Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partymum
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-01-2021
Mijn vraag ik heb een Nokia plus 7 waarvan de back camera kapot is mijn vraag is nu

Is het de moeite waard om deze mobiel te laten repareren
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via partymum op 19-01-2021 01:12)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Probleem met de 7+ is dat we niet weten wat Nokia komende april gaat doen. Tegen die tijd is het toestel 3 jaar op de markt, en loopt in principe het Android One programma af, wat garandeert dat je drie jaar updates krijgt.

Blijven na dat punt de updates gewoon doorlopen (wat in principe wel zou kunnen, maar niet per sé hoeft) dan is het misschien nog wel de moeite. Stopt de ondersteuning op dat punt dan heb je dus nog maar een maand of drie dat je toestel veilig te gebruiken blijft, als je besluit om toch te repareren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wat kost het toestel en hoeveel de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@partymum welkom op Tweakers.

Zonder de informatie zoals wat kost de reparatie kunnen we inderdaad weinig adviseren. Zou je dat even willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partymum
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-01-2021
Het toestel is nu nog ongeveer 120 euro waard
De nieuwe waarde was ongeveer 400 euro
de reparatie gaat rond de 40 50 euro kosten
Maar waar ik ook aan zit te denken het toestel is uit 2018 en meestal krijgen ze 3 jaar lang een update
Dus vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

partymum schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:22:
Het toestel is nu nog ongeveer 120 euro waard
De nieuwe waarde was ongeveer 400 euro
de reparatie gaat rond de 40 50 euro kosten
Maar waar ik ook aan zit te denken het toestel is uit 2018 en meestal krijgen ze 3 jaar lang een update
Dus vandaar mijn vraag
als je blij bent met het toestel en reparatie 45 euro kost zou ik daar geen moeite mee hebben. Stuk milieuvriendelijker en als je er dan nog een jaar gebruik uit haalt voor dat geld zou dat gezien die dikke afschrijving niet gek zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Probleem met de 7+ is dat we niet weten wat Nokia komende april gaat doen. Tegen die tijd is het toestel 3 jaar op de markt, en loopt in principe het Android One programma af, wat garandeert dat je drie jaar updates krijgt.

Blijven na dat punt de updates gewoon doorlopen (wat in principe wel zou kunnen, maar niet per sé hoeft) dan is het misschien nog wel de moeite. Stopt de ondersteuning op dat punt dan heb je dus nog maar een maand of drie dat je toestel veilig te gebruiken blijft, als je besluit om toch te repareren.
Pagina: 1