Er is een warmtebeeld meting bij mijn huis gedaan. Dit betreft een jaren 30 hoekhuis met eigen oprit. De spouw is geheel geisoleerd en op 3 ramen na is alles HR++ glas. Dak is geheel geisoleerd en dit alles is goed zichtbaar op de warmtebeelden.
Mijn gehele huis is onderkelderd en ik heb tijdens de verbouwen al een gedeelde geisoleerd met flensdekend met een RD waarde van 3 aan steenwol. Verder wordt er niet geleefd in de kelder, deze dient alleen als opslag en de CV ketel is daar aanwezig.
Op de Warmtebeelden is duidelijk te zien dat de muur ter hoogte van de kelder warmte lekt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nvN3upT7QRNLGAGc06N9xN6q.jpg?f=user_large)
Je kijkt hier tegen de zijmuur aan en ziet duidelijk waar de spouwmuur isolatie ophoudt.
Dit is zichtbaar langs de stukken muur die vrijstaan.
Nu is mijn vraag:
Heb ik genoeg aan om de vloer te isoleren? Daarop ligt een vloerverwarming.
Zijn er andere manieren van isolatie die terug te verdienen zijn?
Ik verstook nu op de zeer koude dagen een totaal van 10kuub aan gas. Dit is om een hoekhuis van 135 vierkante meter te verwarmen naar 20.5 graden (Tado) en 2 personen die douchen.
De zijmuren te isoleren is eigenlijk een onbegonnen zaak ivm het leidingwerk wat er loopt en het is niet bedoeld als leefruimte.
En de extra bonus om dit jaar te vervangen: De orginele voordeur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a4lO8D0fbwdCAbHuza6YzTnY.jpg?f=user_large)
Gelukkig is er een tochportaal met een deurdranger en extra isolatie
Mijn gehele huis is onderkelderd en ik heb tijdens de verbouwen al een gedeelde geisoleerd met flensdekend met een RD waarde van 3 aan steenwol. Verder wordt er niet geleefd in de kelder, deze dient alleen als opslag en de CV ketel is daar aanwezig.
Op de Warmtebeelden is duidelijk te zien dat de muur ter hoogte van de kelder warmte lekt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nvN3upT7QRNLGAGc06N9xN6q.jpg?f=user_large)
Je kijkt hier tegen de zijmuur aan en ziet duidelijk waar de spouwmuur isolatie ophoudt.
Dit is zichtbaar langs de stukken muur die vrijstaan.
Nu is mijn vraag:
Heb ik genoeg aan om de vloer te isoleren? Daarop ligt een vloerverwarming.
Zijn er andere manieren van isolatie die terug te verdienen zijn?
Ik verstook nu op de zeer koude dagen een totaal van 10kuub aan gas. Dit is om een hoekhuis van 135 vierkante meter te verwarmen naar 20.5 graden (Tado) en 2 personen die douchen.
De zijmuren te isoleren is eigenlijk een onbegonnen zaak ivm het leidingwerk wat er loopt en het is niet bedoeld als leefruimte.
En de extra bonus om dit jaar te vervangen: De orginele voordeur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a4lO8D0fbwdCAbHuza6YzTnY.jpg?f=user_large)
Gelukkig is er een tochportaal met een deurdranger en extra isolatie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3U8pOYJvSsAzkG6wHMWd3MYz.jpg?f=user_large)