Nieuwe receiver, vervangt HK 355

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 19:58
Ik zoek een?
AV-Receiver als vervanger voor een Harman Kardon 355

Wat is je budget?
Rond de € 500 a € 600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In de woonkamer een 5.1 opstelling, in de keuken 2 speakers hardwired. Moet afzonderlijk en gezamenlijk kunnen dus multi-zone. Verder streamingdiensten als Spotify. Bediening via app. Alle randapparatuur (5 stuks) is HDMI. Draadloze speakers zou leuk zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
Denon X1500H en X2700H

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vraag me af of DAB+ toegevoegde waarde heeft. Ziggo zal op termijn de analoge doorgifte stoppen maar is het dan DAB+ of beter internetradio

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@Henry65 internetradio is veel beter dan dab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:54

FeaR

In GoT we trust

Algemene tip: check goed de handleiding en/of spec sheet van de receiver over beperkingen in Zone 2. Veel lagere klasse receivers zetten alleen analoge bronnen naar Zone 2 en mogelijk diensten als netwerk en USB. Neem je een receiver van een serie hoger dan kan S/PDIF ook naar Zone 2 en veelal alleen hogere modellen doen ook HDMI naar Zone 2. Denon heeft die beperking naar mijn weten laten vallen vanaf de Xx600 serie maar de AVR-X1500 heeft die beperking nog wel.
Er wordt geen geluid uitgevoerd wanneer u ZONE2 gebruikt.
Digitale audiosignaalinvoer vanaf de HDMI-aansluiting of de digitale audio-aansluitingen (OPTICAL) kan niet worden afgespeeld. Gebruik analoge aansluitingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 19:58
@FeaR Kan de X1600H wel HDMI weergeven in zone 2? Ik kan het zo niet terugvinden in de specs
Er staat:
Als de ingang voor ZONE2 op “Source” is ingesteld, kunt u vanuit ZONE2 zowel naar aangesloten digitale als analoge apparatuur luisteren.

Als de ingang voor ZONE2 op een specifieke bron is ingesteld (zoals CBL/SAT), kunt u vanuit ZONE2 alleen naar aangesloten analoge apparatuur luisteren

Maar wat is de ingang Source dan?