Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget Gaming PC ~ 600 tot 750

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aaaronnn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 09:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De afgelopen jaren heb ik enkel wat games gespeeld op de Nintendo Switch. Nu wil ik ook weer eens wat casual gaan gamen op PC. Leuk als ik de nieuwste games kan spelen met een prima FPS op 1080p met medium settings.
Daarnaast af en toe wat werk, maar dat zal voornamelijk in de browser zijn

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 600 en 750 euro. Ik twijfel momenteel enorm om een gebruikte videokaart te kopen, welke ik dan vervang wanneer de videokaarten weer wat beter beschikbaar komen. In deze situatie neig ik richting de 600 euro. Wanneer ik direct een nieuwe videokaart aanschaf mag het budget naar ~ 750 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis heb ik al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat rondspeuren op het forum en de Pricewatch ben ik tot het onderstaande systeem gekomen.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 149,25€ 149,25
1MoederbordenASRock B460M-ITX/ac€ 89,90€ 89,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Ventus OC€ 259,90€ 259,90
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 60,-€ 60,-
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 72,54€ 72,54
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,59

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moederbord heb ik uitgekozen omdat dit model betaalbaar is en WiFi bevat.
En de kast spreekt me qua design erg aan, daarnaast heb ik gelezen dat deze goed koelt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag een systeem wat in de toekomst nog te upgraden is. Is deze CPU goed genoeg om over een jaar of 3 de videokaart te upgraden om er vervolgens weer een aantal jaren tegenaan te kunnen?

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb graag zoveel mogelijk bang-for-buck (iedereen waarschijnlijk). Daarom zit mijn twijfel met name in de keuze voor de videokaart. Of zou ik er misschien nog beter aan doen om nog een paar maanden te wachten en voor een Ryzen systeem te gaan wanneer deze beter beschikbaar zijn?

Alle reacties

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:15
Mooie build, maar ik zou eigenlijk alleen itx nemen als je daadwerkelijk een itx kast neemt.
Ik zelf zou voor dit moederbord gaan. Hij is weliswaar een stukje duurder, maar je hebt
snellere wifi (wifi 6)
meer usb poorten + een usb-c poort,
betere/snellere bluetooth 5.1
een 2e m.2 slot (en deze zit aan de voorkant waardoor ie ook koeler blijft, aan de achterkant hebben ze minder airflow namelijk)
een betere audio controller,
en het itx bord wat jij gekozen heb heeft naast je cpu fan maar 1 andere fan header, wat heel erg weinig is. Het is ~50 euro meer, maar in mijn opzicht limiteer je jezelf met het huidige itx bord heel erg

Qua voeding zou ik ook voor iets anders gaan, om jezelf wat meer zekerheid te geven. Deze coolermaster voeding is een voeding, maar daar houd het naar mijns inziens wel bij op, 450w is overigens genoeg hoor, maar cooler master staat nou niet bekend om z'n goede voedingen

Deze seasonic voeding is erg stil, efficienter en je krijgt veel extra's en 7 jaar garantie. Seasonic staat ook bekend als een van de betere/beste makers van voedingen. Opzich zou je prima uit de voeten kunnen met die cooler master, maar ik betaal liever iets meer voor qualiteit en garantie.

Qua videokaart is op dit moment de 1660 super nogsteeds een goede keuze, aangezien er tegenwoordig geen nieuwe videokaart van de huidige generatie in deze prijsklasse is.

Mocht je nog wat willen weten hoor ik het graag d:)b

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-08 11:51
1660 super is sowieso een prima keuze als je van plan bent later te upgraden aangezien ze op dit moment voor ongeveer nieuwprijs weggaan op v&a/marktplaats.

• aaaronnn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 09:54
Zeer fijn advies over het moederbord! Ik had er volledig overeen gekeken dat het een itx bord is. Qua voeding twijfel ik. Normaal ben ik ook liever iets meer voor kwaliteit, maar dat ben ik zo voor ieder onderdeel al aan het doen waardoor ik ondertussen al boven de 800 euro zit...

De GTX1660 Super uit mijn lijstje is 260 euro, maar die is natuurlijk niet op voorrad. De volgende prijs is 329 euro. Vanwege deze prijzen twijfel ik hier nog behoorlijk over.

Ik overweeg ook nog om voor een Intel i5-10400 met integrated graphics te gaan. Dan kan ik vast aan de slag en rustig wachten op wat lagere prijzen voor de GPU's. Al kan ik dan misschien net zogoed de rest van de build ook nog een paar maanden uitstellen...

Lastig zo met de slechte voorraden.