CyberGost -- Ping, Packet loss en DNS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 16:07
Beste lezer,

De afgelopen dagen heb ik verschillende VPN's getest voor online gaming. Mijn favoriet is CyberGhost, deze is het meest stabiel en werkt ook daadwerkelijk in game door mij in een andere regio in te delen. Helaas is mijn ping redelijk vaak 100ms+ en ervaar ik ook zo nu en dan packet loss. Zonder VPN zit ik rond de 25ms en heb ik zelden last van packet loss.

Als ik de netwerkinstelling check nadat ik mijn VPN heb ingeschakeld (op bijvoorbeeld Egypte), kom ik voor mij onbekende DNS-poorten tegen onder het kopje IPv4. Mijn vraag is of ik deze handmatig kan/moet aanpassen voor een betere ping. Het gaat mij in deze dus niet om zo 'onzichtbaar' mogelijk gebruik te maken van internet. Het doel is om in een andere regio te gamen.

Andere tips zijn uiteraard ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DNS is niet van invloed op je pingtijden; ping raadpleegt eerst DNS en gaat daarna pingen, dus hooguit wordt de eerste ping wat sneller uitgevoerd. De tweede en volgende pings komen uit de DNS cache

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 16:07
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:57:
DNS is niet van invloed op je pingtijden; ping raadpleegt eerst DNS en gaat daarna pingen, dus hooguit wordt de eerste ping wat sneller uitgevoerd. De tweede en volgende pings komen uit de DNS cache
Bedankt voor je reactie.
Is er nog iets anders dat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat probeer je te bereiken?
Je snapt dat een VPN altijd voor extra trage roundtrips zorgt he?
Je pakketje gaat eerst van jou naar Egypte, dan via egypte naar de bestemming en dan weer via Egypte terug.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Juup schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:04:
Wat probeer je te bereiken?
Je snapt dat een VPN altijd voor extra trage roundtrips zorgt he?
Je pakketje gaat eerst van jou naar Egypte, dan via egypte naar de bestemming en dan weer via Egypte terug.
@GluXz De afstand van NL naar Egypte is afgerond 6000 km. Als er een rechtstreekse glasvezel tussen jouw huis en Egypte lag, zou de roundtrip 2 * 6000 * 103 / 3 * 108 = 40 ms kunnen zijn
Helaas ligt er geen rechtstreekse glasvezelverbindig tussen jouw huis en Egypte, maar zit er pak 'm beet een dozijntje routers tussen, die elk voor 2 of 3 ms vertraging zorgen. Dan zit je al gauw aan de 100 ms
De enige router waar jij invloed op uit kunt oefenen is je eigen router. Misschien kun je die door een professioneel apparaat vervangen, maar dan snoep je 5, hooguit 10 ms er van af. Ben je nog steeds niet blij

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==