Zakelijke gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56
Hallo! Ik zit een beetje met een dilemma. Zoek een enigszins mobiele, maar zakelijk uitziende laptop. Die wel goed kan meekomen met het spelen van games zoals Planet Coaster/Zoo, evt. op een met HDMI aangesloten monitor. De laptop moet wel meegenomen kunnen worden, zij het dat dat niet vaak zal worden gedaan. Ik zit een beetje met welke grafische processor en of ik nog moet wachten op de RTX 30XX serie. Mijn focus ligt een beetje op de 2070 nu om te zorgen dat we qua grafische kracht nog even vooruit kunnen.

Misschien even het 'zakelijke' deel verantwoorden: ik zie wel eens hele kermislaptops die er wat gekkig uitzien. NOFI.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen (denk niet de zwaarste games), wat codeer werk (PHP met Visual Studio Code) en af-en-toe wat Photoshop dingetjes. Verder wat geinternet.

Wat zijn de eisen?
Minimaal 512GB SSD
Liefst 16GB intern geheugen
15.6 inch scherm, of kleiner

Wat is je budget?
Tussen de 1000-1500 (als het echt een topper is)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Maar ik ben mij ervan bewust dat dit moeilijk word gezien de meeste laptops 15.6 inch zijn en wat zwaarder/logger vanwege de grafische dingen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Met ASUS heb ik goede ervaringen qua garantie/support.

Wat een beetje in de hoek zit denk ik:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAsus ROG Strix G15 G512LW-HN037T€ 1.459,-€ 1.459,-
1LaptopsAsus ROG Zephyrus M15 GU502LW-AZ167T€ 1.599,-€ 1.599,-
1LaptopsLenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60090MH)€ 1.299,-€ 1.299,-
1LaptopsMSI GL65 9SFX-468NL€ 1.199,-€ 1.199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.556,-

(update lijst)

[ Voor 11% gewijzigd door RiCk op 18-01-2021 08:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Rick , pricewatch: Dell XPS 13 7390 (69TVM)
deze Dell laptop voldoet wel aan eisen. ik heb zelf hele goede ervaringen met Dell maar ik heb wel alleen ervaring met de laptops van rond 2003 tot 2006 laptops die zijn echt onverwoestbaar:). dell had ook echt goede service (sorry maar met nieuwe laptops heb ik geen ervaring:)ik gebruik nog steeds een hp 6910p die windows 10 super draait 7200rpm hdd,core 2 duo t7300 en 4gb ram dan is die dell natuurlijk stukken beter en ik ben hier al ruim tevreden mee! deze hp word zelfs voor fotobewerking gebruik zelf dat is goed te doen . dus kort en bondig:
de laptops die jij hebt gekozen zijn al goed genoeg om te doen wat jij ermee wilt doen maar de dell is net iets handiger mee te nemen en ziet er zakelijker uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweepers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Ik denk dat je qua kaart niet een 2070 nodig hebt voor die games. Een 1660ti of 2060 is prima, of een 3060 later dit voorjaar.

Asus laptops zou ik niet per se zakelijk noemen qua uiterlijk. Zo'n Lenovo Legion valt ook uit de toon in een zakelijke meeting. De Lenovo Ideapad 3 Gaming of een HP Pavilion Gaming is neutraler.

Er komt een Lenovo Ideapad Pro 5 met een 3060 binnenkort. Die ziet er zakelijk uit. Die is alleen wel 16 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Tweepers schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:34:
Ik denk dat je qua kaart niet een 2070 nodig hebt voor die games. Een 1660ti of 2060 is prima, of een 3060 later dit voorjaar.

Asus laptops zou ik niet per se zakelijk noemen qua uiterlijk. Zo'n Lenovo Legion valt ook uit de toon in een zakelijke meeting. De Lenovo Ideapad 3 Gaming of een HP Pavilion Gaming is neutraler.

Er komt een Lenovo Ideapad Pro 5 met een 3060 binnenkort. Die ziet er zakelijk uit. Die is alleen wel 16 inch.
Bedankt voor je tips en advies.
Ben het met je eens dat het misschien wat overkill is een 2070.
Die komt meer doordat ik een MSI laptop had gezien voor een scherpe prijs. Heb m'n lijstje even geupdate. Ja, minder zakelijk maar voor m'n gevoel wel scherpe prijs.
De overweging wel of niet 30XX serie is echt lastig. Wachten of niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweepers
Ja, is een mooie prijs. Waarschijnlijk omdat de vraag naar zowel kaart als processor binnenkort zal dalen. Want processor is ook een dingetje, zeker bij 1080p gaming.

Voor de games die jij noemde is die MSI gewoon top, net als de meeste grote games de komende jaren. Zeker op 1080p. Wachten is dan vooral leuk om het laatste te hebben of een nog forsere daling te zien van oudere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:00
Ik heb een vergelijkbare Legion. De accu is goed genoeg om een film mee te kijken, maar meer dan dat moet je er niet van verwachten.

Qua mobiliteit is de laptop zelf oke, maar houdt er rekening mee dat er een hele zware oplader bij zit. Dit zal bij de andere modellen die je aangeeft niet anders zijn.

Persoonlijk vind ik dat de Legion nog wel kan qua uiterlijk als je deze ook zakelijk wenst te gebruiken. De verlichting van het toetsenbord etc is wit, verder niet al te veel toeters en bellen.

Hij kan wel redelijk wat geluid maken als je aan het gamen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-10 09:33
Tweepers schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:44:
Ja, is een mooie prijs. Waarschijnlijk omdat de vraag naar zowel kaart als processor binnenkort zal dalen. Want processor is ook een dingetje, zeker bij 1080p gaming.

Voor de games die jij noemde is die MSI gewoon top, net als de meeste grote games de komende jaren. Zeker op 1080p. Wachten is dan vooral leuk om het laatste te hebben of een nog forsere daling te zien van oudere hardware.
Enig idee hoe deze MSI functioneert qua koeling & geluid? Specs lijken voor deze prijs erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Legion 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweepers
RonnnL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Enig idee hoe deze MSI functioneert qua koeling & geluid? Specs lijken voor deze prijs erg interessant.
Nee, helaas niet. Ik geloof dat MSI wel wat software heeft om de koeling en lawaai van ventilatoren in de hand te houden. Ik was laatst zelf op zoek naar een (relatief) stille laptop en kwam bij een Lenovo Legion uit.

Overigens is een 2070 Max-Q volgens mij niet per se beter dan een normale 2060, om het allemaal nog even extra ingewikkeld te maken. Dus het is even kijken of je wel of niet te maken hebt met mobiele kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:50
Zelf ken ik deze en ervaring mee. Misschien is dit een optie?

https://bto.eu/laptops/

Kan je zelf samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Tweepers schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Nee, helaas niet. Ik geloof dat MSI wel wat software heeft om de koeling en lawaai van ventilatoren in de hand te houden. Ik was laatst zelf op zoek naar een (relatief) stille laptop en kwam bij een Lenovo Legion uit.

Overigens is een 2070 Max-Q volgens mij niet per se beter dan een normale 2060, om het allemaal nog even extra ingewikkeld te maken. Dus het is even kijken of je wel of niet te maken hebt met mobiele kaarten.
Lijkt op de gewone 2070 en niet de gewone. Max-q zijn meestal slechter dan de gewone. Daarnaast zou ik geen MSi halen wegens bouwkwaliteit...

Edit:

okay so the problem is that MSI doesn't distribute the hinge torque and creates a concentration of torque on the mount. when you look at the hinges of MSI laptops, you'll see either the hinges screwed directly into the plastic lid or glued into the metal lid. the hinge mounts are very short and do not distribute the torque across the entire lid as is seen on most other laptops which have no hinge problems. there is simply no way to make a hinge design like this without putting so much stress and wear on this tiny area where the hinges are mounted without making it weak and prone to breaking. add that onto the fact that MSI overtightens their hinges and you have a recipe for hinges breaking left and right

CNC milled laptops don't have this problem because they are screwed directly into the milled aluminum, which is much stronger than plastic and obviously much stronger than being glued onto the fucking lid lol. until someone shows me an MSI laptop that has the hinge torque properly distributed, there is absolutely no way I'm having customers risk getting a laptop which may break

[ Voor 44% gewijzigd door Berlinetta op 19-01-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Gisteravond besloten om voor de Asus ROG Strix G15LW laptop te gaan. Heb een koopje kunnen vinden voor 1275 ongeveer.
Het is absoluut géén 'zakelijke' laptop, maar meer een game laptop.

De eerder genoemde MSI is het niet geworden. De ASUS heeft dus voor iets meer 10e generatie i7-processor en 1TB schijf. Dat lijkt mij voor de uiteindelijke verkoopwaarde ook beter.

Bedankt voor al jullie meedenken en ideeën!

[ Voor 6% gewijzigd door RiCk op 19-01-2021 11:46 ]

Pagina: 1