WD OS3 naar OS5 Ervaring

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ-Dutch
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 09:41
Ik heb mijn WD EX2 Ultra eind vorig jaar laten updaten van OS3 naar OS5. Dit liet niet helemaal vlekkeloos, dit kwam hoofdzakelijk doordat WD veel sortware ondersteuning heeft laten vallen. Onderaan tref je een link naar een overzicht met de verschillen, tip: kijk er goed aan voordat je overstapt.

OS5 werkt bij mij nu prima maar de overstap vraag dus wel de nodige aanpassing. Vooral de WD backup sofware was voor mij een gemis. Nu moet je dit met GoodSync doen. De gratis(!) versie hiervan kan (wat ik kan overzien maar corrigeer mij gerust) maar backup maken van 1 systeem. Ik gebruik nu Windows Back-up, ook niet ideaal omdat het versie beheer momenteel erg veel geheugen weg snoept, ga ik mij nog in verdiepen.

Verschillen OS3 en OS5:
https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/29389/h/p2

(ZIE BOVENSTAANDE LINK VOOR TOTALE OVERZICHT)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBhsgPeLnK-wV9JMqqXh7JECgoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TaknGrMioBHQOrw6A6qh9rsx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door CJ-Dutch op 15-01-2021 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Ik ben zelf door schade en schade wijs geworden. Hoe kan WD een leger aan gebruikers schofferen door deze abrupte onaffe rommel aan te bieden. Voor gebruikers die niet echt heel erg bekend zijn met ict-zaken een regelrechte ramp. Heel erg vond ik ook om er achter te komen dat USB backups niet meer werkten.
Met de nieuwe App lukte het niet meer om te synchroniseren. Alles in de prullenbak kunnen plaatsen en opnieuw gestart. Ik ben nu succes met de synchronisatie en een backup van 800GB lukte vlot in 8 uur.
Ik las verhalen van gebruikers dat het systeem al 2 dagen stond te stampen. Dat was aanvankelijk bij mij ook het geval. Na een geheel schone opstart loopt het nu soepel.
WD Smartware heb ik vervangen AOMEI backupper en dat loopt soepel met geregeld updates.