Grote levering AMD Ryzen 5 5600X-cpu's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Tomas Hochstenbach in nieuws: Grote levering AMD Ryzen 5 5600X-cpu's maakt voorlopig einde aan teko...
Alleen al bij Azerty en Megekko ligt op het moment van schrijven een voorraad van bijna vijftienhonderd processors.

De hernieuwde voorraad bij die twee grote webshops alleen al is de helft meer dan de complete voorraad van alle Ryzen 5000-processors bij de release.

Na het vervullen van alle backorders hadden zowel Azerty als Megekko ieder zo'n 750 processors van dit type over voor de vrije verkoop.
Ik kan hier niets anders dan (sluik)reclame in zien. Bij een redactie dat zegt onafhankelijk te zijn, vind ik dit echt niet getuigen van onafhankelijkheid, zeker als meermaals slechts 2 webshops aangehaald worden.

Ik kan mij voorstellen dat jullie van deze webshops de info gehad hebben (het vermelden van zoiets zou ik ook wel logisch vinden), maar had dan op zijn minst een stuk of drie tot vijf webshops in totaal gehad/gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:57

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Hoi @CH4OS. Laat ik beginnen met te zeggen dat onze relaties met alle grote webshops prima zijn. Voor de losse verkoop van componenten geldt dat de Nederlandse markt wordt gedomineerd door drie spelers; Alternate, Azerty en Megekko. Die twee laatste delen voorraadcijfers, Alternate doet dat (voor zover ik weet) niet, vandaar dat we enkel de informatie van de twee anderen hebben gebruikt.

Ik weet niet helemaal hoe ik je reactie moet plaatsen, maar mocht je banden hebben met een concurrerende shop en voortaan ook in dit soort verhalen meegenomen willen worden, stuur me gerust een mail op tomas@tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Tomas Hochstenbach Het gaat mij erom dat het nu overkomt alsof twee shops specifiek gekozen zijn en daarvan gedeeld is hoeveel gekozen zijn. Als er dus nog een derde shop erbij was geweest of niets daarover vermeld was als er van onvoldoende shops deze info bekend is, had ik dat eerlijker gevonden, jouw antwoord is dus wat ontwijkend aan mijn vraag. Er zijn immers méér webshops dan 'de grote drie'. Als de banden met de webshops goed zijn, kun je ze vast ook vragen hoeveel de voorraad is, of ze die info nu delen of niet. ;) Lijkt mij een kleine moeite.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2021 10:14 ]