Dag tweakers,
Als eerste; geen idee of ik het juiste subforum heb gekozen voor een vraag als deze, waarvoor mijn excuses als ik verkeerd zit.
Gisteren ontving ik een melding, van een leverancier:
Is dit normaal? Kan een bedrijf op deze manier handelen, een kwetsbaarheid waar malware zich op richt niet patchen maar je klant laten betalen voor een nieuwe versie???? (FYI: Deze software hebben wij pas 2 jaar in gebruik.)
Ik hoor graag jullie mening hierover. Mocht iemand een advies voor mij hebben, in hoe nu te handelen, dan hoor ik dat ook graag.
Groeten,
Pep
Als eerste; geen idee of ik het juiste subforum heb gekozen voor een vraag als deze, waarvoor mijn excuses als ik verkeerd zit.
Gisteren ontving ik een melding, van een leverancier:
Hier zakte mijn broek gistermiddag van af... Hallo Pep, er zit een vulnerability in onze software. Deze gaan we niet voor je patchen maar je kan wel onze nieuwe versie, 2021, aanschaffen en dan ben je van de kwetsbaarheden af. Zo lees ik hun melding dan.We vernamen van Bartender support dat specifieke malware zich heeft gericht op de versies BarTender 2016 en BarTender 2019. Zelf hebben we nog geen problemen gemeld gekergen van onze klanten.... (bla bla bla) . Echter stellen wij alsnog voor om up te graden naar een veilige versie.
Indien jullie wensen om te upgraden naar de meest recente versie 2021, zullen wij hier een passend voorstel voor maken.
Is dit normaal? Kan een bedrijf op deze manier handelen, een kwetsbaarheid waar malware zich op richt niet patchen maar je klant laten betalen voor een nieuwe versie???? (FYI: Deze software hebben wij pas 2 jaar in gebruik.)
Ik hoor graag jullie mening hierover. Mocht iemand een advies voor mij hebben, in hoe nu te handelen, dan hoor ik dat ook graag.
Groeten,
Pep
01010000 01100101 01110000 01100101