Welke NAS is goed voor beveiligingscamera's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• danvis
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

Ik zou graag advies willen voor een NAS.

Het enige waar ik hem voor wil gebruiken is het opslaan van beelden van 2 beveiligingscamera's.
De camera's die ik wil kopen is een Imou Bullet (IPC-G26EP-0280B-imou)
Als er een week of 4 opgenomen wordt, is dat prima, daarna mogen de oude beelden overschreven worden.

Graag zie ik jullie advies tegemoet, zelf heb ik geen ervaring met een NAS.

grt
Danny

Alle reacties

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kun je dan niet beter een NVR aanschaffen? Alle extra functies die een NAS biedt zijn namelijk overbodig voor je...

• danvis
Even gegoogled op NVR en kom dan op deze uit: Dahua NVR4104-4KS2. Zo’n NVR is gemaakt voor camera’s, dus dat is een goed alternatief voor een NAS. Werkt een NVR via de WiFi?
Ik vind de prijs wel behoorlijk hoog, € 170,- en dan komt er nog een harde schijf bij van zeg € 75,-.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Met een nas ben je iets goedkoper uit. De goedkoopste synology kost 100 euro; vervolgens moet je nog een extra camera licentie afnemen voor 45 euro (met een synology krijg je 1 licentie gratis). En uiteraard nog een HD er bij.

Koop je een qnap TS-128a dan krijg je 4 licenties gratis, die nas kost 135 euro. Maar ook daar moet nog een HD in.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 15-01-2021 21:01 ]

• danvis
Hmmmm, lastig. Dan ga ik denk ik toch voor de qnap. Welk merk HD is goed om hierin te doen? Hoeft niet debetten te zijn, maar wel goed genoeg voor de camera beelden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Voor 24/7 opnemen wordt een seagate skyhawk of een wd purple aangeraden.

• danvis
Prijs is ongeveer hetzelfde. Hoeveel TB is dan voldoende? 4TB?
Er hoeft niet 24/7 opgenomen te worden, alleen bij beweging of detectie van personen.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:29

ricardo246

Life's what you make it!

job schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:58:
Met een nas ben je iets goedkoper uit. De goedkoopste synology kost 100 euro; vervolgens moet je nog een extra camera licentie afnemen voor 45 euro (met een synology krijg je 1 licentie gratis). En uiteraard nog een HD er bij.

Koop je een qnap TS-128a dan krijg je 4 licenties gratis, die nas kost 135 euro. Maar ook daar moet nog een HD in.
Je krijgt 2 camera licenties bij een Synology.
Plus een NAS biedt een hoop extra functionaliteit zoals back up, file sharing en veel meer..
FYI, de synology software is kinderspel om in te stellen..

Qua opslag is video bij detectie niet heel veel ruimte, ik heb mijn Synology zo ingesteld dat als ik thuis en wakker ben hij niet hoeft op te nemen. Slaap ik, en ben ik van huis, dan neemt de Synology op bij beweging en audio. Ik heb de schijfruimte op 350Gb per camera staan, dat is ruim voldoende voor minimaal 3 maanden, mits je de gevoeligheid van detectie goed hebt staan. Ik heb 2 HD camera’s op 10 FPS.

[ Voor 37% gewijzigd door ricardo246 op 15-01-2021 21:48 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• danvis
De camera’s die ik wil doen 30 FPS. Dus als ik een HD neem van 2TB is dat voldoende?
De opname wil ik ook zo instellen, als ik weg ben of slaap moet tie opnemen bij detectie, anders niet.
Kan je dat trouwens bij de NAS instellen?

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:29

ricardo246

Life's what you make it!

danvis schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:57:
De camera’s die ik wil doen 30 FPS. Dus als ik een HD neem van 2TB is dat voldoende?
De opname wil ik ook zo instellen, als ik weg ben of slaap moet tie opnemen bij detectie, anders niet.
Kan je dat trouwens bij de NAS instellen?
mijn ervaring gaat over Synology, niet Qnap.
2 Tb is ruim ok, en bij vol gaat hij roteren (oudste opname weg) .
Mijn advies is om er 2 identieke schijven in te zetten op SHR Synology hybrid raid (gespiegeld) . Let op dit is geen fail safe back up methode, fikt je huis af, ben je alles kwijt.
Bij video opnames blijven de HD’s continu draaien, en die gaan wel eens stuk. Blijf weg van de WD ik heb er reeds een paar begraven binnen 2 jaar (WD red).
Je kan inderdaad bij Synology precies aangegeven wanneer er gedetecteerd moet worden. Check ook even op de website of je camera ondersteund wordt. Tevens kun je makkelijk kiezen of bepaalde taken door Synology gedaan moeten worden, of door de camera.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Pagina: 1