N/A
[ Voor 106% gewijzigd door Raamzetter op 18-01-2021 12:25 ]
[ Voor 106% gewijzigd door Raamzetter op 18-01-2021 12:25 ]
Alleen Track en Trace is niet voldoende. Webshop blijft verantwoordelijk. Webshop moet kunnen bewijzen dmv handtekening etc.Alleen een verklaring van je vervoerder (bijv. een Track & Trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen. Dit heeft de Geschillencommissie in een uitspraak in 2007 bepaald. De behandelende Geschillencommissie bepaalde dat de verkoper niet kon bewijzen dat het artikel was afgeleverd, omdat de verkoper geen ondertekend bewijs van ontvangst kon verschaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 16-01-2021 14:25 ]
Verwijderd
Zodra onderzoek loopt heb je geen poot om op te staan aangezien webshop hier ook op zit te wachten. Wacht dat gewoon even af. Wie weet heb jij dat pakket zelf ontvreemd. Dat moet onderzocht worden, dus daar moet je op wachten!Raamzetter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:17:
Nou je kan wel raden hoe dat gaat, postbezorger blijft bij zijn verhaal, PostNL is "in onderzoek" en de webshop
Dat is een eerste stap ja, als ze niet meegaand zijn dan zal je mogelijk inderdaad je recht moeten gaan halen met een juridisch traject. Maar goed, het kan ook zijn dat ze na het onderzoek alsnog inbinden afhankelijk van hoe goed de webshop op de hoogte is van de wetgeving hieromtrent.Raamzetter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:17:
Moet ik ze dan nog formeel ingebreken stellen?
Dat hoeft natuurlijk niet, TS is immers wettelijk gezien geen partij in in dat onderzoek. Dat is iets tussen verkoper en bezorger. TS kan dus best verzoeken dat de webshop alsnog levert of de koop ontbind terwijl dat onderzoek nog loopt.wifikabelhuren schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:33:
[...]
Zodra onderzoek loopt heb je geen poot om op te staan aangezien webshop hier ook op zit te wachten. Wacht dat gewoon even af. Wie weet heb jij dat pakket zelf ontvreemd. Dat moet onderzocht worden, dus daar moet je op wachten!
[ Voor 28% gewijzigd door Tristan op 16-01-2021 14:53 ]
Onderzoek was overdreven. Ze hebben het gewoon aan de bezorger gevraagd. Dat was het onderzoek. Daarnaast heb ik met *knip* te maken, niet echt met PostNL. Die betreffende bezorger is hier 1x langs geweest om zijn verhaal te doen en komt nog een keer. Er klopt iets niet.wifikabelhuren schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:33:
[...]
Zodra onderzoek loopt heb je geen poot om op te staan aangezien webshop hier ook op zit te wachten. Wacht dat gewoon even af. Wie weet heb jij dat pakket zelf ontvreemd. Dat moet onderzocht worden, dus daar moet je op wachten!
Gelijk aan de bel getrokken. *knip* heeft hier helemaal geen zin in lijkt het. Al 10x gebeld en gemaild.O88088 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:41:
Wat is de tijdlijn? Als dit allemaal een maand geleden is geweest ben je redelijk laat. En je communicatie naar de webshop is ook relevant. Als je hetzelfde hebt geschreven als hierboven zullen ze er anders naar kijken dan als je iets schrijft als "Ik heb niks gehad, stuur een nieuwe of geef m'n geld terug."
Ik heb niet direct met die bezorger te maken, maar het is wel een raar verhaal. Het is wel erg toevallig dat iemand met mijn gegevens precies op de dag dat ik een console heb besteld, dat die aan iemand anders is gegeven. Hoe langer ik hier over nadenk hoe meer ik hem vermoed van verduistering.Tristan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:49:
Ik heb dit even nagevraagd bij een familielid die in de bezorging met PostNL zit. Als de chauffeur niet heeft aangebeld en het pakket niet in een geopende deur heeft aangeboden is hij officieel ingebreken.
[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2021 15:07 . Reden: Naam webshop verwijderd. ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Nee, jij niet. Maar de webshop en vooral PostNL wel. De PostNL chauffeurs moeten zich aan een protocol houden. Wie weet is dit niet de eerste keer dat er over deze bezorger een klacht binnen komt. Daarom moet er een onderzoek bij PostNL gestart worden. Om jezelf te helpen met dit alles gewoon even de Consumentenbond inschakelen.Raamzetter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:51:
[...]
Ik heb niet direct met die bezorger te maken, maar het is wel een raar verhaal. Het is wel erg toevallig dat iemand met mijn gegevens precies op de dag dat ik een console heb besteld, dat die aan iemand anders is gegeven. Hoe langer ik hier over nadenk hoe meer ik hem vermoed van verduistering.
Het enige wat PostNL doet is de chauffeur naar mij langssturen dat hij voor de tweede of derde keer zijn verhaal in persoon kan doen; namelijk dat hij het pakketje aan iemand heeft meegegeven die mijn naam en adres gaf bij zijn bus.Tristan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:05:
[...]
Nee, jij niet. Maar de webshop en vooral PostNL wel. De PostNL chauffeurs moeten zich aan een protocol houden. Wie weet is dit niet de eerste keer dat er over deze bezorger een klacht binnen komt. Daarom moet er een onderzoek bij PostNL gestart worden. Om jezelf te helpen met dit alles gewoon even de Consumentenbond inschakelen.
[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2021 15:47 . Reden: Ook hints naar de naam van de (web)winkel mogen achterwege blijven. ]
Ik geef je alleen maar de informatie die ik rechtstreeks van PostNL bezorgers heb gekregen. Het pakketje meegeven aan iemand die jouw naam en adres weet is niet volgens het protocol. En dus zal PostNL de geleden schade vergoeden verwacht ik.Raamzetter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Het enige wat PostNL doet is de chauffeur naar mij langssturen dat hij voor de tweede of derde keer zijn verhaal in persoon kan doen; namelijk dat hij het pakketje aan iemand heeft meegegeven die mijn naam en adres gaf bij zijn bus.
Het wordt een welles-nietes spelletje, die ik dus niet met PostNL kan winnen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq