Kan iemand, of misschien meerdere mensen mij uitleggen wat er zo goed aan is om je pc te aarden. Want mijn pa heeft geen zin om een aardekabeltje naar boven te boren. Graag duidelijke uitleg
thnx
thnx
Verwijderd
Advanced sheep-counting strategies
Verwijderd
ehm nee hoor die moeten ook op een geaard stopcontact aangesloten worden.Op maandag 13 augustus 2001 21:35 schreef Devil_2000 het volgende:
knip
Overigens zijn er van die kastjes te koop die je kunt aansluiten op een "normaal" stopcontact die de hoge "pieken" uit de lijn haald, deze kastjes kosten iets van fl 25,-- piek bij de Gamma of Praxis
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
There is no place like 127.0.0.1
Euhmmm, en je CAI is ook geaard, en dus krijg je 2 verschillende aardpiekenOp maandag 13 augustus 2001 21:50 schreef nietzman het volgende:
Aarding is heel belangrijk voor systemen met b.v. TVkaarten.....
And The Only One
Verwijderd
Dat is 't dus! Mijn PC is jaren niet geaard (nooit een geaard stopcontact in buurt gehad en geen zin om te leggen), maar is al die tijd altijd al stabiel geweest. Al die tijd heb ik ook een kabeltje van TV-out naar TV lopen. Hierdoor bleef mun PC kennelijk al die tijd geaardOp maandag 13 augustus 2001 21:52 schreef Diamon het volgende:
Euhmmm, en je CAI is ook geaard, en dus krijg je 2 verschillende aardpieken.
Levert weer leuke irritaties op.
Verwijderd
uit andere topic, dit is dus dikke onzin, ik heb iets van 3/4 jaar isdn gehad op een NIET geaard stopcontact.Op maandag 11 juni 2001 08:18 schreef Bierkameel het volgende:
Het zal toch wel redelijk belangrijk zijn.
De KPN geeft toe dat als je pc niet geaard is je niet in kan bellen met ISDN.
Het is niet altijd zo maar als het niet lukt moet je je pc maar eens aarden dat helpt echt
Ik heb mn pc zelf ook niet geaard
Lijkt me idd ook onzin. Een telefoonlijntje bevat ook een geaard draadje (die zwarte) en daarmee wordt je PC gelijk ook geaard lijkt me (via telefoonlijn - modem - insteekslot - mobo - kast)Op dinsdag 14 augustus 2001 14:03 schreef sinterklaasrulez het volgende:
[..]
uit andere topic, dit is dus dikke onzin, ik heb iets van 3/4 jaar isdn gehad op een NIET geaard stopcontact.
Verwijderd
JaOp dinsdag 14 augustus 2001 15:16 schreef rick17 het volgende:
ok ff vraagje als ik aan het ijzer van mijn pc kom krijg ik dus een licht net voelbaar schokje (erg irri) is dit over als ik hem aard ?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Oei, oppassen! Als je in een geladen toestand bent (en dus niet ontladen bent door bijvoorbeeld je pc case aan te raken, zoals je opmerkte) en bijvoorbeeld een geheugenreepje of harddiskje vastpakt, dan kun je het ding wel weggooien...Op dinsdag 14 augustus 2001 15:16 schreef rick17 het volgende:
ok ff vraagje als ik aan het ijzer van mijn pc kom krijg ik dus een licht net voelbaar schokje (erg irri) is dit over als ik hem aard ?
dat schijnt allen te werken als de stroomkabel er nog in zit en die in een geaard stopcontact zitOp dinsdag 14 augustus 2001 15:53 schreef BalusC het volgende:
[..]
Oei, oppassen! Als je in een geladen toestand bent (en dus niet ontladen bent door bijvoorbeeld je pc case aan te raken, zoals je opmerkte) en bijvoorbeeld een geheugenreepje of harddiskje vastpakt, dan kun je het ding wel weggooien...
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b