Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sun2000
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05-2021
Ik overweeg dit mesh systeem (asus xt8) vanwege
1) de usb poort en om die in te zetten voor een usb printer, heeft iemand hier ervaring mee
2) goede berichten over het WiFi bereik
Situatie huis: meterkast centraal in de woning (opp. 8 x 14 meter)
Ene zijde van de meterkast een ruime werkkamer met twee thuiswerkplekken en aan de andere zijde een hal en de woonkamer
1e etage betonnen vloer van 30 cm en 4 slaap/ studeerkamers (totale afmeting 6 x 14 m met een centrale overloop)
Er liggen naar elke ruimte incl overloop netwerkkabels
Ik heb geen zin in allemaal aparte ap’s die ik moet gaan instellen via een cloud key oid, vandaar oplossing mesh systeem ook al sluit ik het bedraad aan
Ziggo connectbox in meterkast die dan in bridge zal gaan

Heeft iemand ervaring of 1 node bekabeld centraal in de hal (pal naast meterkast) een straal van 8 meter aankan en of ik op de 1e verdieping ook met 1 bekabelde node overal voldoende dekking zal hebben (idem straal van 8 meter)
Beide nodes zullen dan wel op een afstand van circa 4 meter van elkaar komen.

Daarnaast de vraag of iemand met bedrade nodes inderdaad ervaart dat de 3e band nu als WiFi kanaal beschikbaar is (ipv backhaul) en daarmee WiFi stabiel is op de 5g band
Tot slot de vraag of de asus router krachtig genoeg is om ook via aanvullende switches veel bekabelde apparaten te managen (laptops, sonos, somfy tahoma, Philips hue ed)

Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties