Sinds een maand zijn wij aan het klussen in onze nieuwe vrijstaande jaren 70 woning. Van 90 m3 Op de gehele benedenverdieping ligt vloerverwarming. Boven zijn radiatoren. Ik houd nu een tijdje het gasverbruik bij omdat ik daarvoor een app op mijn telefoon heb. Het gasverbruik lijkt mij nogal hoog voor een leeg huis waar de temperatuur 14 graden is. Afgelopen 24 uur is er 11 kuub gas gebruikt in deze situatie. Boven staat 1 radiator open. Wat doen we verkeerd?
De ketel is al zo'n 18 jaar oud dat moet er wel bij gezegd worden.
In de app kan ik zien dat er niet constant hetzelfde per uur verbruikt wordt. Het ene uur verbruikt hij veel meer dan het andere uur. Het gaat dus niet geleidelijk.
Of is dit een heel normaal gasverbruik? Ik ben het anders gewend in mijn huidige woning.
Ik houd mijn hart een beetje vast voor het moment dat we er daadwerkelijk gaan wonen en de verwarming nog veel hoger zetten.
...
De ketel is al zo'n 18 jaar oud dat moet er wel bij gezegd worden.
In de app kan ik zien dat er niet constant hetzelfde per uur verbruikt wordt. Het ene uur verbruikt hij veel meer dan het andere uur. Het gaat dus niet geleidelijk.
Of is dit een heel normaal gasverbruik? Ik ben het anders gewend in mijn huidige woning.
Ik houd mijn hart een beetje vast voor het moment dat we er daadwerkelijk gaan wonen en de verwarming nog veel hoger zetten.
...