Toon posts:

geaard stopcontact

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand, of misschien meerdere mensen mij uitleggen wat er zo goed aan is om je pc te aarden. Want mijn pa heeft geen zin om een aardekabeltje naar boven te boren. Graag duidelijke uitleg

thnx

Verwijderd

Omdat die de "pieken" uit de lijn haald, te veel aan stroom dus wat slecht is voor de computerapparatuur

[topic=159653]

-> zoek anders ff naar Geaard stopcontact <-
http://gathering.tweakers.net/forum/find

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12
Het is niet nodig maar het aanleggen van een aarde geeft je pc een betere NULL waarde. waardoor het verschil tussen een 0 en 1 in een chip duidelijker wordt. Dit heeft tot direct gevolg dat je pc minder fouten maken en dus minder hoeft te corriseeren en dus je systeem automatisch stabieler is.

Advanced sheep-counting strategies

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
en het is natuurlijk ook fijn als er een keer wat fout gaat dat dan de spanning niet op de kast komt te staan, maar dat het netjes naar aarde weg vloeit en dat jij niet als aarde gaat spelen.

Verwijderd

Bij mij maakte het dus echt MEGA veel uit of de pc was aangesloten op een "normaal" stopcontact of op een geaard stopcontact.

Zo had ik toen de pc dus op een "normaal" stoptcontact was aangesloten heel veel vastlopers, blauwe schermen, viruswaarschuwingen onder het spel Patience (pc was echt virusvrij).

Nadat ik de pc had aangesloten op een geaard stopcontact waren deze problemen opgelost.
_____
Overigens zijn er van die kastjes te koop die je kunt aansluiten op een "normaal" stopcontact die de hoge "pieken" uit de lijn haald, deze kastjes kosten iets van fl 25,-- piek bij de Gamma of Praxis :)

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Op maandag 13 augustus 2001 21:35 schreef Devil_2000 het volgende:
knip

Overigens zijn er van die kastjes te koop die je kunt aansluiten op een "normaal" stopcontact die de hoge "pieken" uit de lijn haald, deze kastjes kosten iets van fl 25,-- piek bij de Gamma of Praxis :)
ehm nee hoor die moeten ook op een geaard stopcontact aangesloten worden.
in ieder geval degene die ik had. :7

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• marcus22
  • Laatst online: 16-08 21:42
Mijn laptop heeft geen aarde. ;)

Ik heb ooit (lang geleden zeg maar toen ik mijn eerst AT had) gehoord dat harde schijven die ronddraaien (en dat heb je nog al eens met een harde schijf) veel statische elektriciteit opwekken en dat dat beter afvloeit met een aardlijn. Is dat waar? (kan me wel iets bij voorstellen maar niet veel)

There is no place like 127.0.0.1

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Aarding is heel belangrijk voor systemen met b.v. TVkaarten.....

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op maandag 13 augustus 2001 21:50 schreef nietzman het volgende:
Aarding is heel belangrijk voor systemen met b.v. TVkaarten.....
Euhmmm, en je CAI is ook geaard, en dus krijg je 2 verschillende aardpieken :?.
Levert weer leuke irritaties op.

And The Only One

Verwijderd

mijn laptop heeft ook geen aarde, maar eventuele pieken worden dan door de adapter opgevangen (neem ik aan) ... laptop heeft er dus geen last van!

mijn pc zit wel in een geaard stopcontact :)
anders gaat hij al resetten als ik de kast aanraak :(
of je vingers gaan ff flink trillen als je hem aanraakt... niet echt prettig!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 13 augustus 2001 21:52 schreef Diamon het volgende:
Euhmmm, en je CAI is ook geaard, en dus krijg je 2 verschillende aardpieken :?.
Levert weer leuke irritaties op.
Dat is 't dus! Mijn PC is jaren niet geaard (nooit een geaard stopcontact in buurt gehad en geen zin om te leggen), maar is al die tijd altijd al stabiel geweest. Al die tijd heb ik ook een kabeltje van TV-out naar TV lopen. Hierdoor bleef mun PC kennelijk al die tijd geaard :)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 08:18 schreef Bierkameel het volgende:
Het zal toch wel redelijk belangrijk zijn.
De KPN geeft toe dat als je pc niet geaard is je niet in kan bellen met ISDN.
Het is niet altijd zo maar als het niet lukt moet je je pc maar eens aarden dat helpt echt :)

Ik heb mn pc zelf ook niet geaard :(
uit andere topic, dit is dus dikke onzin, ik heb iets van 3/4 jaar isdn gehad op een NIET geaard stopcontact.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 14 augustus 2001 14:03 schreef sinterklaasrulez het volgende:

[..]

uit andere topic, dit is dus dikke onzin, ik heb iets van 3/4 jaar isdn gehad op een NIET geaard stopcontact.
Lijkt me idd ook onzin. Een telefoonlijntje bevat ook een geaard draadje (die zwarte) en daarmee wordt je PC gelijk ook geaard lijkt me (via telefoonlijn - modem - insteekslot - mobo - kast)

Verwijderd

Dat hoeft dus niet. Ik heb een PC gehad met een vaag SIS moederbord met onboard 56k6 modem. Zonder geaard stopcontact werkte het modem bij mij op 14k4 en bij mijn toenmalige vriendin helemaal niet. :( duurde 2 weken voor ik het had uitgevonden :( :(

(vervolgens een geaard verlengsnoer vanaf de wasmachineaansluiting naar mijn kamer gelegd)

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 17:11
ok ff vraagje als ik aan het ijzer van mijn pc kom krijg ik dus een licht net voelbaar schokje (erg irri) is dit over als ik hem aard ?

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:16 schreef rick17 het volgende:
ok ff vraagje als ik aan het ijzer van mijn pc kom krijg ik dus een licht net voelbaar schokje (erg irri) is dit over als ik hem aard ?
Ja

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:16 schreef rick17 het volgende:
Oei, oppassen! Als je in een geladen toestand bent (en dus niet ontladen bent door bijvoorbeeld je pc case aan te raken, zoals je opmerkte) en bijvoorbeeld een geheugenreepje of harddiskje vastpakt, dan kun je het ding wel weggooien...

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 17:11
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:53 schreef BalusC het volgende:

[..]

Oei, oppassen! Als je in een geladen toestand bent (en dus niet ontladen bent door bijvoorbeeld je pc case aan te raken, zoals je opmerkte) en bijvoorbeeld een geheugenreepje of harddiskje vastpakt, dan kun je het ding wel weggooien...
dat schijnt allen te werken als de stroomkabel er nog in zit en die in een geaard stopcontact zit

(wat ik dus niet heb)

"PA ,PAK JE GEREEDSCHAP" :(

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

netwerken werken ook veel beter als de pc's geaard zijn. ik spreek uit ervaring.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik weet wel dat je met coaxnetwerken ook rekening moet houden met aarde.
Toen we nog coax hadden thuis zijn er drie netwerkkaarten kapot gegaan (het BNC-gedeelte, het UTP-gedeelte werkte nog). Dit kwam waarschijnlijk ook door aardingsproblemen.
Ik heb mijn PC wel eens geaard, en toen kreeg ik doodsklappen van m'n TV-kabels, audiokabels & meer dingen, dus dat heb ik snel ongedaan gemaakt :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
in ieder geval bedankt voor jullie posts want nu ziet mijn pa het wel ineens zitten om alle pc van aarde te voorzien

cya
Pagina: 1