Asus GL731GW laptop undervolten niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
Beste allemaal,

Wie kan mij verder helpen. Sinds korte tijd heb ik een prachtige laptop gekocht, namelijk de GL731GW van Asus (I7 9750H, 16gb, 1tb ssd, RTX2070).

Hoewel de laptop voor mijn huidige gebruik voldoet wordt hij tijdens het gamen behoorlijk warm. Vandaag wat benchmarks gedraaid om te kijken hoe de CPU presteert. Helaas valt me op, zoals ik vaker terug lees op internet dat de processor al vrij snel throttled. Dit doet hij al vanaf 85 celsius. Daarom wil ik d.m.v. intel XTU e.e.a. aanpassen net zoals ik dat altijd deed bij mijn oude desktop. Helaas lijkt alles in intel XTU gelocked te zijn. Na wat rondzoeken op internet kom ik erachter dat Asus dit bewust heeft gedaan.

Ook het uitgebreid uitlezen van de GPU sensoren/aanpassingen doen gaat helaas niet omdat het gelocked lijkt.

Weet iemand of er een methode is om dit alsnog mogelijk te maken? Ik draai bios versie 307, geen updates gedraaid. Op onze wat oudere ASUS gamelaptop werkt dit wel allemaal. Daar heb ik nooit problemen mee gehad, vandaar ook weer mijn keuze voor ASUS.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02

1Kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
@1Kb bedankt voor je bericht. Had hem geprobeerd. Ik kan daarmee wel een paar zaken aanpassen. Undervolten kan daarmee tot op zekere hoogte. Helaas, omdat de bios dicht getimmerd lijkt te zijn kan ik echter weinig uitlezen en aanpassen.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo