[Car] Speakers Renault Clio TCe 90 vervangen door Focal

Pagina: 1
Acties:
  • 2.520 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman80
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-01-2021
Ik heb een nieuwe renault clio tce 90 intens gekocht. Echter de bass reflex boxen voorin en de tweeters op het dashboard vind ik waardeloos klinken. Ik heb de navigatieradio erin zitten. Nu is mijn vraag: Wie heeft er ervaring met focal speakers? En als ik mijn achterspeakers vervangt achter voor speakers Focal Music Drive 2.0 en voorin met de Focal Music Live 4.0 (2 tweeters, 2 speakers voor . Zal dit een grootse verbetering zijn? Of is het noodzakelijk om ook nog een focal subwoofer te laten inbouwen?

Dus deze speakers voor achter: https://www.focal.com/en/...rive-version-2-0-ifr165-2

En deze speakers van voor: https://www.focal.com/en/...live-version-4-0-ifr165-4 dus de tweeters op het dashboard vervangen en de speakers in de deuren. Ik hoor graag of dit voldoende is voor een prachtig geluid in de renault clio.

gr,
do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Had je beter een Bose genomen in de auto.

Hou er rekening mee dat er bij problemen met de Easylink mogelijks moeilijk wordt gedaan over de garantie bij het inbouwen van andere speakers, sub, versterker,...

Succes in elk geval 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman80
Dank je wel. Nee bose is niks. Heb focal gehoord. Is veel beter geluid. Wordt ook door meer mensen aanbevolen. Bose is zwaar overschat. focal is ook speciaal ontwikkeld voor renault. hebben de renault oem connectoren. maar als ik het laat upgraden doe ik het niet bij mijn garage. die focal music premium 6.1 set kan ik online voor 540 euro kopen. maar als ik het bij mijn renault dealer laat inbouwen. ben ik 878 338 euro voor inbouw vind ik wel erg veel. uurtarief ligt rond 90 euro per uur. en staat 3 uur bezig. is bij mij 270 euro montage kosten

[ Voor 60% gewijzigd door theman80 op 18-01-2021 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman80
stevenleemans schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:55:
Had je beter een Bose genomen in de auto.

Hou er rekening mee dat er bij problemen met de Easylink mogelijks moeilijk wordt gedaan over de garantie bij het inbouwen van andere speakers, sub, versterker,...

Succes in elk geval 😁
als ik de focal music live premium set koopt, zit alle kabels etc hier dan bij? want dan zou ik het zelf gewoon kunnen bestellen en laten inbouwen door een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:11
Je geeft volgens mij zelf antwoord op je eigen vraag.
Ik hoor graag of dit voldoende is voor een prachtig geluid in de renault clio.
Nee bose is niks. Heb focal gehoord. Is veel beter geluid. Wordt ook door meer mensen aanbevolen. Bose is zwaar overschat. focal is ook speciaal ontwikkeld voor renault. hebben de renault oem connectoren.
Prima keuze dan toch, zeker als het redelijk plug&play is omdat het (volgens de link) specifiek voor Renault is. Lijkt mij dan juist iets wat ook zelf wel te doen is als zelfs de connectoren geschikt zijn gemaakt.

En vraagt een Renault dealer serieus al 90eu per uur? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman80
Pakket speakers Focal Music Drive 2.0 - 2 voorin 77 11 575 880 0,5 131,00
Pakket speakers Focal Music Drive 2.0 - 2 achterin 77 11 578 131 0,5 131,00
Pakket speakers Focal Music Live 4.0 (2 tweeters, 2 speakers voor of achter) 77 11 578 132 1 295,00
Pakket speakers Focal Music Premium 4.1 (Pakket ‘Live’ + subwoofer) 77 11 578 133 3 836,00
Pakket speakers Focal Music Premium 6.1 (Pakket ‘Live’+ Pakket ‘Drive’ + subwoofer) 77 11 579 536 3 876,00
Opgegeven prijzen zijn inclusief BTW en montage indien er een montagetijd vermeld staat. Montagekosten zijn berekend op basis van een gemiddeld uurtarief van € 90 per uur.
Raadpleeg uw Renault dealer voor de meest actuele prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman80
B-Real schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:05:
Je geeft volgens mij zelf antwoord op je eigen vraag.

[...]

[...]

Prima keuze dan toch, zeker als het redelijk plug&play is omdat het (volgens de link) specifiek voor Renault is. Lijkt mij dan juist iets wat ook zelf wel te doen is als zelfs de connectoren geschikt zijn gemaakt.

En vraagt een Renault dealer serieus al 90eu per uur? 8)7
ga daar zelf niet aan klootzakken. garage lui zijn pro`s die hebben er 4.5 uur werk aan. die woofer aansluiten etc. heel de cockpit van je auto gaat er gewoon uit. en las zelfs van mensen die geen pro`s zijn. die zijn anderhalve dag bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:01
@theman80
Je hebt prive berichten uitgeschakeld dus doe ik het maar even in dit verouderde topic:

Wat heb je uiteindelijk gekocht als ik vragen mag? En waar heb je het laten doen? Toch Renault dealer? Mag ik vragen voor hoeveel?

Ik overweeg namelijk hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Jazco2nd deze user is niet meer actief.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.