Budget is niet echt een issue, ik probeer gewoon te kijken naar het meest performante systeem zonder exuberante verschillen. Zoals rtx 3080 ipv de 3090.
Rig zal enkel voor gaming gebruikt worden, VR gaming en de RTX features waar ik nog een half jaar op zal mogen wachten.
Ik upgrade mijn huidige build naar dit:
ASUS ROG STRIX X570-E GAMING - Moederbord
AMD Ryzen 9 5900X - Processor
Noctua NH-D15 - Koeler voor processor
G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC - Geheugen
Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - Videokaart
Nu heb ik 2 SSD's in raid 0 (Samsung 860 PRO 1TB)
En aangezien SSD snelheid 700Mb/s tov M2 7gig zo een groot verschil lijkt had ik graag jullie mening gehad.
Ik heb namelijk veel te weinig verstand van bussnelheden, en of bvb de RTX 3080 zou moeten inboeten in snelheid.
Als jullie een tips hebben over componenten die toch beter zouden zijn qua keuze, shoot!
huidige build:
edit: 1 van de negatieve eigenschappen van M2 was dat ze heel warm werden, en ik maak mij daar ook wat "zorgen" over. Samen met die CPU en GPU of dat wel een goed idee zou zijn.
Dus M2 of zelf M2 in Raid 0, beter dan die SSD's in raid 0 of niet doen?
Rig zal enkel voor gaming gebruikt worden, VR gaming en de RTX features waar ik nog een half jaar op zal mogen wachten.
Ik upgrade mijn huidige build naar dit:
ASUS ROG STRIX X570-E GAMING - Moederbord
AMD Ryzen 9 5900X - Processor
Noctua NH-D15 - Koeler voor processor
G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC - Geheugen
Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC - Videokaart
Nu heb ik 2 SSD's in raid 0 (Samsung 860 PRO 1TB)
En aangezien SSD snelheid 700Mb/s tov M2 7gig zo een groot verschil lijkt had ik graag jullie mening gehad.
Ik heb namelijk veel te weinig verstand van bussnelheden, en of bvb de RTX 3080 zou moeten inboeten in snelheid.
Als jullie een tips hebben over componenten die toch beter zouden zijn qua keuze, shoot!
huidige build:
edit: 1 van de negatieve eigenschappen van M2 was dat ze heel warm werden, en ik maak mij daar ook wat "zorgen" over. Samen met die CPU en GPU of dat wel een goed idee zou zijn.
Dus M2 of zelf M2 in Raid 0, beter dan die SSD's in raid 0 of niet doen?