Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Ik heb een Fuji X-T10. Deze bevalt erg goed. Onlangs pakte ik de camera uit de tas, en nu blijkt dat de onderkant beschadigd is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPBF2cDz2c5Xy7FG0KSXH1nSb28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n84KcLy3obAYzVJaB9BMor3f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfn-FcCtQAVflP6UTxeklYPisN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4ooKYbMotdaEljd0DxR9XkM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik baal hier enorm van, maar goed, het is niet anders. Ik vraag mij wel af hoe dit zou kunnen komen. vooral ook omdat de behuizing naar buiten toe beschadigd is.

De camera werkt nog wel, maar ik wil hem zo niet gebruiken. Da's een trekje van mij. Zodra het beschadigd is, hoef ik het niet meer.

Is dit nog te repareren? Ik heb al gezocht naar camera bodemplaten, maar ik kom niets tegen. Wat is wijsheid? een vervangende X-T10, of toch een stap maken naar een gebruikte X-T20? Of een X-T1 of X-T2, ook twwedehands? de 3 en 30 of hoger worden te duur voor mij en vallen daarom af.

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 15-01-2021 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18

charrel

Cortisol4life..

107mb schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:45:

De camera werkt nog wel, maar ik wil hem zo niet gebruiken. Da's een trekje van mij. Zodra het beschadigd is, hoef ik het niet meer.
Heb je al een auto of vrouw?
Kan je het gewoon niet plakken of eventueel solderen, het lijkt gewoon abs plastic. Klein gaatje erin boren op het eind van de scheur en dan weer aan elkaar plakken met de soldeerbout aan de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
charrel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Heb je al een auto of vrouw?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou beschadigd... de boel is gewoon gebarsten.

En normaliter zijn camerabehuizingen van redelijk 'taaie' materialen gemaakt. Bij de duurderder modellen een lichtmetalen body met een kunststof shell eromheen van een taaie materiaalsoort.

Blijkbaar heeft 'ie of flink klem gezeten, of is net ongelukkig op een hoekpunt gestuiterd op een harde ondergrond. Waarbij koude vaak een verergerende factor is.

Maar als 'ie het nog gewoon doet, zou ik 'm nog zo goed als lukt gewoon gebruiken. Of reparatie loont? Tja, je kunt het wellicht bij een fotozaak vragen. Maar gezien de ouderdom en de 2de handsprijzen denk ik niet dat dat lonend is. Het arbeidsloon zal ongetwijfeld de belangrijkste kostenfactor zijn.

Nu zie ik b.v. op eBay wel wat camera onderdelen die voor Fuji worden aangeboden. En vergelijkbare onderzijdes van behuizingen kosten al gauw 80 euro. En dan moet je 'm nog uit Verweggistan laten komen en afwachten of je het zelf gerepareerd krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/BCEAAOSwIQBfjlrr/s-l225.webp

Voorzichtig demonteren en hopen dat het alleen maar die onderzijde is. Ook al zou je die met superlijm o.i.d. kunnen fixen c.q. aan elkaar smelten; de oorspronkelijke stevigheid is wel foetsie.

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 16-01-2021 12:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

107mb schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:45:
Ik heb een Fuji X-T10. Deze bevalt erg goed. Onlangs pakte ik de camera uit de tas, en nu blijkt dat de onderkant beschadigd is:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik baal hier enorm van, maar goed, het is niet anders. Ik vraag mij wel af hoe dit zou kunnen komen. vooral ook omdat de behuizing naar buiten toe beschadigd is.

Is dit nog te repareren? Ik heb al gezocht naar camera bodemplaten, maar ik kom niets tegen. Wat is wijsheid? een vervangende X-T10, of toch een stap maken naar een gebruikte X-T20? Of een X-T1 of X-T2, ook twwedehands? de 3 en 30 of hoger worden te duur voor mij en vallen daarom af.
Dichtplakken met tape en een mooie half case bestellen voor op je statiefbevestiging zodat je het niet meer ziet?

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Wat gaffer tape erop en gaan met die banaan, zal er niet eens lelijk uit zien. Als je daar niet tegen kan idd reserveonderdelen zien te krijgen of nieuwe kopen.
Pagina: 1