Stereo aansluiting subwoofer naar 1 losse tulip reciever?

Pagina: 1
Acties:
  • 756 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Is er een mogelijkheid om een stereo aansluiting (2 losse draadjes, geen tulip plugs) van een oude sony subwoofer om te zetten naar 1 single tulip plug?

Dus subwoofer aansluiting met 2 stereo draadjes en naar de receiver toe met 1 tulip plug.

Mijn receiver heeft maar 1 ingang per subwoofer

Mijn oude subwoofer is stuk en ik heb nog een andere sony subwoofer liggen en wil die proberen te gebruiken om zo geen nieuwe te hoeven te kopen. Scheelt toch minimaal 200 euro.

...

Denon 2300w receiver & oude sony subwoofer

[ Voor 22% gewijzigd door xxquatroxx op 16-01-2021 15:20 ]

Beste antwoord (via FeaR op 05-02-2021 13:17)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Noem eens het type van de subwoofer en/of doe een foto van de aansluitingen. Als iemand praat over "twee losse draadjes" dan krijg ik heel erg de gedachte dat het hier om een passieve subwoofer gaat die je aan wilt sluiten op een receiver die een actieve subwoofer verwacht. Oftewel, dit zo op elkaar aansluiten gaat niet werken. Als de subwoofer passief is dan moet deze van vermogen voorzien worden. Een receiver met subwoofer Pre-Out gaat dat niet leveren, die geeft alleen signaal. Maar dat is dus puur een aanname waar foto's en/of type heel veel gaat helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 16-01-2021 16:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Noem eens het type van de subwoofer en/of doe een foto van de aansluitingen. Als iemand praat over "twee losse draadjes" dan krijg ik heel erg de gedachte dat het hier om een passieve subwoofer gaat die je aan wilt sluiten op een receiver die een actieve subwoofer verwacht. Oftewel, dit zo op elkaar aansluiten gaat niet werken. Als de subwoofer passief is dan moet deze van vermogen voorzien worden. Een receiver met subwoofer Pre-Out gaat dat niet leveren, die geeft alleen signaal. Maar dat is dus puur een aanname waar foto's en/of type heel veel gaat helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 16-01-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Aaah pre out is dus alleen actieve sub. En onder active sub verstaan we "een subwoofer voorzien van eigen stroom en eventueel eigen versterker"

Nu staat de sub beneden in de kelder en ik heb momenteel een hernia en moet even uitkijken wat ik doe.

Maar laten we zeggen dat deze eigen power heeft en ik nog wel weet dat er op de subwoofer 2 aansluitingen zaten waarop een zwarte en een rode draad ingestopt moesten worden.

Zo iets dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGWzU9K3vfAeoL7AM93-7G3xbDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rarzDJ7fxO0wjFZTfzlPUN9g.jpg?f=fotoalbum_large

Maar we moeten uit eindelijk naar dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHYH6824kqnXIvQ8UPu2-FYQR5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WOmkKNdzNW2EgdgP9J7SSR92.png?f=user_large

De vraag is kan dit en werkt dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

xxquatroxx schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:02:
Maar laten we zeggen dat deze eigen power heeft en ik nog wel weet dat er op de subwoofer 2 aansluitingen zaten waarop een zwarte en een rode draad ingestopt moesten worden.
Ik weet dat het lastig is maar laten we geen aannames doen en gewoon bij de subwoofer gaan kijken. Een actieve subwoofer met één ingang (dus rood/zwart zoals afgebeeld) is namelijk niet logisch. Twee setjes van die aansluiting kan wel, dan heb je High Level ingang en dat kan inderdaad ook een actieve subwoofer zijn. Maar nu is het gissen en gokken. Alle eventuele opties en aansluitingen noemen maakt het geheel niet duidelijker. Foto's en/of type van de subwoofer. Of minimaal weten of de subwoofer een 230V stekker heeft is al een indicatie.

Zoals gezegd kan je een passieve subwoofer niet aansluiten op een Pre Out. Daar zal dan een losse versterker tussen moeten. Ik zou daar geen geld insteken en dan eerder een nieuwe actieve subwoofer kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 16-01-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Als het een passieve is dan kan ik makkelijk dit kopen.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Klein verstekertje van onder de 50 euro.
2 losse kabels gaan in de mini versterker en als de miniversterker dan 2 tulip out heeft dan maakt het niet uit welke ik kies.

Ik bedoel 50 euro is geen 200 euro of meer voor een nieuwe.. dus als we ff DIY kunnen doen is dat heel fijn natuurlijk

[ Voor 16% gewijzigd door xxquatroxx op 16-01-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Als de sub woofer wel eigen power heeft kan ik dan gewoon dit kopen voor de receiver?

https://www.allekabels.nl...HK679scGKdZxoCa9IQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Meestal als een sub actief is heeft hij niet 2 van die aansluitingen. Dan is het een passieve, maar dat moet je dus wel checken. Ik acht de kans dat de subwoofer zijn eigen versterker heeft en dat die 2 aansluitingen zijn voor als je hem alsnog passief wilt aansluiten.

Die versterker gaat niet werken voor je subwoofer, voor lage tonen heb je wat meer vermogen nodig omdat clean aan te drijven, 1x20w is erg weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

xxquatroxx schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:30:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Klein verstekertje van onder de 50 euro.
2 losse kabels gaan in de mini versterker en als de miniversterker dan 2 tulip out heeft dan maakt het niet uit welke ik kies.
Dat is een 12 Volt versterker dus dan zal je ook nog iets met de voeding moeten doen, dit prik je niet zo in het stopcontact. Plus ik zou dat soort hardware niet vertrouwen voor dit doeleinde, een passieve subwoofer kan nog wel eens lastig zijn in de weerstand. Tevens wil je ook de gevoeligheid van de speaker weten om te weten of 20 Watt afdoende is (lijkt mij niet).
Maar goed de sub wel eigen power heeft vertel me dan gewoon wat ik kan doen aub
Ik ga niet alle mogelijke opties benoemen die mogelijk zijn. Dat wordt dan een verhaal met als dit, dan dat anders zus, dan zo. Plus op deze toon, nee.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 16-01-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Op deze toon? Man.... geen idee waar jij last van hebt maar er was geen toon tot aan nu.....maar goed dit helpt verder het probleem niet.

Ik kan je wel vertellen (voor de 2e keer) waar ik last van heb en dat is een hernia sinds 17 dec. Wens ik mijn ergste vijand nog niet. Leuk joh lockdown en ook nog eens op bed tijdens de kerst en oud en nieuw met een vrouw en 2 kids.

Het enigste wat ik graag wilde was dat ik gewoon verder kan met de info wanneer ik naar beneden kan om de subwoofer te checken.

Prima als jij wilt wachten op meer info. Begrijp heel goed dat je niet hele verhalen kwijt wilt mbt tot hoe dit en doe dat als dit...

Ik doe dat met mijn kennis op andere vlakken wel bij andere maar ik moet dit niet van andere verwachten natuurlijk!? Zeker niet op een forum zoals hier!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

Je zou ook op MP een actieve sub kunnen scoren van €50. Ben je ook klaar. Ik zou niet gaan hannesen met een losse versterker en een passieve sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

xxquatroxx schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:55:
Op deze toon? Man.... geen idee waar jij last van hebt maar er was geen toon tot aan nu.....maar goed dit helpt verder het probleem niet.

Ik kan je wel vertellen (voor de 2e keer) waar ik last van heb en dat is een hernia sinds 17 dec. Wens ik mijn ergste vijand nog niet. Leuk joh lockdown en ook nog eens op bed tijdens de kerst en oud en nieuw met een vrouw en 2 kids.

Het enigste wat ik graag wilde was dat ik gewoon verder kan met de info wanneer ik naar beneden kan om de subwoofer te checken.

Prima als jij wilt wachten op meer info. Begrijp heel goed dat je niet hele verhalen kwijt wilt mbt tot hoe dit en doe dat als dit...

Ik doe dat met mijn kennis op andere vlakken wel bij andere maar ik moet dit niet van andere verwachten natuurlijk!? Zeker niet op een forum zoals hier!?
Die toon inderdaad. Je zal het zelf ook gevonden hebben want het dat deel van het bericht is immers niet voor niets weggehaald.

Ik heb respect voor de situatie en dat je niet naar beneden kan om de subwoofer te bekijken maar nogmaals is alle mogelijke informatie geven meer verwarrend dan concrete informatie als we weten om welke subwoofer het hier gaat. Zoals eerder aangegeven is het ook al een zeer grote hint om te weten of de subwoofer een 230V stekker heeft. De vrouw des huizes kan zoiets ook niet even controleren of een foto maken van de sticker met type?

Wat jij op andere fora doet (want op GoT zie ik je vooral informatie vragen en niet geven) is aan jou en hoeft niet mijn manier te zijn van posten/antwoorden. Daarbij kan je ook zelf zoeken/inlezen, vragen over passieve subwoofers zijn al vaker voorbij gekomen en in het Subwoofer Topic staan bijvoorbeeld manieren om subwoofers aan te sluiten/sturen (High Level of Low Level).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Die tekst was al eerder weg dan dat jij de omerking maakte. Maar blijkbaar was je toen al aan het schrijven. En op GoT?

En denk jij dat de vrouw des huizes niet al genoeg te doen heeft bv. Thuis werken en kids les geven en voor de kinderen zorgen, koken huishouden... zal ik nog even door gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
xxquatroxx schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:55:

Heel vervelend dat je een hernia hebt, maar hoe is dat ons probleem?

Zonder de informatie waar om gevraagd is, kan er geen goed advies gegeven worden. Wat verwacht je nou, dat iemand een boekwerk gaat schrijven met alle mogelijke opties?

Alsof jij wel een verslag van 3 pagina's zou schrijven met alle mogelijke opties. Kom toch op zeg. 8)7

Nee, op dit forum hoef je dat (in mijn opzicht) niet te verwachten nee. Er word hier verwacht dat je in ieder geval de minimale informatie geeft. Zonder duidelijke informatie kan je gewoon geen goed advies geven, zo simpel is het. Er worden hier ook regelmatig topics gesloten omdat de TS gewoon geen of veel te weinig informatie geeft.
xxquatroxx schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:24:

En denk jij dat de vrouw des huizes niet al genoeg te doen heeft bv. Thuis werken en kids les geven en voor de kinderen zorgen, koken huishouden... zal ik nog even door gaan?
En nogmaals, hoe is dat ons probleem? Ga je van jou probleem ons probleem maken?

Het is op het moment voor (bijna) niemand makkelijk. Maar met zeuren op een forum bereik je ook niets.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 16-01-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Als ik 3 pagina's moet schrijven? Denk dat ik het dagelijks leven wel meer doet en weet je... mensen zijn blij met gedetailleerde info en ze begrijpen het beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Ik doe net zielig en ik geef antwoord op een vraag met meer gedetailleerde info ;) wat een ander ook bad kunnen bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Maar laat maar mensen. @djveld bedankt voor je tip. Meestal ga ik voor nieuw als ik het niet kan fixen. Maar ik zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lang verhaal kort: koop een tweedehands actieve subwoofer van een béétje merk. Kost je niet eens zoveel meer dan 100 Euro, je zit niet te emmeren met (tijdelijke) andere oplossingen en iedereen is blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Ps. Ik heb gezegd ik wens het mijn ergste vijand nog niet toe... hoe maak ik het jullie probleem.

Ik heb ook gezegt prima om te wachten.

Ik verwacht van tweakers hier wel response op.
Ik vind dit niet normaal ik had toch wel wat meer serieuzere mensen verwacht (niet iedereen hoor) en heb er een raport van gemaakt met screens voor het geval dat.

Blijkbaar is het hier een klaag baak aan het worden voor mensen die de lock down te hoog hebben zitten en zin hebben om mensen lekker ff te zieken.

Daar heb ik ff geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even dit topic gelezen en volgens mij zijn we wel op het punt gekomen dat een slotje de beste stap is.

De topicstart is niet heel erg compleet en het is door omstandigheden voor @xxquatroxx momenteel niet mogelijk om aanvullende info te verzamelen. Op basis van gissen, komen we nooit concreet verder.

Na wat ik gelezen heb, lijkt mij de gewenste insteek niet mogelijk door een mismatch tussen de apparatuur. Als je weinig wil investeren, is de optie om tweedehands een actieve sub te regelen waarschijnlijk de beste optie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.