[Hue] LivingColor afstandsbediening koppelen aan bridge/lamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 11:52
Ik heb altijd een aantal LivingColor afstandsbedieningen (3de generatie) gebruikt om mijn Hue lampen te bedienen, maar op een voor mij nog onbekende reden werkte sinds kort dit niet meer stabiel (soms wel, soms niet) waarna ik in mijn zoektocht naar oplossingen mijn bridge heb gereset. Ik krijg nu echter geen van mijn 4 afstandsbedingen gekoppeld, dus ik zal wel iets vergeten zijn in het gehele process. Ik geloof niet dat alle vier kapot zijn. Kan iemand mij adviseren?

Stappen die ik heb doorlopen:
  1. Bridge gerest dmv resetknop achterkant
  2. App cache geleegd
  3. Alle lampen en switches zoeken en toegevoegd (dimmer, smart knop en sinds kort aantal smart plugs/stekkers)
  4. Lampen hernoemd, kamers aangemaakt
  5. LivingColor afstandsbedieningen gereset dmv reset knop bij batterijen
  6. Vervolgens gekoppeld met bridge mbv van Hue Essentials app and Touchlink feature: YouTube: How to pair Living Colors (Gen 3) to Philips Hue Bridge
Bij de laatste stap zie ik dat het lampje langer blijft branden, wat een indicatie zou moeten zijn dat hij gekoppeld is. Als ik vervolgens de afstandsbediening heel dicht bij een hue lamp houd (Iris, Bloom, Hue spot, ..) en de aan knop ingedrukt houd, dan gaat zowel de lamp niet knipperen als het lampje van de afstandsbediening (die knippert kort 3 x of zo)

Ik lijk een cruciale stap niet goed uit te voeren en hoop dat iemand dat iemand hier een idee heeft.

Edit: De missende stap is een verplichte power cycle van de lampen, anders zijn ze niet te koppelen met de afstandsbediening.

[ Voor 4% gewijzigd door Simkin op 18-01-2021 21:25 ]