Pakketje ontvreemd/verduisterd, webshop geeft niet thuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raamzetter
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-01-2021
N/A

[ Voor 106% gewijzigd door Raamzetter op 18-01-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 20:46
https://www.thuiswinkel.o...elling-is-niet-aangekomen
Alleen een verklaring van je vervoerder (bijv. een Track & Trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen. Dit heeft de Geschillencommissie in een uitspraak in 2007 bepaald. De behandelende Geschillencommissie bepaalde dat de verkoper niet kon bewijzen dat het artikel was afgeleverd, omdat de verkoper geen ondertekend bewijs van ontvangst kon verschaffen.
Alleen Track en Trace is niet voldoende. Webshop blijft verantwoordelijk. Webshop moet kunnen bewijzen dmv handtekening etc.

[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 16-01-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar verhaal. Hoe weet degene die de bezorger aansprak dat toevallig jij een pakket had die dag?
Ik zou dan eerder de bezorger verdenken.
Verder in deze coronatijd zet de bezorger zelf een handtekening. En wordt er gevraagd naar de laatste drie cijfers van je ID (wat ik nog nooit heb meegemaakt overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Raamzetter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:17:
Nou je kan wel raden hoe dat gaat, postbezorger blijft bij zijn verhaal, PostNL is "in onderzoek" en de webshop
Zodra onderzoek loopt heb je geen poot om op te staan aangezien webshop hier ook op zit te wachten. Wacht dat gewoon even af. Wie weet heb jij dat pakket zelf ontvreemd. Dat moet onderzocht worden, dus daar moet je op wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:48
Raamzetter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:17:

Moet ik ze dan nog formeel ingebreken stellen?
Dat is een eerste stap ja, als ze niet meegaand zijn dan zal je mogelijk inderdaad je recht moeten gaan halen met een juridisch traject. Maar goed, het kan ook zijn dat ze na het onderzoek alsnog inbinden afhankelijk van hoe goed de webshop op de hoogte is van de wetgeving hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:48
wifikabelhuren schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Zodra onderzoek loopt heb je geen poot om op te staan aangezien webshop hier ook op zit te wachten. Wacht dat gewoon even af. Wie weet heb jij dat pakket zelf ontvreemd. Dat moet onderzocht worden, dus daar moet je op wachten!
Dat hoeft natuurlijk niet, TS is immers wettelijk gezien geen partij in in dat onderzoek. Dat is iets tussen verkoper en bezorger. TS kan dus best verzoeken dat de webshop alsnog levert of de koop ontbind terwijl dat onderzoek nog loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:52
Wat is de tijdlijn? Als dit allemaal een maand geleden is geweest ben je redelijk laat. En je communicatie naar de webshop is ook relevant. Als je hetzelfde hebt geschreven als hierboven zullen ze er anders naar kijken dan als je iets schrijft als "Ik heb niks gehad, stuur een nieuwe of geef m'n geld terug."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Ik heb dit even nagevraagd bij een familielid die in de bezorging met PostNL zit. Als de chauffeur niet heeft aangebeld en het pakket niet in een geopende deur heeft aangeboden is hij officieel ingebreken. Webshop aanspreken over de handelswijze en dat deze PostNL moet aanspreken hierop. Zelf de Consumentenbond inschakelen en ook dit bij de webshop ter kennen geven

[ Voor 28% gewijzigd door Tristan op 16-01-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raamzetter
wifikabelhuren schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Onderzoek was overdreven. Ze hebben het gewoon aan de bezorger gevraagd. Dat was het onderzoek. Daarnaast heb ik met *knip* te maken, niet echt met PostNL. Die betreffende bezorger is hier 1x langs geweest om zijn verhaal te doen en komt nog een keer. Er klopt iets niet.
En daarnaast blijkt dus dat track en trace niet genoeg is om te bewijzen dat ik het pakketje kreeg i.c.m. de verklaring van de bestuurder.
O88088 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:41:
Wat is de tijdlijn? Als dit allemaal een maand geleden is geweest ben je redelijk laat. En je communicatie naar de webshop is ook relevant. Als je hetzelfde hebt geschreven als hierboven zullen ze er anders naar kijken dan als je iets schrijft als "Ik heb niks gehad, stuur een nieuwe of geef m'n geld terug."
Gelijk aan de bel getrokken. *knip* heeft hier helemaal geen zin in lijkt het. Al 10x gebeld en gemaild.
Tristan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:49:
Ik heb dit even nagevraagd bij een familielid die in de bezorging met PostNL zit. Als de chauffeur niet heeft aangebeld en het pakket niet in een geopende deur heeft aangeboden is hij officieel ingebreken.
Ik heb niet direct met die bezorger te maken, maar het is wel een raar verhaal. Het is wel erg toevallig dat iemand met mijn gegevens precies op de dag dat ik een console heb besteld, dat die aan iemand anders is gegeven. Hoe langer ik hier over nadenk hoe meer ik hem vermoed van verduistering.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2021 15:07 . Reden: Naam webshop verwijderd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ook hier geldt weer dat de naam van de (web)winkel achterwege mag blijven in de discussie zolang deze niet van belang is. Ik heb deze dan dus ook uit een reactie geknipt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Raamzetter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Ik heb niet direct met die bezorger te maken, maar het is wel een raar verhaal. Het is wel erg toevallig dat iemand met mijn gegevens precies op de dag dat ik een console heb besteld, dat die aan iemand anders is gegeven. Hoe langer ik hier over nadenk hoe meer ik hem vermoed van verduistering.
Nee, jij niet. Maar de webshop en vooral PostNL wel. De PostNL chauffeurs moeten zich aan een protocol houden. Wie weet is dit niet de eerste keer dat er over deze bezorger een klacht binnen komt. Daarom moet er een onderzoek bij PostNL gestart worden. Om jezelf te helpen met dit alles gewoon even de Consumentenbond inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raamzetter
Tristan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Nee, jij niet. Maar de webshop en vooral PostNL wel. De PostNL chauffeurs moeten zich aan een protocol houden. Wie weet is dit niet de eerste keer dat er over deze bezorger een klacht binnen komt. Daarom moet er een onderzoek bij PostNL gestart worden. Om jezelf te helpen met dit alles gewoon even de Consumentenbond inschakelen.
Het enige wat PostNL doet is de chauffeur naar mij langssturen dat hij voor de tweede of derde keer zijn verhaal in persoon kan doen; namelijk dat hij het pakketje aan iemand heeft meegegeven die mijn naam en adres gaf bij zijn bus.

Het wordt een welles-nietes spelletje, die ik dus niet met PostNL kan winnen. Gaat Postnl de camera beelden opvragen bij mijn VVE? Ik krijg ze niet eens. Politie gaat hier helemaal niks mee doen. Daarnaast heb ik een overeenkomst gelsoten met *knip*, en uit die link van de geschillen commissie en uit boek 7 artikel 11 ligt het risico bij de webshop. Ik heb dit al bij PostNL meerdere keren gemeld en als dit vaker voorkomt zal hij ontslagen worden.
En wat gaat de Consumentenbond doen? Ik ben daar niet eens lid van. Rechtsbijstandverzekering? Heb ik niet en daarnaast rekenen die vaak een eigen risico en is er meer gezeik mee.

Ik zie gelukkig dat ik met mijn credit kaart heb betaald. :) Ik ga de *knip* formeel ingebreken stellen en over 2/3 dagen ga ik het aankaarten bij mijn CC maatschappij.

En @Yorinn was niet mijn bedoeling om de webwinkel te noemen, maar soms floept ie er even uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2021 15:47 . Reden: Ook hints naar de naam van de (web)winkel mogen achterwege blijven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Raamzetter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Het enige wat PostNL doet is de chauffeur naar mij langssturen dat hij voor de tweede of derde keer zijn verhaal in persoon kan doen; namelijk dat hij het pakketje aan iemand heeft meegegeven die mijn naam en adres gaf bij zijn bus.

Het wordt een welles-nietes spelletje, die ik dus niet met PostNL kan winnen.
Ik geef je alleen maar de informatie die ik rechtstreeks van PostNL bezorgers heb gekregen. Het pakketje meegeven aan iemand die jouw naam en adres weet is niet volgens het protocol. En dus zal PostNL de geleden schade vergoeden verwacht ik.
Pagina: 1