Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brab
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 14:21
Ik zoek een?
Multiroom versterker / streamer

Wat is je budget?
Zo laag mogelijk, maar met oog voor kwaliteit. Tweedehands is zeker een optie

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wens mijn bedrade plafondspeakers (3 zones) aan te sturen met een versterker. Aangezien deze in een datarack zit, is de bediening via WiFi of app echt van groot belang. Idealiter kan ik via de app ook streamen, en bv radio of spotify opzetten. Een andere handige optie zou een timer zijn, om bv elke dag tussen 9 en 17h muziek te draaien

Wat heb je zelf al gevonden?
Het lijkt me dat de Sonos Amp biedt wat ik zoek. Ik ben vooral op zoek naar alternatieven, maar de combinatie van streamen / versterker / multi room EN bediening via een app lijken moeilijk combineerbaar...

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Brab op 15-01-2021 17:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:32
Een Sonos Amp is een 2.1 versterker, en heeft geen zones. Wat wil je bereiken, in je drie zones overal dezelfde muziek op hetzelfde volume, of verschillende muziek in verschillende kamers? Wat voor inbouw speakers heb je precies, en hoeveel van die speakers in iedere zone?

Sommige home cinema amps, bijvoorbeeld de Denon AVC-X4700H Zwart, hebben multi-zone ondersteuning voor drie zones, en zijn te bedienen middels apps en ook via de populaire spraakgestuurde platformen.

[ Voor 53% gewijzigd door martyw op 15-01-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 08:45
Ik zou kijken naar aparte versterkers met streaming opties voor elke zone. Dan ben je nog steeds wel een paar honderd euro per versterker kwijt ben ik bang. Of je zoekt naar 3 tweede hands (eind)versterkers + 3 goedkope losse streamer (zoals chromecast audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brab
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 14:21
Aan dat laatste zat ik ook te denken!

We hebben een KNX-sturing, dus als ik 3 'domme eindversterkers' hiermee kan aansturen qua volume, dan kan ik ze elk afzonderlijk aansturen met een 'slimme bron' zoals een chromecast audio.