Welke kleurenprinter voor 5000 facturen per jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:36

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Ik zoek een?
Kleurenprinter om jaarlijks zo'n 5000 factuurachtige documenten mee te printen.
Dit moet in kleur, maar het is vooral tekst.
Dit hoeft niet van hoge kwaliteit te zijn. Het belangrijkste is dat de kosten per print laag zijn.
Verder heb ik geen extra functies nodig.

Wat is je budget?
De aanschafkosten zijn ondergeschikt aan de kosten per print. Budget is tot €500, minder is natuurlijk beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
A merken ivm beschikbaarheid toners etc.

Ik heb totaal geen verstand van printers, aangezien ik het letterlijk alleen gebruik om simpele tekstdocumenten te printen. Voorheen altijd een matrix printer gebruikt wegens de lage kosten, echter is dit niet meer afdoende doordat ik over wil naar kleur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:24
Ff zonder gekheid. Verstuur je nog facturen via de post?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 09:48
Kan je niet werken met voorgedrukte a4tjes en enkel in zwart wit deze vellen overpeinzen? Scheelt waarschijnlijk geld en de kwaliteit is ook hoger.

Als je zoveel wil gaan printen per jaar dan is dit wel te regelen met een copyshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mag ik iets anders voorstellen?

Koop een zwarte laserprinter, je print enkel zwarte tekst.
Laat een drukker je A4 briefpapier drukken met je fullcolour logo, zeg 10.000 vel
Laat dor die zelfde drukker gelijk 10.000 cabinet enveloppen met venster drukken.

Dit is veel goedkoper dan een kleurenlaser waar je eigenlijk alleen je logo in kleur wil printen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:36

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties en voorstellen!

De meeste facturen gaan natuurlijk digitaal, maar er zijn specifiek klanten die om print vragen.
Er zijn wat gekleurde onderdelen op de factuur die per document verspringen, maar het is inderdaad slim om dit op te lossen door A4tjes met logo te laten drukken en die onderdeeltjes zwart te maken.

Bedankt voor deze top suggestie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klanten die om print vragen? Sorry, het is 2021, we zijn hier helemaal digitaal, doen we dus niet. Ik kan wel een PDF mailen die u zelf an kunt drukken.

Kom op, ga je voor die paar antieke aardappels jezelf op kosten jagen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 11:03

killercow

eth0

RMB schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:47:
Bedankt voor jullie reacties en voorstellen!

De meeste facturen gaan natuurlijk digitaal, maar er zijn specifiek klanten die om print vragen.
Er zijn wat gekleurde onderdelen op de factuur die per document verspringen, maar het is inderdaad slim om dit op te lossen door A4tjes met logo te laten drukken en die onderdeeltjes zwart te maken.

Bedankt voor deze top suggestie :D
Voor een webshop doen wij het zelfde. De zwart-wit printer heeft 3 lades, ieder met een andere stapel dubbelzijdig voorgedrukte a4tjes. De afdruk-applicatie kiest de juiste lade, et voila. minimale kosten, maximale kwaliteit.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 09:48
The Eagle schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:08:
Klanten die om print vragen? Sorry, het is 2021, we zijn hier helemaal digitaal, doen we dus niet. Ik kan wel een PDF mailen die u zelf an kunt drukken.

Kom op, ga je voor die paar antieke aardappels jezelf op kosten jagen?
Mag je wel iemand verplichten tot een digitale factuur als diegene dit niet wenst?

Edit: nee dus. https://www.belastingdien...ijke_eisen_voor_facturen/

[ Voor 15% gewijzigd door Hoiz op 16-01-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Hoiz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Mag je wel iemand verplichten tot een digitale factuur als diegene dit niet wenst?
Het is je klant, die wil je niet kwijt neem ik aan? Dus als die om een papieren factuur vraagt, dan zorg je daarvoor. Niks mis mee.

Misschien zit er wel heel iets anders achter. Ik heb zelf ook het liefst alles digitaal, lekker makkelijk als je iets moet opzoeken. Maar digitale facturen wil dus zeggen dat je de leverancier je e-mailadres moet geven. Veel bedrijven gaan daar uitermate onrespectvol mee om.

Altijd als ik mijn e-mailadres ergens achterlaat, dan schrijf ik me nooit in voor nieuwsbrieven. Ik heb wel wat anders te doen dan reclame/spam wegklikken. Maar toch krijg ik regelmatig nieuwsbrieven. Hoe kan dat? Doordat er idioten bij die bedrijven werken. Komt er een nieuwe manager en die beslist gewoon dat alle opt-outs even gedelete moeten worden zodat alle klanten straks weer de 'vernieuwde' nieuwsbried krijgen. Ach, klanten die er geen belang bij hebben, melden zich wel weer af. Nee debiel, die klanten hadden zich al afgemeld, maar door jouw idiote beslissing moet hij dat nu nog een keer doen.

Als dat 1x per jaar zou gebeuren dan was het nog te overzien. Maar er zijn ontzettend veel bedrijven die mijn e-mailadres hebben en blijkbaar zijn er ontzettend veel hufters in dienst als manager, want ik krijg regelmatig nieuwsbrieven van bedrijven waarvan ik zeker weet dat ik me heb afgemeld. Als dat gebeurt doe ik daar nooit meer zaken mee. Maar door deze gang van zaken denk ik altijd wel 3x na voordat ik een bedrijf mijn e-mailadres geef. Het is vaak een kwestie van tijd voordat er weer misbruik van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pricewatch: HP Color Enterprise M553n

Toner:
12.500 afdrukken zwart / 175 euro
9.500 afdrukken kleur / 675 euro

Ook geen verstand van printers, maar dit is volgens mij een leuke optie van HP als je een kleurenlaserprinter wilt. Toners bij de printer zijn voor 6000 afdrukken zwart en 5000 kleur. Een nieuwe printer kopen lijkt goedkoper dan nieuwe toners kopen.

Voor laten drukken indien mogelijk is de beste optie.
De aanschafkosten zijn ondergeschikt aan de kosten per print. Budget is tot €500, minder is natuurlijk beter.
De laagste kosten per pagina heb je meestal met de duurste printers, en dan gaat het niet over 500 euro. ;)

Kyocera TK-5280 toner:
13.000 zwart / 153 euro
11.000 kleur / 585 euro

pricewatch: HP LaserJet Enterprise M607dn (zwart):
41.000 zwart / 323 euro maar lijkt niet meer leverbaar.

Een prijsvergelijker waar je kosten per pagina van toners kunt vergelijken is er voor zover ik weet niet, helaas.

[ Voor 72% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-01-2021 23:14 ]

Pagina: 1