Goedemorgen allen,
Minder lezen? Je kunt meteen naar beneden de qoute.
Deze loonheffing heb je altijd als je onder de +- 21,000 (https://www.belastingdien...mene-heffingskorting-2021)
Dat zal betekenen als ik gemiddeld 16 uur per week ga werken, ik ongeveer 12,000 euro.
Dan werkt het toch als volgt:
Loon = 12,000 euro
Belasting 37,9% = - 4548 euro
Loonheffingskorting = 2837 euro
Net belasting = 1711 euro
Net (gesimplificeerd) = 10,289 euro
Klopt dit?
Minder lezen? Je kunt meteen naar beneden de qoute.
Nu zitten we in 2021 op een belastingsvrijegrens van 8732 euro (bron is een derde website. Kan geen overheidspagina vinden). Loonheffing is maximaal 2837 euro.Ik heb een vrij simpele vraag, maar ik wil graag bevestiging van mijn interpretatie.
Momenteel werk ik in een dodelijk saai baantje, maar extreem flexibel. Ik studeer nog (2 masters) en de behoefte aan flexibiliteit wordt iets lager. Zeker voor deze loonsverhoging. Ik werk bij een klantenservice voor een OV vervoerder. Ik heb altijd gewerkt en ook hard. Voordat ik ging studeren werkte ik in de metaaltechniek en heb nog steeds passie voor techniek.
Afijn, na iets meer dan een jaar hier, heb ik wel wat geleerd over hoe om te gaan met (lastige) klanten wanneer jijzelf eigenlijk machteloos bent (niks mag zeggen/doen), maar het komt nu enorm mijn strot uit.
Zo, mijn ei even kwijt. Nu de vraag:
Ik heb hoogstwaarschijnlijk binnenkort een nieuw baantje. In de ploegendienst in een fabriek, waar ik mogelijk ook op kantoor wat mag helpen met procesverbetering. Mijn uurloon schiet van 9,70 naar 14,70 (+-), en daar komt nog 112% - 128% toeslag over. Dus bijna het dubbele.
Deze loonheffing heb je altijd als je onder de +- 21,000 (https://www.belastingdien...mene-heffingskorting-2021)
Dat zal betekenen als ik gemiddeld 16 uur per week ga werken, ik ongeveer 12,000 euro.
Dan werkt het toch als volgt:
Loon = 12,000 euro
Belasting 37,9% = - 4548 euro
Loonheffingskorting = 2837 euro
Net belasting = 1711 euro
Net (gesimplificeerd) = 10,289 euro
Klopt dit?
[ Voor 9% gewijzigd door Phyrozi op 15-01-2021 09:26 ]