Van KPN DSL naar T-mobile DSL of Caiway glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogo02
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-02-2021
Ik heb al ik denk een jaar of 10 via Telfort een DSL aansluiting, 50MB/s download + interactieve TV. Dit werkte altijd prima met de Experia V8 box die ik er ooit bij heb gekregen. Echter, sinds de overgang naar KPN hebben we regelmatig tijdelijke uitval van internet (paar minuten) of erg traag internet (kwartier/ half uur). Ook de TV menu's zijn soms erg traag. Ik zit dus ernstig na te denken over overstappen.

Mijn eerste optie was T-mobile. Hier las ik goede reviews over en is qua prijs ongeveer gelijk. Heeft als voordeel dat mijn locatie van de DSL aansluiting in de woonkamer vlakbij de TV zit en dus makkelijk bedraad kan aansluiten, zoals nu ook het geval is.

Echter, we zijn een groot gezin met 4 kinderen waarvan de eerste inmiddels op het voortgezet onderwijs zit. Het internet zal dus vaker gebruikt gaan worden en de TV zal vaker aanstaan. Omdat bij glasvezel dit niet ten koste gaat van de internetbandbreedte leek me dit ook interessant. 2 nadelen:
- Glasvezelaansluiting zit in de meterkast en kabel is niet makkelijk te trekken dus zou dan draadloos naar de tv moeten (geen idee of dit een recept voor storingen is?
- De enige glasvezel leveranciers hier zijn Caiway, Solcon, Kliksafe, Online, Delta Zakelijk, WeServe, Helden van nu, Libernet, Plinq en DELTA. Over Online en Caiway lees ik weinig goeds en de andere zijn mij zo onbekend dat dit mij ook geen fijn onderbuik gevoel geeft.

De kwaliteit van de TV zenders vind ik niet zo belangrijk (simpel 80cm LED tv zonder HD en is voor de toekomst ook niet belangrijk) Het moet uiteraard wel gewoon werken.
Over de snelheid van ons netwerk (50MB/s down via DSL) was ik niet ontevreden, het is de stabiliteit waar ik ontevreden over ben. Ondanks dat internet wel (steeds meer) gebruikt wordt viel dit tot nu toe niet tegen, en eventueel kan een abonnement ook naar 100 MB/sec worden geupgrade. We zijn geen gamers en het is dus vooral interactieve TV, mobieltjes en huiswerk/simpele spelletjes/surfen op de laptops. Geen grootverbruikers dus.

Wat zou jullie advies zijn? Gaat over Almelo trouwens, weet niet of dat iets toevoegt...
- T-mobile DSL
- Caiway glasvezel
- Iets anders

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:11
Mijn ervaring met T-Mobile ( glasvezel dan )
Internet verbinding top, TV was helemaal niks.
Weet niet of ze dat kastje nu eindelijk vervangen hebben maar die liep om de haverklap vast.

Ben zelf overgestapt naar XS4ALL sinds een paar maanden.

[ Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 15-01-2021 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je de mogelijkheid hebt een kabel te trekken (geen huurwoning) zal ik daar een zaterdag voor uittrekken (pun intended) en dat absoluut doen. Glasvezel wint het boven DSL, bekabeld naar de TV en eventueel zelfs een accesspoint voor de WiFi midden in huis en je zit voor altijd gebakken.

Hiernaast, je internetverstoringen zijn (hoewel enige troubleshooting nodig is voor een goede analyse) zijn waarschijnlijk te wijten aan je modem of je DSL (koper) kabel. Als het je DSL is gaat overstappen naar T-Mobile DSL niets helpen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:46
Afhankelijk welke zenders je belangrijk vindt zou je wellicht met NLZiet uit de voeten kunnen als het gaat om TV en verder Internet Only bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:42
Interactieve tv gaat wel degelijk ten koste van de internet verbinding.

Soms krijg je de tv bandbreedte “gratis”. Ga voor een SD stream uit van 4mbit/sec. Als je ooit upgrade naar een HD tv is het 8mbit/sec.

Stel je maximale abonnements snelheid is 50 maar je dsl lijn kan 100 aan maximaal en je hebt 2 tv’s aanstaan met SD kanalen dan krijg je die 8 vaak cadeau zodat je nog maximaal gebruik kan maken van internet. Zo merk je er dus niks van.
Zoals al gezegd zou ik ook investeren in een kabel en glasvezel nemen. Draadloos tv bestaat niet en is vragen om storingen. Providers verkopen powerline adapters (ethernet via stroom) als een “draadloze” oplossing maar dat is gokken of dat werkt. Als je geluk hebt werkt het prima als je pech hebt slaan ze continu in storing. Dat is van veel factoren afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogo02
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-02-2021
Vooral adviezen voor glasvezel dus. Wegen de positieve kanten van glasvezel dan zwaarder dan de negatieve ervaringen met Caiway die ik (ook op dit forum) veel lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 21:28
Vooral adviezen voor glasvezel dus. Wegen de positieve kanten van glasvezel dan zwaarder dan de negatieve ervaringen met Caiway die ik (ook op dit forum) veel lees?
Er is twee weken bedenktijd. Als dan niet lekker werkt opzeggen binnen die 14 dagen ;).
Gelijk goed testen he ;)
https://www.caiway.nl/kla...llen/bestelling-annuleren

[ Voor 66% gewijzigd door saharoen op 15-01-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 14:26
Pogo02 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:06:
Ik heb al ik denk een jaar of 10 via Telfort een DSL aansluiting, 50MB/s download + interactieve TV. Dit werkte altijd prima met de Experia V8 box die ik er ooit bij heb gekregen. Echter, sinds de overgang naar KPN hebben we regelmatig tijdelijke uitval van internet (paar minuten) of erg traag internet (kwartier/ half uur). Ook de TV menu's zijn soms erg traag. Ik zit dus ernstig na te denken over overstappen.

Mijn eerste optie was T-mobile. Hier las ik goede reviews over en is qua prijs ongeveer gelijk. Heeft als voordeel dat mijn locatie van de DSL aansluiting in de woonkamer vlakbij de TV zit en dus makkelijk bedraad kan aansluiten, zoals nu ook het geval is.
Hier precies hetzelfde, Telfort en Experia V8 die het altijd prima heeft gedaan, maar sinds de overgang naar KPN zeer instabiele verbindingen en lage snelheden. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Ook wij overwegen nu een overstap te doen (T-mobile glasvezel).
Pagina: 1