Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een Jabra UC Voice 750 headset gekocht om te gebruiken bij online vergaderingen. Dit is een al wat oudere USB headset die plug & play in Windows zou moeten werken.

Probleem is dat het geluid véél te luid is. Bij stand 1 (van de 100) in Windows is het geluid al aan de luide kant. Op stand 10 is het al oncomfortabel.

Ik heb de headset geprobeerd op twee apparaten: Een Lenovo T490 met Windows 10 Enterprise 1809 waar ik geen admin rechten heb en een oudere desktop met Windows 10 Pro 2004. Op beide apparaten is het volume even luid.

Wat heb ik nog geprobeerd:
• Drivers zoeken voor de headset. Die lijken er niet te zijn.
• Jabra Direct geïnstalleerd om de firmware up te daten. Er was een update die volume verbeteringen beloofde. Deze heb ik geïnstalleerd maar zonder het gewenste effect.
• Anders drivers gekozen (Generic Software Device ipv Audio Endpoint). Geen effect.

Via Google vind ik vaak dezelfde vraag maar geen goed antwoord. Er wordt aangeraden van een obscuur programma te installeren maar dat is op mijn werklaptop sowieso een no go. Ondertekende drivers kan ik nog verkocht krijgen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
In de windows settings zit iets van een gain of extra volume verhoging volgens mij. Heb je dat wel gechecked? Sound manager oid heet dat volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Tip: Kijk anders even in het [Multi] Algemeen Headset Topic , misschien vind je daar een antwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 15-01-2021 09:45 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:44:
In de windows settings zit iets van een gain of extra volume verhoging volgens mij. Heb je dat wel gechecked? Sound manager oid heet dat volgens mij
Nee, alle volumesettings staan al minimaal. Sidetone is hoe hard je jezelf hoort als je zelf praat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rb_7LkR1riGJizaV_N6i-VP_QmI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zpF2P2I2K10DSd7fIc5ELQG5.png?f=fotoalbum_medium

De headset heeft ook een volumeregeling maar die stuurt gewoon de Windows volumeregeling aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-01-2021 09:52 ]