Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beste allen, voor mijn vriendin wil ik een nieuwe pc bouwen. Ze volgt een mode opleiding en is veel bezig met programma's als Blender 3D, Daz 3D, CLO en een aantal Adobe Premiere programma's, waaronder Photoshop en Premiere Pro. Haar huidige laptop heeft het erg zwaar en is dus niet meer geschikt.
2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-IIyama monitor (27")
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-AMD Ryzen build maar verder geen bepaalde merkvoorkeuren. De gekozen componenten zijn voorgekomen uit mijn eigen setup, andere topics en BBG.
-Videokaart wel van NVidia Geforce
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Computer moet stil zijn.
-RGB is geen pré. Ledjes, lichtjes etc. heeft voor haar weinig toegevoegde waarde.
-MoBo moet beschikken over WiFi
-Mogelijkheid voor een 2e grafische kaart in de toekomst.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
-Zijn er nog betere MoBo te krijgen in deze prijsklasse met wifi etc.? Wellicht dat een b550 ook voldoende is?
-Ik heb zelf weinig verstand van 3d rendering en vraag mij af wat de verhouding t.o.v. de CPU en GPU moet zijn? Wellicht dat een 5950X boxed beter is met een iets mindere GPU (3060-3070RTX), of is de 3900X 12 core voldoende? Ik weet alleen dat Blend3r zowel CPU als GPU gebruikt voor het renderen.
-Zijn mijn keuzes verder logisch of zien jullie nog verbeteringen qua prestaties met hetzelfde of minder budget. Zit nu iets over de 2000 namelijk.
-750W voeding voldoende? of toch beter 850W pakken voor misschien een 2e GPU in de toekomst?
-Is het nodig om de "be quiet! Dark Rock Pro 4" aan te schaffen of kan ik hierop besparen en volstaat de standaard Wraith Prism?
Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!
Beste allen, voor mijn vriendin wil ik een nieuwe pc bouwen. Ze volgt een mode opleiding en is veel bezig met programma's als Blender 3D, Daz 3D, CLO en een aantal Adobe Premiere programma's, waaronder Photoshop en Premiere Pro. Haar huidige laptop heeft het erg zwaar en is dus niet meer geschikt.

- PC wordt voornamelijk gebruikt voor 3D modeling/rendering met zowel Evee als Cycles in Blender3D.
- PC moet geschikt zijn voor ClO-3d
- Toekomstplannen om volgend jaar ook freelance werk (3D fashion designer) erbij te doen.
2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
-IIyama monitor (27")
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed | € 449,90 | € 449,90 |
1 | Moederborden | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | € 215,- | € 215,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 | € 849,- | € 849,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 109,- | € 109,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 142,55 | € 142,55 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 114,35 | € 114,35 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 57,- | € 57,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.114,70 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-AMD Ryzen build maar verder geen bepaalde merkvoorkeuren. De gekozen componenten zijn voorgekomen uit mijn eigen setup, andere topics en BBG.
-Videokaart wel van NVidia Geforce
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Computer moet stil zijn.
-RGB is geen pré. Ledjes, lichtjes etc. heeft voor haar weinig toegevoegde waarde.
-MoBo moet beschikken over WiFi
-Mogelijkheid voor een 2e grafische kaart in de toekomst.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
-Zijn er nog betere MoBo te krijgen in deze prijsklasse met wifi etc.? Wellicht dat een b550 ook voldoende is?
-Ik heb zelf weinig verstand van 3d rendering en vraag mij af wat de verhouding t.o.v. de CPU en GPU moet zijn? Wellicht dat een 5950X boxed beter is met een iets mindere GPU (3060-3070RTX), of is de 3900X 12 core voldoende? Ik weet alleen dat Blend3r zowel CPU als GPU gebruikt voor het renderen.
-Zijn mijn keuzes verder logisch of zien jullie nog verbeteringen qua prestaties met hetzelfde of minder budget. Zit nu iets over de 2000 namelijk.
-750W voeding voldoende? of toch beter 850W pakken voor misschien een 2e GPU in de toekomst?
-Is het nodig om de "be quiet! Dark Rock Pro 4" aan te schaffen of kan ik hierop besparen en volstaat de standaard Wraith Prism?
Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!