Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede desktop voor LR/PS en games (Sims/PlanetZoo)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrsWinchester26
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-01-2021
Hallo allemaal!

Ik ben een leek op computergebied en heb al meer dan eens een miskoop gedaan met een laptop. Ik wil nu graag een desktop aanschaffen in de hoop dat deze langer meegaat en gemakkelijker (deels) te vervangen is na verloop van tijd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gemakkelijk en snel foto's gaan bewerken en een aantal simpele spellen erop spelen.

Ik wil in ieder geval soepel met Lightroom en Photoshop naast elkaar kunnen werken. Daarnaast wil ik graag de Sims 3 (4 wellicht in de toekomst) en Planet Zoo spelen en meer soortgelijke spellen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1000,00. Ik zal er ook een monitor bij moeten aanschaffen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Microsoft Office voor studenten

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gebaseerd op de systeemeisen van de programma's kom ik op het volgende lijstje uit:
• 16GB RAM
• Intel i7-4770k of AMD Ryzen 5 1600
• NVIDIA GeForce GTX 1070 (8GB) of AMD Radeon RX 580 (8GB)
• 52GB
• Windows 10 64 bit
• 4K monitor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua merk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een SD-kaartlezer zou een pré zijn, maar is geen vereiste. Ik wil wel een windows computer dus Apple valt voor mij af.

Ga je overklokken?
Geen idee wat dit is dus waarschijnlijk niet :)

Wat verwacht je van ons?
Coolblue heeft mij de volgende desktop aangeraden: https://www.coolblue.nl/p...-aspire-tc-895-i8005.html
Volgens de medewerker van de klantenservice is deze i5 processor beter dan de i7 die in mijn eisenlijstje staat. Deze desktop zou minder geschikt zijn voor videobewerking maar wel goed voor fotobewerking. Heeft hij hier gelijk in en is deze desktop geschikt voor wat ik wil?

Ik wil hier wel graag een 4k beeldscherm bij, tips hiervoor zijn ook welkom :)

En; is het mogelijk om deze desktop na verloop van tijd aan te passen door een CPU/RAM geheugen te vervangen als deze traag is geworden?
Ik heb al vaak meegemaakt dat een laptop na 2 jaar de programma's die ik wil draaien niet meer aankan en dat wil ik echt voor zijn.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

De i7 4770k is vrij oud (2013), dus het klopt wel dat de i5 10400 uit 2020 (veel) beter is. Of het systeem geschikt is voor videobewerking hangt ook wel wat af van wat je precies wil gaan bewerken (4K of HD?). De videokaart is hierin een zwakker onderdeel, welke ook maar 4GB ipv 8GB geheugen heeft.

Upgraden van onderdelen durf ik niet te zeggen, het is een OEM bak en daar zitten soms restricties aan. Als je bij Acer op de support kijkt zie je dat er een 300 Watt voeding in zit, dat limiteert bepaalde opties. Daarnaast kan het zijn dat deze intern afwijkende connectoren gebruikt, dan kun je e.e.a. niet vervangen door “standaard” materiaal.

Zelf iets (laten) bouwen biedt daarin meer zekerheid.

Op coolblue staat “Video's bewerken: mogelijk, maar niet zo snel”, denk dat dat een redelijk goede omschrijving is.

[ Voor 8% gewijzigd door Wolvganger op 16-01-2021 16:36 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."