Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtonnema
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-11-2024
Waarom werken de basis formules niet met een geïmporteerde tekst/CSV bestand ?
...

Ik gebruik Revit om verschillende schedules (Hoeveelheden), om die daarna over te zetten naar excel als CSV/Tekst bestand. In mijn verhaal gebruik ik CSV maar daarbij bedoel ik Tekst/CSV.
...

Het overzetten van de CSV bestand is geen probleem. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om ook maar één formule te koppelen aan de gegevens van het CSV bestand. (Zie hieronder foto van het CSV bestand)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HFcOQeni_OIZiIYQp90T_cICjY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e5QT2C8Ieq7HCt2Owqh86po4.png?f=fotoalbum_large
...

Nu wil ik eigenlijk verticaal kunnen zoeken met een criteria, zoals de formule op de onderste foto.

De formule die ik gebruik.
=SOM.ALS(A:A;E12;C:C)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgtLcDibwjW5T90UuJ-qRljfqjA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CVgdlvXRefEjCTn98NpCatjJ.png?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat iemand mij hier meer uitleg over kan geven.

Alvast bedankt voor de moeite :)

Met vriendelijke groet,
Wesley

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:38

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Csv = comma separated values. Sleutelwoord hier is ‘values’, oftewel waardes. Formules kun je dus niet opslaan in een csv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:20
Volgens mij komt het omdat in kolom 1 tekst staat, en geen waarden.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:11
Aan de uitlijning te zien ziet Excel ook kolom C als tekst. En tekst kan je niet optellen. Je moet dus eerst die kolom omzetten naar getallen, bijvoorbeeld door de import wizard te gebruiken (nieuwe lege excelsheet en dan naar data->van tekst/csv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 09:48
Je hebt het datatype van de kolom waar je de som van wil berekenen niet ingesteld op een numeriek bereik, zodoende kan je geen berekeningen doen.