Nieuwe build hangt bij het booten van windows instal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alterak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 18:22
Mijn vraag
Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb onlangs een nieuwe pc gebouwd (zie specs) en alles netjes in elkaar gezet. Hij postte mooi - herkent alle hardware in bios. Maar als ik een USB met het windows hulpprogramma er in een plug en er vanaf probeer te booten, kom ik op een mooi blauw windows 10 logo en gebeurt er verder niks. Ik heb inmiddels 3 nieuwe USB's geprobeerd met de windows tool en ook Rufus - zelfde resultaat.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 364,95€ 364,95
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Suprim X 8G€ 836,-€ 836,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 109,-€ 109,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,65€ 31,65
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 185,-€ 185,-
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 650W€ 132,50€ 132,50
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 125,05€ 125,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.953,15

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere USB's met verse install van het windows hulpprogramma. Versie van windows klopt uiteraard met wat het moet zijn.
Ik heb geprobeerd te booten met 16 ipv 32 gig ram, maar zelfde resultaat.
Ik heb geprobeerd zonder harde schijven te booten, om te kijken of dat een ander resultaat zou geven... maar nee.
Ik heb geprobeerd windows op een andere schijf te zetten met mijn oude computer, maar dit werkt ook niet. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik per ongeluk mijn oude harde schijf met windows had laten staan, waardoor die ook niet meer werkte...

Ik wilde ook proberen op de grafische kaart van het moederbord te booten en mijn videokaart er dus uit halen, maar dat gaf geen beeld (ook geen bios dus). Ik denk dat ik daarvoor mijn moederbord moet resetten zag ik in een filmpje, maar weet niet of dat zou helpen.

Verder bedacht ik me nog dat het een probleem kan zijn van een oudere versie van bios (juni 2020) die nog niet compatible is met mijn 5600x, maar omdat ik het wel in bios kan zien weet ik niet of ik aan de slag moet met het flashen van mijn bios. Dit heb ik dus nog niet gedaan - hoor graag of jullie dit als kansrijk zien.

Ik heb op alle manieren al gegoogled maar kom niet tot een oplossing die werkt... dus hoop hier wat wijsheid te horen!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Alterak schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:27:
Ik wilde ook proberen op de grafische kaart van het moederbord te booten en mijn videokaart er dus uit halen, maar dat gaf geen beeld (ook geen bios dus). Ik denk dat ik daarvoor mijn moederbord moet resetten zag ik in een filmpje, maar weet niet of dat zou helpen.

Verder bedacht ik me nog dat het een probleem kan zijn van een oudere versie van bios (juni 2020) die nog niet compatible is met mijn 5600x, maar omdat ik het wel in bios kan zien weet ik niet of ik aan de slag moet met het flashen van mijn bios. Dit heb ik dus nog niet gedaan - hoor graag of jullie dit als kansrijk zien.
Een 5600X heeft geen geïntegreerde GPU en je moederbord ook niet.. de video-uitgangen kunnen enkel gebruikt worden in combinatie met een CPU die ‘onboard graphics’ heeft. :)

Sowieso zou ik beginnen met een bios update, je zit momenteel inderdaad op een versie die Zen3 niet ondersteund. Ondanks dat je wel in de bios geraakt is de kans erg groot dat dit (al) jouw problemen gaat oplossen. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alterak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 18:22
Yes. heb de bios update gedraaid en alles draait als een zonnetje! Dank je wel!