Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Blu-Ray Speler.

Wat is je budget?
Onder de €400.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om....
Huidige setup is een oude Samsung Homecinema die ik nu gebruik als Blu-Ray speler,
Een Denon X2600h met 2 Dali Oberons 7 en een Dali Vokal centre speaker en een Dali SUB E 12 F.
Daar komen nog rear speakers bij en wellicht ook nog atmos speakers.
En een 55inch Samsung tv 1080p uit 2015

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf dacht ik aan deze Panasonic DP-UB150EB

Welke vragen heb je hier nog over?
Niet zo zeer vragen over de bovensstaande player maar mee een technische vraag. Ik lees overal bij reviews dat ze het hebben over bv cristal clear image but sound could be punchier.

Naar mijn idee komt het geluid van mijn Denon en niet van de Blu-Ray speler. Die geeft toch alleen digitale informatie door.
Tevens heeft bovenstaande speler geen Dolby Vision support maar dat is geen probleem aangezien mijn TV geen 4K tv is. Wij zitten vrij ver van de TV af en voorlopig is voor mij een 4K TV dus echt niet nodig.
Ik neem wel aan dat een 4K Blu-Ray speler ook Standaard Blu-Ray kan afspelen.

Zijn er nog andere goede Blu-Ray spelers op de markt? Ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten.
Ik heb al sinds 2004 (meen ik) die Samsung Homecinema staan n heb verder nooit nagedacht over wat een Blu-Ray speler moet kunnen of wenselijk is.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:59
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ben zelf van een oude samsung bluray speler naar een Sony bluray speler(2016 inmiddels alweer). Ik had het idee dat het geluid wel iets beter werd. Mja of dat nou echt is? Beeld was wel een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Rich_Art schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:51:

Niet zo zeer vragen over de bovensstaande player maar mee een technische vraag. Ik lees overal bij reviews dat ze het hebben over bv cristal clear image but sound could be punchier.

Naar mijn idee komt het geluid van mijn Denon en niet van de Blu-Ray speler. Die geeft toch alleen digitale informatie door.
Die opmerkingen bij reviews zijn mij ook opgevallen, maar ik heb ook nooit begrepen wat ze daarmee bedoelen wanneer het geluid bit voor bit wordt doorgegeven en er niet eens een analoge uitgang is. Ik zie het eerlijk gezegd als een beetje interessant doen door de reviewer.
Tevens heeft bovenstaande speler geen Dolby Vision support maar dat is geen probleem aangezien mijn TV geen 4K tv is. Wij zitten vrij ver van de TV af en voorlopig is voor mij een 4K TV dus echt niet nodig.
Ik neem wel aan dat een 4K Blu-Ray speler ook Standaard Blu-Ray kan afspelen.
Hoe lang denk je nog met die televisie te doen? Ook al heb je weinig nut bij 4K, mis je wel wat op gebied van HDR ongeacht of je nu met je neus vlak tegen het scherm aan zit of er meters vandaan. Dolby Vision is wel veel op schijfjes aanwezig, al is er dan altijd ook wel een standaard HDR codering voor diegenen die geen Dolby Vision afspeelmogelijkheden hebben.

En ja, een 4K Blu-Ray speler is backwards compatible dus speelt ook 2K Blu-Ray en DVD.
Wat is je budget?
Onder de €400.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf dacht ik aan deze Panasonic DP-UB150EB
Als jouw budget onder de €400 ligt, dan kan je veel beter doen dan een budgetmodel. Voor minder dan €350 heb je zelfs de Panasonic DP-UB820. Maar moet het toch goedkoper dan zou ik toch wel minimaal voor de DP-UB450 gaan, zou minder dan €200 moeten kosten. Hou er trouwens rekening mee dat de vraag hoger is dan het aanbod, waardoor spelers vaak uitverkocht zijn bij de goedkopere winkels. Geduld loont! Zelf heb ik op die manier die UB820 kunnen scoren voor rond de €330 inclusief verzenden, gewoon door te wachten tot die bij een goedkopere winkel weer te bestellen was (en dan nog met relatief lange levertijd). Ergens anders zou dat zowat €100 meer hebben gekost.
Zijn er nog andere goede Blu-Ray spelers op de markt? Ik heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten.
Ik heb al sinds 2004 (meen ik) die Samsung Homecinema staan n heb verder nooit nagedacht over wat een Blu-Ray speler moet kunnen of wenselijk is.
Weinig. De ontwikkeling staat zo goed als stil omdat de meeste mensen liever voor gemak van streaming gaan en daar de kwaliteitsdegradatie voor lief te nemen. Fysieke media afspelen is daardoor een niche geworden.
De spelers die nog wel op de markt zijn, lijken bij diverse merken problemen te hebben met de kwaliteit van de loopwerken. Veel loopwerken hebben moeite met BD100 schijfjes. Ik had eerst een Sony X800, maar sommige films speelden niet af of stopten halverwege. Op internet staan meer klachten daarover. Tot nu toe lijkt de consensus dat Panasonic een beter loopwerk heeft, in ieder geval weet ik dat van de UB820 (vandaar dat ik die ook heb gekocht en die weet wel al die films af te spelen die op de Sony alleen maar problemen gaven).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:17
Bedankt voor de reply.
Ik heb inmiddels een Sony UBP-X700 - Blu-ray-speler – 4K Ultra HD gekocht en die bevalt prima eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57

Je hebt helemaal gelijk. Helaas worden in audio reviews de meest vreemde zaken gehoord en op de meest vreemde manier verklaard, er is op GOT een leuk topic over 😊

Het lijkt erop dat dit komt omdat veel mensen zich er niet bewust zijn van hoe beïnvloedbaar hun oren zijn en vervolgens denken dat de 'verschillen' die ze horen technisch verklaard moeten worden. Lekker negeren.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.