He Tweakers,
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een huis met 3 verdiepingen en heb altijd in een appartement gewoond. Ik heb ook altijd dus gewoon 1 router met wifi broadcaster gehad.
Nu we naar meerdere verdiepingen gaan, zou ik graag een mesh netwerk thuis willen opzetten en ik zit een beetje te twijfelen hoe dit uit komt te zien.
Doel: Een mesh netwerk met bedraad backhaul.
Hoe ik het nu voor mij zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/kA7vQCDYGHXrNFBHpsNMZNad.png?f=user_large)
De vragen die dit bij mij oproept:
ps: Ik denk dat het waarschijnlijk zo iets wordt maar ik wil ook niet perse hardware kopen die ik niet echt nodig heb.
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een huis met 3 verdiepingen en heb altijd in een appartement gewoond. Ik heb ook altijd dus gewoon 1 router met wifi broadcaster gehad.
Nu we naar meerdere verdiepingen gaan, zou ik graag een mesh netwerk thuis willen opzetten en ik zit een beetje te twijfelen hoe dit uit komt te zien.
Doel: Een mesh netwerk met bedraad backhaul.
Hoe ik het nu voor mij zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/kA7vQCDYGHXrNFBHpsNMZNad.png?f=user_large)
De vragen die dit bij mij oproept:
- Ik begrijp dat de parent mesh router aan de modem verbonden wordt en de slave mesh punten aan deze parent. Nu wil ik ethernet kabels laten trekken vanuit de meterkast naar alle verdiepingen, om nu een router met wifi in de meterkast te stoppen, lijkt me niet handig. Kan ik ook de mesh netwerk aan een router zonder wifi verbinden? wellicht niet eens een mesh router?
- Zou 1 mesh wifi point per verdieping genoeg zijn, ik zou graag willen profiteren van de volle snelheid over wifi en uit speed tests online zijn de mesh netwerken niet het snelst?
- Is er een mesh setup die jullie aanraden, wij verwachten na de zomer te verhuizen en ik zit te kijken naar de TP-link deco x90 of de nog uit te komen x96
- Hoe zit het eigenlijk met de features van router als je er een ethernet switch achter gooit met meerdere apparaten aangesloten, bijvoobeeld QoS of MAC adressen?
- Hebben jullie een ander voorstel, ik sta open voor suggesties omdat nog niks vast staat
ps: Ik denk dat het waarschijnlijk zo iets wordt maar ik wil ook niet perse hardware kopen die ik niet echt nodig heb.
:fill(white):strip_exif()/f/image/B1LvNlscPAA7EWqZrp98HKI7.png?f=user_large)