Advies gevraagd moederbord en processor nieuwe media pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

• Danny2008
Hoi Allemaal.

Na vele jaren is mijn media pc ermee gestopt, (MB Asus H97 Plus) doet niets meer en aangezien ik toch weer wat up to date wilde worden hierbij mijn verzoek voor advies mbt volgende onderdelen:

Moederbord, ATX (ik heb een fijne Lian Li kast die ik kan hergebruiken, ik wil M2 voor OS en minimaal 4 x SATA voor mijn harde schijven, ik gebruik geen RAID (ik maak backups van HDD en die leg ik in de kast
Ik wil onboard video gebruiken, aansluiting naar TV is HDMI, ik heb geen 4k TV, maar video afspelen via PLEX media server moet wel soepel gaan, de laatste tijd had ik regelmatig last van buffer issues, pc kon het soms niet meer zo goed aan.
Geluid moet via HDMI, mijn oren zijn slecht dus ik heb geen noodzaak voor super geluid.
Graag ook advies mbt geheugen voor het door jullie aanbevolen moederbord.

Processor, met voldoende power voor on bord video, Intel of AMD maakt me niet uit, ik ga niet gamen dus voldoende cores en power voor puur media spelen op mijn TV.

Processor koeler, ik heb geen idee hoe stil de huidige boxed processors zijn, indien jullie aanraden een losse koeler en fan erbij te kopen graag advies.

Ik weet niet of mijn voeding nog goed is, lijkt er wel op maar ben geen voorstander van oude voeding met nieuwe componenten dus ik ga weer voor een 300-400W Be Quiet voeding die is goed bevallen, indien jullie een aanbeveling kunnen doen voor stil alternatief dan hoor ik dat echter graag.

Budget maximaal rond de 500-600 Euro maar mag meer zijn

Ik heb mijn media center altijd aan staan 24/7, maar wil hem wel zo instellen dat die automatisch in slaapstand gaat na een uurtje of zo.
Mijn OS zal windows 8.1 zijn, of misschien als ik me moedig voel doe ik een poging met LINUX. Ik gebruik PLEX als server en interface.

De reden dat ik om hulp vraag is dat ik door de bomen het bos niet meer zie, ik lig er volledig uit en het gaat me dagen kosten om proberen bij te krabbelen. Die heb ik helaas niet.
Heb de afgelopen 15 jaar een stuk of 6 pc's gebouwd voor media, gaming en thuiskantoor gebruik dus kan de boel zelf in elkaar zetten.

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie een aanbeveling kunnen doen voor een systeem waar ik weer een paar jaar mee uit de voeten kan.

Vriendelijke groeten,

Danny

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Pentium Gold G6400 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MoederbordenAsus Prime B460M-A€ 79,99€ 79,99
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 65,90€ 65,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 300W€ 46,90€ 46,90
1Solid state drivesCrucial P1 500GB€ 58,98€ 58,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 310,77

Zoiets?

Wil je meer performance kun je ook een pricewatch: Intel Core i3-10100 Boxed nemen.

[ Voor 70% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-01-2021 23:09 ]

• Danny2008
Bedankt voor de info. Ik kon me echter niet beheersen en heb de volgende spullen aangekocht:

AMD Ryzen 5 3400G TRAY - Processor
PNY XLR8 - 2 x 8 GbGeheugen
Asus ROG Strix B450-F Gaming - Moederbord
Gigabyte GP-GSM2NE3256GNTD - Solid state drive
be quiet! Shadow Rock Slim - Koeler voor processor
Be quiet! PURE POWER 11 400W - Voeding (intern)

Euro 550, ik heb voor processor gekeken die direct leverbaar was, ik wil het spulletje morgen in huis hebben en dat lijkt te lukken.

Gr, danny

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar was die 3400G leverbaar?

• Danny2008
IK heb alles aangekocht bij Azerty, de 3400G tray was direct leverbaar, ik heb een losse koeler voor stilte, morgen komt alles aan.
Pagina: 1