Toon posts:

hd op raid controller aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Hoe sluit je twee identieke hd's precies aan op je computer met een raid controller. Beide op 1 poort met master/slave,
of elke hd op master op z'n eigen poort.
Moeten er dan ook geen hd's meer op je normale controller zitten? of mag dit nog wel? en geeft dit dan geen problemen bij opstarten.
Het gaat om een msi mobo met een promise raid controller ingebouwd.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij staat dat best in de handleiding.
Maar voor de beste performance is het aan te raden om bij IDE alles op MASTER te zetten.
Dus zet je 2 hd's op een aparte RAID poort en beidde op master. Maak daar je RAID config van. Je kan eventueel, als je wilt, nog steeds HD's op je normale ATA poort gooien. Voor extra capaciteit, zonder RAID natuurlijk. Netzoals je gewoon je DVD/CD-ROM/BRANDER of whatever op je ide poorten mag gooien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
Op maandag 13 augustus 2001 20:55 schreef toho het volgende:
Hallo, Hoe sluit je twee identieke hd's precies aan op je computer met een raid controller. Beide op 1 poort met master/slave,
of elke hd op master op z'n eigen poort.
Maakt niet uit, beide master of master/slave, alleen schijnt master/master iets meer performance tegeven, maar ik merkt dit niet op mijn KT7 :)
[
Moeten er dan ook geen hd's meer op je normale controller zitten? of mag dit nog wel? en geeft dit dan geen problemen bij opstarten.
Maakt ook niet uit, je kan in je BIOS instellen of je wil booten van HDD1, HDD2 of RAID

[off-topic]
Ha die Tim 8-)
[/off-topic]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33

DarkSide

theres no place like ::1

RedDwarf??

Moet wel met Mclaren en Rood Sux

Maar rood wordt het wel 2x achterelkaar :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:59
Op maandag 13 augustus 2001 21:18 schreef DarkSide het volgende:
RedDwarf??

Moet wel met Mclaren en Rood Sux

Maar rood wordt het wel 2x achterelkaar :)
[ff lekker off-topic]
Ja tis mij... smurf :9

Eindelijk kan je je champagne openmaken... ownee verleden jaar al gedaan :r
[/ff lekker off-topic]

Verwijderd

als je 100% van je raid wil booten , moet je tijdens windows install ff je overige hd loshalen...anders zet windows de systemfiles toch op je "gewone" hd...

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Het kan allemaal;

Het beste is om de raid array op beide masters te zetten van je raid controller; je kan er daarnaast ook een extra hdd bijhangen (op je gewone ide controller of op je raidcontroller ... meestal wordt afgeraden om je cd-rom etc op je raidcontroller aan te sluiten

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reakties!!!!!
Pagina: 1