Adobe Flash Player versus HP Solution Center

Pagina: 1
Acties:
  • 5.366 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huibkoll
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-05 14:44
Adobe Flash Player werkt niet meer in Windows 10. Derhalve start het HP Solution Center van de HP printers ook niet meer op. Je kunt wel printen vanuit Word etc. maar als je wilt scannen, schoonmaken en dergelijken dan gaat dat dus niet meer. HP heeft zich hier blijkbaar niet op voorbereid. Het opnieuw downloaden en installeren van het HP solution Center helpt niet. Ook de HP Print and Scan Doctor lost dit niet op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoqZp81Uz0TVajddIzsE6LMlSYg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jmvgh49ihUrLKYG7TXkhsIdl.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 23:08
Tjsa, de timebomb zit ingebakken in Flash dus hier kom je niet snel onderuit. Ik vraag me af of HP hier nog een update voor zal uitbrengen, aangezien Solution Center alleen voor oudere printers (voor 2010) is uitgebracht.

Ietwat controversiële oplossingen (op eigen risico!) zijn:
- Op internet een oude versie van Flash vinden (zonder timebomb) en kijken of dat werkt. Is wel een beveiligingsrisico natuurlijk.
- Zoals je in de aankondiging van Adobe kunt lezen, blijft Flash nog in één regio werken met beveiligingsupdates: China. Via de gelinkte Chinese site kun je ook een Engelstalige versie downloaden die dus geen timebomb heeft. HP Solution Center zal waarschijnlijk de ActiveX-versie gebruiken.

Je installeert dan wel software van een Chinees bedrijf. Weliswaar in samenwerking met Adobe (installer is ook signed door Adobe), maar toch: op eigen risico zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavoe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 00:16
Tegenwoordig lijken de printers te werken via de applicatie HP Smart.

Zelf zit ik met een verouderd model waar de nieuwe applicatie niet mee lijkt te werken.
Bij mij gaat het vooral over het scannen, wat nog wel lukt via de web interface.
Deze zal een jpg image maken bij het scannen.

Als je naar je printer instellingen gaat en je vind het IP adres van de printer kan ja via poort 80 op de web interface geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 01:07
Wat is een goed alternatief voor Adobe Flash Player?

Ik merk dat Firefox niet goed meer werkt. Opgeslagen favorieten sites moet ik zeker 2X en soms 3x aanklikken om te kunnen openen. Ook het spelen van spelletjes op het internet, doet het niet meer.

Ik heb gezocht op internet naar een vervanger, maar tot op heden nog niet gevonden. Wat ik wel vind zijn Flash Players voor films etc., maar niet een Flash Player waar ik met één muisklik m'n favorieten sites kan openen of de spellen mee kan spelen. Dus voorlopig heb ik de Chinese Flash Player geïnstalleerd en die werkt goed. (Net zoals voordat Flash Player werd beëindigd, kan ik met één muisklik de opgeslagen sites weer openen bij firefox.)

Daar de Chinese Flash Player waarschijnlijk niet eeuwig zal worden ondersteunt, ben ik dus opzoek naar een goede gratis vervanger. (Gratis i.v.m. bijstandsuitkering.)

Wie heeft er een briljant idee voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-05 01:07
@Catch22
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga de beide links vanavond proberen.

Wat scannen betreft; Ik scan met een Canon Canoscan LiDE 220. Deze scant direct naar PDF. Zou dat problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met (overige) hardware te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.