Bijkeuken ideeen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Ik heb al eerder gerept over mijn verbouwing. Onderdeel hiervan is het creëren van een bijkeuken.
Dit doe ik door mijn garage in 2-en te splitsen . Er komt een wand in en een deur naar de tuin zodat ik via de bijkeuken naar de tuin kan.

Momenteel staat er in dat deel van die garage de wasmachine,droger,grote hoge vriezer en een tafelmodel vriezer (vol met vlees voor mijn honden). De rest is voornamelijk opbergruimte voor de wereld aan spul (gereedschap, schroeven etc.).

Ik ben op zoek naar een goed idee om die bijkeuken zo goed mogelijk en zo functioneel mogelijk in te richten en zoveel mogelijk rommel uit het zich , ik stoor me enorm aan al die losse zut.

Er komt vloerverwarming in (die leggen ze door omdat de hele beneden verdieping toch voorzien wordt van vloerverwarming) en ik leg er tegels in.

Hoe hebben jullie de bijkeuken ingericht ? Zijn daar speciale meubels voor ? Tips ? Trucs ? Do's and dont's

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:24
Simpele IKEA keuken opgehangen, keukenbladmmet spoelbak en koud water kraan, links ervan wasmachine, rechts droger. Naast droger grote staande kast en boven het aanrechtblad hoge hangkastjes?

Edit: en natuurlijk je vriezers een plekje geven :)

[ Voor 12% gewijzigd door caspervc op 14-01-2021 22:40 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is de garage geïsoleerd? Anders heeft vloerverwarming weinig zin.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ja de garage is geïsoleerd.

Althans..hij is in spouw.. voorzover ik weet (en wat mij altijd is verteld) is die geisoleerd.Betonnen vloer.

hAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRTG3SAiWLGRZLs_G0K9moKBBT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0wEpaIR0h66GGgtvyxNMgx0.jpg?f=fotoalbum_large

tekening

[ Voor 90% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 14-01-2021 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyBKGY1VDjdFfj_UBZpd2rUhXHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDyoOwxqxz9Y2UTzp3R7OQV5.jpg?f=fotoalbum_large
Hier is ie zo (tijdens de bouw). Ben dr nog steeds erg blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Casperv: ah zoiets idd.. Ik zit nu te denken om mijn oude keuken erin te zetten, ding gaat anders weg en kan hem natuurlijk (deels) hergebruiken. Had domweg niet bedacht om dit met keukenkasten op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

JT

VETAK y0

Je kunt eventueel de droger op de wasmachine zetten. Of beide op een verhoging zodat je er makkelijker mee kan werken. Wij hadden in ons vorige huis met bijkeuken een aantal vrij in te richten kledingkasten gezet en ingericht naar wensen met lades en planken. Hier sloegen wij spullen in op. Wellicht zelf een kastenwand maken? Zou je alles achter kunnen zetten inclusief je wasmachine en droger.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@JT een soort pax achtige oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:04
caspervc schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:28:
Simpele IKEA keuken opgehangen, keukenbladmmet spoelbak en koud water kraan, links ervan wasmachine, rechts droger. Naast droger grote staande kast en boven het aanrechtblad hoge hangkastjes?

Edit: en natuurlijk je vriezers een plekje geven :)
Ik heb ook even gekeken naar een Ikea keuken in de bijkeuken. Zelf moet ik eerlijk zijn dat ik de prijs tegen vind vallen. Het was voor een paar meter keuken best een bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat zou kunnen ja, voor opbergkasten. Voor een kastenwand niet. Overigens vind ik Pax qua afwerking en robuustheid echt dramatisch. Maar ze zijn dan ook vrij goedkoop. Ik weet niet wat je leuk vindt, kunt en of je de tijd hebt maar ik denk dat ik zelf iets zou maken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
@JT Het is bijkeuken,dus supermooi hoeft niet.Praktisch is key. Ik ben zelf niet handig ;). Hele verbouwing laat ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
mevrouwKees_1 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:44:
Casperv: ah zoiets idd.. Ik zit nu te denken om mijn oude keuken erin te zetten, ding gaat anders weg en kan hem natuurlijk (deels) hergebruiken. Had domweg niet bedacht om dit met keukenkasten op te lossen
Je kan ook proberen een tweedehands keuken op marktplaats te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 13:51
Bij ikea heb je een keukenplanner, als je de ruimte daar in tekent kun je redelijk makkelijk snel inzicht krijgen hoeveel keukenkastjes en in welke compositie erin passen.

De maten zijn redelijk universeel tussen de keukenboeren, dus ook als je je oude keuken zou hergebruiken zou het een goede oplossing zijn om alvast een beetje een idee te hebben hoe je de kastjes wil hebben in je bijkeuken ;)

Edit: Bij mijn broertje staan er gewoon een rij grote IKEA keukenkasten in, past veel in en zijn niet gek duur.

[ Voor 12% gewijzigd door Bastard op 15-01-2021 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Volgens mij hantert Ikea net afwijkende maten waardoor je voor vervangingsdelen als deurtjes alleen bij hun terecht kunt. Van horen zeggen dus check het zelf als het van belang is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
ik zal in het weekend eens gaan stoeien met die ikea planner..

Ik kan sowieso de hoge kasten en bovenkasten hergebruiken, alleen nieuw blad erop, composiet zit gaten in natuurlij van spoelbak en kookplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
caspervc schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Je kan ook proberen een tweedehands keuken op marktplaats te scoren?
Waarom?Heb zelf een 2e hands keuken straks ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15
grote_oever schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:50:
[...]

Ik heb ook even gekeken naar een Ikea keuken in de bijkeuken. Zelf moet ik eerlijk zijn dat ik de prijs tegen vind vallen. Het was voor een paar meter keuken best een bedrag.
Eens. Hier een aantal weken op zolder zo iets gemaakt. Prijs viel inderdaad tegen. 500 ben je zo kwijt.

Hier was het nog niet af. Maar voor het idee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDXV1zpkxyCfcBmlFIe_t_dGdOc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2U6WS5v4HrGXFCC1RTAE5Dp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUhVArj60UbZlvpsqgjdav5vxrw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gzo70wVXWdo29rpeHB1vm4yJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1