Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:53
Ik heb een TL-WA801ND als acces point op de bovenverdieping bedraad verbonden met een Experia V10. Beide hebben dezelfde SSID. Dit werkt al jaren prima. Nu heb ik een IKEA Symphoniks (soort Sonos) en die heeft moeite met het netwerk dus wordt aanbevolen om het kanaal aan te passen van het Acces Point.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn vraag:
Ik verbind mijn laptop bekabeld met de WA801ND en ik schakel wifi uit op mijn laptop. Dan ga ik in google naar tplinkap.net maar dan staat er dat ik geen verbinding kan maken. Dit zou toch de manier moeten zijn om mijn AP te configureren?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand een idee hoe dit komt. Ik overweeg het AP terug te zetten naar fabrieksinstellingen in de hoop er dan wel in te kunnen komen, maar met een beetje pech kom ik er dan helemaal niet meer in en krijg ik 'm niet meer werkende. Ik heb het AP zelf een paar jaar geleden aan de praat gekregen maar ik weet niet meer hoe.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tik het IP adres van de tp link in een browser en je kan inloggen, toch!? (cmd -> ipconfig =>gateway)

[ Voor 16% gewijzigd door kendo op 16-01-2021 12:30 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
En dan via WiFi verbinden neem ik aan? Dan ga ik nog s op zoek naar Ip van AP. Krijg iedere keer wel die van m’n experiabox te zien maar niet van AP volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wanneer je wijzigingen aanbrengt in je acces point of router, is het altijd aan te bevelen om dit met een kabeltje te doen. Met ipconfig (arp -a)krijg je de apparaten te zien die op dat moment zijn aangesloten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 20:53
gebruiker001 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:22:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn vraag:
Ik verbind mijn laptop bekabeld met de WA801ND en ik schakel wifi uit op mijn laptop. Dit zou toch de manier moeten zijn om mijn AP te configureren?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand een idee hoe dit komt.
ja , omdat het accespoint niet meer aan internet hangt nu , kan je er ook niet meer op inloggen...

een rechstreekse verbinding tussen 2 punten werkt niet zonder DHCP, of zonder dat je manueel ip adressen hebt toegekend aan beide apparaten , en das misschien wat voorbij je kunnen..

snelste oplossing is jezelf gewoon op de wifi hangen ,zoals normaal, even in je router inloggen en kijken welk ip adres je acces point heeft en daarnaartoe surfen
lukt dat niet, hang je dan even bekabeld aan je router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

kendo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:28:
Tik het IP adres van de tp link in een browser en je kan inloggen, toch!? (cmd -> ipconfig =>gateway)
Er draait geen dhcp server op de uplink van het AP, dit werkt niet :P Je zal een 169 adres (self assigned ip) krijgen.

Waarschijnlijk heeft jouw AP gewoon dhcp ingesteld staan om zichzelf van een routeerbaar IP te voorzien. Je kan deze vinden door: command > arp -a > en dan kijken welk IP-bij het mac-adres van je AP hoort (deze zie je vaak staan op de sticker) of in de dhcp-leases kijken op je router. Staat er niks in de tabel en zie je niks in je arp-table? Dan is resetten misschien het enige wat mogelijk is. Waarschijnlijk heeft het ding daarna een ip-adres ingesteld als 192.168.1.2 ofzo (zie de manual wat het default ip is) en configureer op je laptop:
ip-adres 192.168.Y.X (waarbij .Y hetzelfde moet zijn als die van de router, en X anders moet zijn dan de router)
subnet mask 255.255.255.0

dns en gateway leeg laten. (als ze verplicht zijn vul je het IP van het AP in als gateway en dns)

Dan zou je er wel weer bij moeten komen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
Heb AP gereset. Dit was uiteindelijk heel simpel. Na reset kom ik er wel in. Eenmaal geïnstalleerd kom ik er niet meer in maar dat is niet echt een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

gebruiker001 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:50:
Heb AP gereset. Dit was uiteindelijk heel simpel. Na reset kom ik er wel in. Eenmaal geïnstalleerd kom ik er niet meer in maar dat is niet echt een probleem
Dan heb je toch iets niet goed gedaan. Heb je het ip gewijzigd?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1