Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slimme rookmelder met Philips Hue en meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johannesberg740
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11 09:29
Goedenavond

Onlangs zijn mijn oude rookmelders defect gegaan. Nu wil ik graag Slimme rookmelders die
1. Aan elkaar gekoppeld zijn
2. Aan mijn Philips Hue/domotica kunnen koppelen.

Op dit moment heb ik thuis:
* Verlichting van Hue
* 3 rolluiken Somfy
* Nest cams
En meer voor nu nog geen goedkeuring van de minister, haha!

Nu wil ik eigenlijk iets wat ik aan elkaar kan koppelen. Bijvoorbeeld bij brandalarm automatisch alle rolluiken omhoog en de lampen op volle sterkte aan. Maar wil niet allerlei kastjes in de meterkast hebben hangen die apart aangesloten moeten worden.

Wie heeft er tips? Is het Somfy systeem bijvoorbeeld iets waar je op door kan gaan of hebben jullie daar slechte ervaringen mee? Tips en tops zijn welkom :-) Ook ervaringen met systemen

Alle reacties

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 10:07
Ik wil bovenstaand topic nog eens onder de aandacht brengen.

Aangezien vanaf 01 juli 2022 rookmelders verplicht worden gesteld en wij nieuwe rookmelders moeten aanschaffen/plaatsen. Ben ook ik op zoek naar slimme rookmelders die te koppelen zijn aan Hue.
Iemand op dit tweakers forum enig idee. Ik heb al bij Ali gekeken. Daar vind ik wel Tuya slimme rookmelders met Zigbee protocol, alleen kan ik onder de specs niet vinden of deze compatibel zijn met Hue.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tuya Bridge en Hue Bridge zijn wel aan elkaar te knopen via bv Alexa. Alleen ligt die koppeling er al een tijdje uit nu dus ik kan het niet uitproberen. Er er lijkt mij wel verschil te zitten tussen tuya WiFi, tuya bt en tuya zigbee in hoeverre je er wat mee kunt met andere domotica. Maar in mijn geval, zolang ik niet kan koppelen dan houdt het uitproberen wel op 😐

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25
Als je gewone rookmelders neemt met een relaisuitgang kun je daar gewoon een Hue wandschakelaar module aan knopen.

Maar de vraag is waarom je dat wil. Want eens in de zoveel bedieningen (paar maanden) reageert een bediening van Hue niet bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 09-01-2022 15:24 ]

• Dyrck
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-11 16:44
Let even op als je zigbee producten van Tuya besteld bij Ali.
Ik heb een paar switches van Tuya proberen te koppelen aan mijn Hue-systeem, maar heb ontdekte dat de protocollen van Tuya en Philips verschillend zijn.
Hierdoor werken sommige commando's niet. Zo kan ik mijn dimmers wel aanschakelen en dimmen, maar niet uitschakelen waardoor ik mijn lampen moet dimmen tot 1% om ze 'uit' te zetten.
Het kan dus zijn dat de rookmelders van Tuya toch niet te koppelen zijn aan je Huelamen.
Mocht iemand een link hebben naar rookmelders die succesvol gekoppeld kunnen worden hoor ik het ook graag.

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:03
Home assistent op een raspberry pi (bij voorkeur een 4B) zou dit zonder problemen kunnen koppelen. Dan kun je elke rookmelder gebruiken die zigbee heeft (check ondersteuning voor aanschaf)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Woonveilig heeft ook slimme brand/rook melders en Hue koppeling. Daarnaast werkt Woonveilig ook met Google Assistant, Homey, Veiligebuurt.nl, Toon en Olisto

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1