@TijsZonderH
zal pas in 2034 helemaal digitaal gemaakt zijn.
Bron:
https://www.fluvius.be/nl...-krijg-ik-digitale-meters
Enkel de gezinnen met zonnepannelen worden ten laatste 2022 voorzien van de digitale meter. Het hele land Edit: enkel Vlaamse deelIn 2022 wil de Vlaamse regering alle energiemeters in het land hebben vervangen door slimme meters.
Bron:
https://www.fluvius.be/nl...-krijg-ik-digitale-meters
Edit2: Nog iets: in je artikel spreek je van alle energiemeters. Dit gaat enkel op gas en elektriciteit. De lijn is misschien dun met digitale watermeters, die door een ander bedrijf uitgerold worden. Mogelijk dus verduidelijken dat het enkel op gas en elektriciteitsmeters gaat, niet om de watermeter.Wanneer krijg ik digitale meters?
Sinds 1 juli 2019 plaatst Fluvius enkel nog digitale meters voor elektriciteit en aardgas. Vanaf dan kun je dus geen oude, klassieke meter meer krijgen. We komen automatisch een digitale meter plaatsen bij:
Klanten die een nieuwe meter aanvragen, voor elektriciteit of aardgas, bijvoorbeeld bij nieuwbouw of een verbouwing.
Gezinnen met een klassieke meter die na 1 juli 2019 zonnepanelen hebben geplaatst.
Gezinnen met een klassieke meter die na 1 juli 2019 een budgetmeter kregen toegewezen.
Iedereen die een defecte meter heeft, die moet worden vervangen.
Gezinnen waar we de verbruiksmeters vervangen naar aanleiding van werken in de straat.
Voor sommige doelgroepen komen we proactief langs, voor het einde van 2022:
Gezinnen die al voor 1 juli 2019 zonnepanelen hadden (voor eind 2022).
Iedereen die al voor 1 juli 2019 een actieve budgetmeter had (voor eind 2021).
Let op: heb je een gedesactiveerde budgetmeter? Dan vervangen we die niet versneld via dit ombouwprogramma.
Iedereen die een ‘slimme meter’ heeft uit een van de vorige proefprojecten (voor eind 2021)
In de eerste helft van 2021 start Fluvius ook met een grote geografische uitrol, waarbij we regio per regio alle meters gaan vervangen.
Elke klant waar we een digitale meter komen plaatsen verwittigen we persoonlijk. Maar via je EAN-code, die je terugvindt op je energiefactuur, kan je opzoeken wanneer we bij je langskomen.
Elk Vlaams gezin zal tegen 2034 beschikken over digitale meters.
[ Voor 7% gewijzigd door Malantur op 15-01-2021 12:27 ]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.