Zojuist probeer ik ons thuisnetwerkje uit te breiden met een 3de router, maar dat lukt niet.
De situatie is als volgt.
Beneden hangt een Ziggo modem in bridge. Daarachter hangt een Linksys router. In 2 van de 4 poorten gaan 2 kabels naar boven. Een naar een werkkamer en een naar zolder.
In beide vertrekken staan Linksys routers met wifi.
Router werkkamer heb ik 192.168.1.100 als adres gegeven. De kabel van beneden zit in een lan poort.
Router zolder heb ik 192.168.1.200 als adres gegeven. De kabel van beneden zit in een lan poort.
De router op zolder werkt niet als de kabel in een lan poort zit. Verplaats ik deze naar de gele wan poort krijg ik gelijk een Ip adres, maar geen lokaal adres. Dat gaat op den duur problemen zorgen lijkt me.
De router op de werkkamer en die van zolder zijn niet met elkaar verbonden.
Op beide routers staat de dhcp uitgeschakeld.
Wie kan me helpen zodat de router op werkt zoals de andere.
De situatie is als volgt.
Beneden hangt een Ziggo modem in bridge. Daarachter hangt een Linksys router. In 2 van de 4 poorten gaan 2 kabels naar boven. Een naar een werkkamer en een naar zolder.
In beide vertrekken staan Linksys routers met wifi.
Router werkkamer heb ik 192.168.1.100 als adres gegeven. De kabel van beneden zit in een lan poort.
Router zolder heb ik 192.168.1.200 als adres gegeven. De kabel van beneden zit in een lan poort.
De router op zolder werkt niet als de kabel in een lan poort zit. Verplaats ik deze naar de gele wan poort krijg ik gelijk een Ip adres, maar geen lokaal adres. Dat gaat op den duur problemen zorgen lijkt me.
De router op de werkkamer en die van zolder zijn niet met elkaar verbonden.
Op beide routers staat de dhcp uitgeschakeld.
Wie kan me helpen zodat de router op werkt zoals de andere.