Focusrite Scarlett Solo =(USB-C)=> Laptop
We gebruiken het programma Mixcraft.
Via direct monitor is de stem zonder latency te horen maar dan zijn er geen effecten op toe te passen.

Dus mijn vraag is hoe ik het liefst geen of zo weinig mogelijk latency krijg met effecten er op via de laptop?

Mvg,
Miquel

[ Voor 3% gewijzigd door MiQuel1990 op 16-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Want als ik mixcraft latency in Google gooi dan is de eerste hit zo te zien een prima pagina om eens door te nemen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiQuel1990
Hi Remco, bedankt voor je reactie.

Ik heb alle programma's die open staan afgesloten (ook in taakbeheer nagekeken of ze nog open staan).
Ook de audio apparaten die niet van toepassing zijn (bijv. de standaard Realtek audio) uitgeschakeld.
Dit om de prestaties zo goed mogelijk te krijgen. Toch blijft de delay aanwezig.

De huidige instellingen in Mixcraft zijn WaveRT met de TV als output en de Focusrite als input. De latency indicatie is 3ms alhoewel het veel langer klinkt. Via ASIO is niet mogelijk gezien de opstelling van de apparatuur.

[ Voor 26% gewijzigd door MiQuel1990 op 16-01-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Je TV als output??
Die hebben doorgaans zelf een flinke interne latency. Probeer het eens in de game stand van de TV, als die er is. Of beter nog: zonder de TV maar op een output van een audio device.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 10:28
Je zal toch echt de asio driver moeten gaan gebruiken denk ik, om met lage latencies te werken.
Wat maakt het nu onmogelijk dan om die te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@MarcoR Met WaveRT en Wasapi zijn ook prima lage/near zero latency's te halen.
Voor nu moet ie eerst zijn TV maar eens ertussenuit halen voordat hij weer aan ASIO gaat denken en er dan alsnog niks mee opschiet.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiQuel1990
Bedankt voor de jullie reacties en de tips!

Zojuist via Realtek direct geprobeerd, dan is de latency goed! Alleen dan zitten we wel vast aan de kwaliteit en het volume van de laptopspeakers. Via de 2nd output (3,5 jack naar speaker) is er wel hoge latency.

Via ASIO is nog geen optie want we hebben geen studiomonitoren of een alternatief daarop.

Hebben jullie nog tips of ideeën? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

ASIO en studio monitoren hebben helemaal niets met elkaar te maken en kunnen prima afzonderlijk van elkaar worden gekozen.

Je focusrite heeft ook een output. Als je die gebruikt is dan de latency goed?

Alles kan stuk.

Pagina: 1