Sommige IPhones verschillende types Wel 4G en bereik in beel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie95!
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-02-2021
Mijn vraag
...
Ik heb een IPhone 11 pro max gehad. Ik had wel volle dekking en 4G maar kon niet via safari iets opzoeken. ook kreeg ik geen WhatsApp berichten binnen volgens de iPhone was er geen internet

pas bij opnieuw opstarten werkte het weer. hiermee naar Apple geweest konden ze niks mee. toestel ingeruild. voor een Samsung zo gefrustreerd was ik. met de Samsung s20 geen enkel probleem en geen klachten

Daarna een IPhone xr gekocht via telecombinatie doet het prima. geen problemen mee.

Daarna een IPhone xs gekocht. via mobiel.nl hiermee wel het probleem wel dekking en 4G geen toegang tot internet.

Daarna toch weer gekozen voor een IPhone xr die ook het probleem had.

Uiteindelijke gekozen voor een IPhone 7 plus die had geen problemen met internet.

wel met bellen dat als ik aan het bellen was bijvoorbeeld met de bank dat de verbinding verbrak. (Meerdere keren opnieuw gebeld met de bank en toch verbrak de verbinding.)

Simkaart in een galaxy a71 gedaan en opnieuw met de bank gebeld werkt prima en internet draait als een zonnetje

Ik ben benieuwd wat ik hieraan kan doen en of meerdere mensen hier tegen aan lopen.

Teruggegaan naar de winkels om de telefoon te retourneren met dit probleem

Apple zegt licht aan het netwerk neem contact met provider.

Verschillende telefoonwinkels zeggen neem contact op met provider

naar mijn mening licht het niet aan de provider zolang ik wel kan internetten in andere toestellen van bv Samsung en andere Apple telefoons 6S 8
Relevante software en hardware die ik gebruik

1x IPhone 11 pro max 256GB

1x IPhone xr

1x IPhone xs

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

#5 Wel verbinding, geen internet
Heb je bereik en staat er in de statusbalk van je iPhone dat je verbinding moet hebben met 2G, 3G of 4G, maar werkt het internet niet? Probeer dan even je iPhone even in vliegtuigmodus te plaatsen en er weer uit te halen. Mogelijk lost dit het probleem op. Je iPhone opnieuw opstarten kan ook helpen.

Lost dit het probleem niet op, check dan even of je niet door je databundel heen bent. Dit kan er namelijk voor zorgen dat het lijkt alsof je internet hebt, maar toch niet online kan. Het kan ook zijn dat je provider netwerkproblemen heeft. Check de storingsmeldingen of neem contact met je provider om het probleem op te lossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mogelijk is je signaal marginaal en dan kan het voorkomen dat het op de ene telefoon net wel werkt en op de andere net niet. Heb je al deze testen ook op een andere locatie een paar honderd meter of 1 of 2 kilometer verderop gedaan?

Hoeveel streepjes ontvangst heb je, of had je op al die toestellen? Heb je dat bijgehouden? Kun je een app installeren die het nauwkeuriger logt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:32
Ik vermoed ook net als Apple dat het aan de provider ligt. Deze levert namelijk de profielen aan voor de telefoons en als daar fouten in staan mbt de internet instellingen dan heb je geen verbinding.

Het lijkt erop dat er een fout in een profiel staat die voor een aantal toestellen is gebruikt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Safari toevoegen aan Mobiel netwerk wil wel eens helpen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Wat ik niet snap is waarom je niet gewoon contact opneemt met je provider. Je bent zoveel tijd kwijt aan het switchen en andere dingen proberen. Het kan gewoon een netwerkinstelling zijn dat verkeerd naar je iphone gestuurd.
Het feit dat het op zoveel verschillende iphones gebeurt geeft juist aan dat het probleem bij de provider ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Ik weet in ieder geval bij het T-Mobile netwerk dat ze problemen hebben met Phone 8 en X toestellen met een bepaalde modem.
Zakelijk ondervinden wij hier ook hinder van:

https://www.onemorething....werkproblemen-iphone-8-x/

En tot en met de dag van vandaag niet opgelost (140 iPhones 8 en 20 iPhone XS toestellen).
Volgende week stappen we over naar KPN door dit probleem
Pagina: 1